Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:58:05 GMT

فم‌تور گردشگری همدان نیمه تیرماه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۲۵۷

فم‌تور گردشگری همدان نیمه تیرماه برگزار می‌شود

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: فم تور گردشگری همدان ۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۹۹ در همدان برگزار می‌شود.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از برگزاری فم تور گردشگری را نمایش ظرفیت‌های استان دانست و افزود: برگزاری این برنامه یکی از ابلاغیه‌های وزارت میراث فرهنگی برای تمامی استان‌هاست که شامل معرفی جاذبه‌ها، تبلیغات، ‌بازاریابی و ایجاد بازارهای جدید گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ‌معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده هم یکی دیگر از برنامه‌های فم تور گردشگری همدان است، ادامه داد: در این برنامه ترکیبی از فعالان رسانه و تورگردانان ضمن آشنایی با جاذبه‌ها آن‌ها را در رسانه و فضای مجازی منتشر می‌کنند.

خاکسار تصریح کرد: در جلسه‌ای که چند روز پیش در این رابطه تشکیل شد کمیته‌ای درباره محتوی سازی، تهیه مستند تور، ترکیب مهمانان، برنامه‌های پیش بینی شده، برپایی تور ویژه فعالان رسانه و فضای مجازی و برگزاری تور دوم که مخصوص تورگردانان داخلی است، پیشنهاد شد.

معاون گردشگری‌ اداره کل میراث فرهنگی استان همدان اضافه کرد: در فم تور گردشگری همه ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله آثار و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، میراث معنوی، روستاهای هدف گردشگری، سوغات و صنایع ‌دستی، زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی به مهمانان معرفی خواهند شد.

خاکسار بیان کرد: برای برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری فم تور جلسه هماهنگی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس جامعه هتل‌داران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، نمایندگان شهرداری، شرکت سیاحتی علیصدر، مرکز تفریحی- توریستی گنجنامه و فعالان رسانه و گردشگری برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی گردشگري فم تور فم تور گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وهشتم_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در ایام نوروز بود و به عنوان سومین استان مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

وی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در مدت مذکور ۶۱۵ هزار نفر نیز در استان اقامت داشته‌اند که شاهد رشد خوبی در این بخش بودیم.

مهرزاد با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی فعال در کردستان، اضافه کرد: میزان اسکان استان را تا ۴۱ هزار نفر نیز می‌توانیم افزایش دهیم‌.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کردستان در بخش زیرساخت‌های اقامتی و اسکان دارای کمبودهایی است سرمایه‌گذاری در این بخش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران و توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: امسال شاهد کاهش ورود مسافر حتی تا ۲۵ درصد نیز در استان‌های همجوار خود بودیم اما این کاهش در کردستان سه درصد بود.

مهرزاد از وجود یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی در استان خبر داد و گفت: منظر فرهنگی هورامان یک اثر ثبت جهانی استان کردستان است و درصدد ثبت جهانی روستای پالنگان و غار کرفتو دیواندره نیز هستیم.

وی افزود: در این راستا مراسم هزار دف روستای پالنگان کامیاران قرار است ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه ۳۱ فروردین برگزار شود که برای سنوات آتی نیز این مراسم هر سال در این روز به صورت ثابت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، نوروز پالنگان، نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی شیان سال قبل ثبت ملی شدند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی نیز به صنعتگران فعال استان پرداخت شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 745273

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • جاذبه‌های گردشگری و چهره‌های شاخص تنگستان به کشور معرفی شوند
  • اسکان ۷۵ هزار مسافر از عید تا عید در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • اقامت بیش از ۷۴ هزار مسافر درچهارمحال وبختیاری