Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲ مدرسه دانش‌آموزان استثنایی با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در فهرج و نرماشیر به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدرضا فرحبخش معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در آئین افتتاح این مدارس گفت: از اولویت های نوسازی مدارس استان کرمان ساخت و بازسازی مدارس استثنایی و عشایری در سطح استان است و این اولویت در راستای برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان در دستور کار نوسازی مدارس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با مدرسه استثنایی بنت الهدی شهرستان فهرج توضیح داد: شهرستان فهرج نیازمند ساخت این مدرسه بود، این مدرسه با ۸ کلاس درس و ۷۰۲ مترمربع زیربنای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در شهر فهرج و ویژه دانش آموزان استثنایی این شهرستان ساخته شده است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه مدرسه قدیمی استثنایی بنت‌الهدی فهرج تخریبی بود و نیاز به بازسازی داشت، افزود: ساختمان جدید آموزشی بنت الهدی فهرج با کلیه تجهیزات و امکانات، پذیرای ۶۰ دانش آموز فهرجی با نیاز های ویژه است، این واحد آموزشی دارای ۴۰۰ متر حصارکشی و ۴ هزار متر مربع محوطه سازی است.

فرحبخش در آئین افتتاح مدرسه استثنایی تلاش شهرستان نرماشیر تصریح کرد: این پروژه آموزشی با پنج کلاس درس و ۳۰۵ متر مربع زیربنای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر نرماشیر ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی در پایان از افتتاح ۲ پروژه بزرگ دیگر در شهر کرمان در روز پنج شنبه ۱۲ تیرماه با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید