Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- از نهم خردادماه سال‌جاری تا کنون ۴۹ فقره حادثه و حریق در استان اتفاق افتاده و ۲۲۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان در آتش سوخته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هرساله با افزایش گرما در فصل تابستان شاهد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان کردستان هستیم که باید با اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی مردم از وقوع و گسترش آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدی نقشبندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزان آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان اشاره و اظهار داشت: از نهم خردادماه سال‌جاری تا کنون 49 فقره حادثه و حریق در استان کردستان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 227 هکتار از عرصه‌های طبیعی در استان در آتش سوخته است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

نقشبندی علت اکثر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: از سویی دیگر برخی از شهروندان و کشاورزان به‌دلیل سهل‌انگاری و آتش زدن بقایای محصولات، به جان محیط زیست افتاده و با توجه به وزش شدید باد، تلاش برای خاموشی آتش‌سوزی به نتیجه نمی‌رسد.

وی، روشن کردن آتش برای مبارزه با حشرات و آفات زراعی و باغات و روشن کردن آتش توسط چوپانان که در سال گذشته نیز چوپان و دام‌ها دچار حریق شدند، را از دیگر عامل آتش‌سوزی‌ها در استان کردستان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان خطاب به والدین تصریح کرد: باید به کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم داده شود که در طبیعت با کبریت و فندک بازی نکرده و شیشه‌های بطری مایعات را در طبیعت رها نکنند.

گزارش|ابراز همدردی کردستانی‌ها با مردم و خانواده‌های داغدیده قربانیان حادثه آتش‌سوزی پاوهکهگیلویه و بویراحمد| 90 درصد آتش سوزی جنگل‌ها عمدی است

وی از شهروندان کردستانی درخواست کرد که در زمان بعد از ظهر که شدت باد افزایش و تراکم پوشش گیاهی برای تأمین منابع عالی بسیار بالاست، از روشن کردن آتش به‌جد خودداری کنند.

نقشبندی حدود یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی در استان کردستان وجود داشته که قطعاً امکانات ما جوابگوی این حجم عظیم و گسترده نیست؛ اظهار کرد: هرگونه حادثه و اتفاقی با همکاری و تعامل جامعه محلی مردم و انجمن‌ها در اسرع وقت خاموش می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از آغاز فعالیت گروه‌های اطفاء حریق مردمی خبر داد و یادآور شد: 16 تیم در بخش شهرستان‌های جنگلی به دمنده، آتش کوب و وسایل اطفاء حریق مجهز شده‌اند اما تداوم همکاری دهیاران و انجمن‌های محلی در مناطق در معرض حریق و فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی مردم، نقش مؤثری در پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های کردستان دارد.

3 هکتار از اراضی بهاران سنندج در آتش سوخت

صالح زندی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه روز گذشته نیز 3 هکتار از اراضی 4.19 بهاران سنندج در آتش سوخت، اظهار داشت: این آتش‌سوزی با تلاش یک ساعته گروه‌های مجهز با دستگاه‌های اطفاء حریق و کمک نیروهای مردمی خاموش شد.

وی علت حادثه را خطای انسانی عنوان کرد و گفت: 95 درصد آتش‌سوزی‌های اراضی و مراتع در کردستان به‌دلیل خطای انسانی است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 154 مورد اعزام برای اطفاء حریق توسط آتش‌نشانی انجام شده است.

انتهای پیام/484/ش

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... آتش سوزی بارانداز کارتن در «ماهدشت» کرج مهار شد مراتع کشاورزی پرخطر و مستعد آتش سوزی در استان البرز شناسایی شده است وقوع آتش سوزی در ساختمان شیشه‌ای صداوسیما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان اطفاء حریق آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۸:۳۰ دقیقه امروز در دبیرستان اسما کوی مجاهدین به وقوع پیوست.

کوروش، سبزعلی افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه آتش نشانان به این دبیرستان اعزام و توانستند حریق را مهار کنند. 

وی ادامه داد:در این حادثه که به علت اتصالی برق در دفتر مدیریت دبیرستان رخ داد، با تلاش آتش نشانان حریق مهار و به کسی آسیبی وارد نشد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • انفجار گاز و آتش‌سوزی در آساوله سنندج (فیلم)
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم