Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی مجدد خودرو، رشد نرخ ارز، نقدینگی سرگردان و کاهش عرضه چارچرخ‌ها را از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو برشمرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مجدد خودرو، گفت: مادامی‌که نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید سوق داده نشود و بخش دلالی و سفته بازی اعتبارات را ببلعد، وضعیت صنعت نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه روز به روز بدتر نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور مافیا موجب مشکلات صنعت خودروسازی و نابسامانی بازار چارچرخ‌ها شد
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نقدینگی سرگردان موجود در کشور را به سمت رونق تولید هدایت کند درغیر این صورت سیل این اعتبارات موجب نابودی بیشتر بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن خواهد شد.

وی حضور مافیا در خودروسازی را یکی دیگر از دلایل مشکلات این صنعت و نابسامانی بازار چارچرخ‌ها دانست و اظهار کرد: از آنجا که مافیا‌ها در حوزه واردات قطعات موردنیاز تولید خودرو، فعالیت چشم گیری دارند، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید با جدیت به میدان آمده و با سودجویان برخورد کند.
رشد نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو گرانی چارچرخ‌ها را رقم زد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برخی از این مافیا‌ها در شرکت‌های خودروسازی سهم دارند، بنابراین خودروسازان نمی‌توانند اقدام مناسبی برای برخورد با آن‌ها انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو در هفته‌های اخیر را یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخ‌ها برشمرد و ادامه داد: اگرچه قیمت خودرو در ماه گذشته، کاهش چند میلیونی را تجربه کرد، اما این روند تداوم نداشت و با گرانی دلار و کاهش عرضه، مجدد صعودی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع و معادن کاهش عرضه رشد نرخ ارز چارچرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم