Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در جلسه ستاد مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با گلایه از بی توجهی بسیاری از مردم استان فارس به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش حساسیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا، از مواجهه با موج فزاینده مبتلایان کرونا و نیاز به بستری آن‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و با ادامه این روند مجموعه سلامت فارس برای خدمت رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبرو می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان‌های شلوغ، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی را عامل گسترش بیماری کووید۱۹ برشمرد.

لطفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، از مردم استان خواست برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت فارس همکاری کنند.

رئیس علوم پزشکی شیراز افزود: تمام مدیران دانشگاه، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس و حفظ سلامت همه افراد جامعه با تمام توان در تلاش هستند و رعایت اصول بهداشتی از سوی هم استانی‌های عزیز می‌تواند پشتوانه و امید مدافعان خط مقدم سلامت برای شکست این ویروس منحوس باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز تکمیل ظرفیت بیمارستان ها کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر سه شنبه درآیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموعه تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج که با حضور فرماندار، امام جمعه و معاونین فرمانداری فیروزکوه برگزار شد عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسؤولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه «سی. تی. اسکن» این بیمارستان اظهار کرد: مجموع «سی. تی. اسکن» بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر سه استان قرار دارد و در تصادفات جاده‌ای، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمتر و دقت بالاتری دارد بسیار مورد نیاز بوده، افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رابطه با مرکز «سراج» نیز بیان کرد: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی به صورت ساختارهای یکپارچه هستند، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدوار هستیم با کمک مسؤولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی فیروزکوه ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسؤولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشاالله در آینده نزدیک شاهد حضور هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 6087047

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند/ ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی