Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:50:00 GMT

سند جهش تولید خراسان شمالی تنظیم شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۱۵۴

سند جهش تولید خراسان شمالی تنظیم شود

به گزارش خبرنگار مهر محمد علی شجاعی صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج کردن تمام ظرفیت‌های استان یک گام اساسی در یکپارچه سازی جهش تولید است که در این راستا با شناسایی توانمندی‌های استان در زمینه‌هایی از جمله فنی، مهندسی، نیروی انسانی و خلق فرصت‌های جدید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی با اعلام دستور تدوین سند جهش تولید استان بیان کرد: بر مبنای این سند اجرای پروژه‌ها و شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

وی با بیان اینکه آنچه که مهم هست تنها تدوین سند نیست، افزود: در سند جهش تولید ۱۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان و ۸۴۰۰ شغل تعریف شده است.

شجاعی بر اجرایی شدن سند جهش تولید تاکید کرد و گفت: برای ایجاد هر شغل، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و این در حالیست که باید تغییری در نگاه ایجاد مشاغل انجام شود و اینکه بدانیم جهش تولید زمانی رخ می‌دهد که بستر برای آن فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ایجاد بستر کار سختی نیست بلکه با شناسایی اهداف می‌توان فاصله علمی در حوزه فناوری، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی کاهش داد تا خراسان شمالی به میانگین‌های کشوری دست یابد.

وی افزود: یکی از نداشته های استان‌ها نبود بازار برای فروش محصولات است پس می‌توان از کسبه‌ها حمایت کرد و اقدامات عملی در راستای فروش محصولات را انجام داد.

استاندار خراسان شمالی وجود افکار اجرایی جهت برطرف کردن موانع تولید را الزامی دانست و اظهار داشت: در مسیر دویدن‌ها متأسفانه مانع اصلی را برنمی داریم بلکه از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی افزود: حرف از پروژه زدن کافی نیست و نباید انفرادی کار کرد بلکه وقتی پروژه‌ای تعریف می‌شود باید نقش تک تک مدیران مشخص باشد.

شجاعی بیان داشت: نقش بخش خصوصی منوط به پیوست و حاشیه نیست بلکه برای بخش خصوصی نقشی تعریف شود چون نیازمند تفکرات بخش خصوصی و دولتی هستیم.

استاندار خراسان شمالی رفع موانع برای جهش تولید را الزامی دانست و تصریح کرد: به جهش تولید بسیار نیازمندیم و از تمام مدیران می‌خواهیم زمان کافی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند زیرا ورود آنان به معنای معیشت آسان‌تر و درآمد پایدارتر است.

وی در انتها گفت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی فرمایشاتی را در مناسبت‌های مختلف داشته‌اند که جهش تولید ایجاد بستر می‌خواهد و ایجاد بستر به معنای شناسایی موانع و حل آن است.

کد خبر 4963188

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی جهش تولید اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام مواد مخدر بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی استاندار خراسان شمالی سند جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد.

بر این اساس کلثوم کرامتی از مانه و سملقان، اعظم قنبرزاده از فاروج و حسن قائمی و مهدی ایزانلو از بجنورد به عنوان برنده روز پانزدهم معرفی شدند.

جهت شرکت در پویش استانی زندگی با آیه‌ها عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6063829

دیگر خبرها

  • اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 
  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • تأمین ۱۰۱ هزار تن گندم برای خراسان جنوبی
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی