Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو، ۲۸ کارمند شامل دیپلمات‌های کمیسیون عالی هند در پاکستان و ۳۹ کارمند از کمیسیون عالی پاکستان در هند از طریق گذرگاه مرزی «واگه» به کشورهایشان برگشتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس هند، کمیسیون عالی پاکستان اعلام کرد: ۳۹ تن از کارمندان این کمیسیون با خانواده‌هایشان از طریق گذرگاه مرزی واگه به کشور بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۸ عضو کمیسیون عالی هند نیز به همراه خانواده‌های خود از طریق همین منطقه مرزی به هندوستان رفتند.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که هند از دولت پاکستان خواست تا تعداد کارمندان در کمیسیون عالی خود در دهلی‌نو را به نصف کاهش دهد و اعلام کرد که همین کار را در اسلام‌آباد انجام می‌دهد.

این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که کارمندان کمیسیون عالی هند توسط مقام‌های پاکستان بازداشت و تنها پس از اعتراض دولت هند آزاد شدند. ماه گذشته میلادی نیز، هند دو مقام کمیسیون عالی پاکستان را بابت جاسوسی در دهلی‌نو اخراج کرده بود.

۱۰ ماه پیش، پاکستان سطح روابط دوجانبه با هند را کاهش داد؛ این اقدام پس از آن انجام شد که دهلی‌نو وضعیت ویژه اعطایی در منطقه جامو و کشمیر را طبق ماده ۳۷۰ قانون اساسی خود لغو کرد. پس از آن، هند هم اقدام مشابهی انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند پاكستان کمیسیون عالی پس از آن دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمود‌های رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمود‌های رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی تصریح کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • ببینید | اقدام متفاوت رئیسی در سفر به پاکستان
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود