Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

طبق تازه‌ترین آمار سایت «Yahoo Finance» درباره ارزشمندترین برندهای تولیدکننده خودرو در جهان، شرکت آمریکایی تسلا با ارزش کلی سهام ۱۸۴ میلیارد دلار تا تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ در رتبه اول و پس از آن شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون تویوتا و فولکس‌واگن به ترتیب با ارزش حدود 180 و 80 میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اینفوگرافیک ، با ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان و ارزش کلی سهام این شرکت‌ها در بورس آشنا خواهید شد.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خودرو تویوتا اینفوگرافیک خودرو اینفوگرافی رتبه بندی اینفوگرافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)

دهه‌هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال‌ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد.

این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد. اینفوگرافی زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

نگاهی دقیق تر به حوادث خطوط هوایی

به گزارش روزیاتو، ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال‌ها، بوئینگ با نگرانی‌های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم‌کننده‌های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده‌ است.

با این حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل‌های ایرباس، مشتریان نگرانی‌های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • راهنمای خرید موتور گیرلس / معرفی برندهای برتر
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • مقایسه ابرقدرت های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر (+ اینفوگرافی)
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • نیروی انسانی مهم ترین، اساسی‌ترین و ارزشمندترین رکن هر سازمان است
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • (تصویر) ایال اوفر میلیاردر اسرائیلی مالک کشتی توقیف شده توسط سپاه کیست؟
  • تولیدکننده ۹۰ درصد زعفران جهان هستیم/ اسپانیا، بزرگترین صادرکننده مجدد زعفران ایرانی