Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان در جمع رؤسای پلیس راهور و راه استان گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که کاهش 40 درصدی تصادفات استان تا پایان سال استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار "عزیزاله ملکی" در کمیسیون کاهش تصادفات استان گیلان ضمن تقدیر از عملکرد موفق پلیس راهور و راه استان در 3 ماه نخست سال 99 اظهار داشت: در این مدت با تلاش و همت کارکنان پلیس راهور و راه استان و البته رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم، شاهد کاهش 40 درصدی تصادفات رانندگی در استان گیلان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کاهش 40 درصدی تصادفات رانندگی یک موفقیت بزرگ بوده اما حفظ آن بسیار سخت است افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که کاهش 40 درصدی تصادفات استان تا پایان سال استمرار داشته باشد.

وی به تغییر شکل زندگی مردم و افزایش چشمگیر استفاده از خودرو شخصی به دلیل ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با بهبود نسبی شرایط و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، شاهد رونق کسب کار در کشور هستم و همه این عوامل سبب شده تا حوزه ترافیک و ایمنی حمل و نقل در ایام باقیمانده سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: پلیس با استفاده از تمام امکانات اعم از نیروی انسانی و تجهیزات برای آسایش و ایمنی مردم تلاش می‌کند و شاهد این ادعا امنیت بسیار مطلوب کشور در همه حوزه‌ها است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با تاکید بر همکاری و مسؤولیت‌خواهی از سایر دستگاه‌های دخیل در حوزه ایمنی ترافیک گفت: پلیس با همکاری دستگاه قضائی برابر مقررات از متولیان عرصه ترافیک مسئولیت‌خواهی می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان کاهش 40 درصدي تصادفات گیلان کاهش 40 درصدی تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص بزرگراه‌های خطرناک شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها حکایت از آن دارد که فراوانی بزرگراه‌ها در بحث تصادفات بیشتر است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت؛ سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قاعدتاً عابران پیادع نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند ولی این موضوع را هم باید گفت که برخی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود داشته و نیاز به تردد دارند؛ اگرچه باید عابران پیاده به خاطر داشته باشند که فقط از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذر‌ها تردد کنند حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد و این موضوع ارزش آن را دارد که جان آنها حفظ شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟

وی بیان داشت: آن چیزی که داده و آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابران پیاده در آنها روی می‌دهد؛ چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابران پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این دسته از افراد در عبور از معابر است.

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول تصادفات فوتی عابران پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد؛ چرا که هر چقدر که سن عابران بالاتر می‌رود توانایی‌های جسمی و سرعت عکس العمل نیز کم می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کم شدن سرعت عکس‌العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می‌شود؛ خیلی از عابران مسن یک گام به جلو بر می‌دارند ولی در این حال احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند تردد کرده و از حرکت خودرو‌ها یک ترس به جان آنها می‌افتد و یک گام به عقب برمی دارند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این فرد مسن نمی‌داند که راننده‌ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کرده که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می‌توانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم.

وی گفت: همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با وی شده و حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی‌تواند برای تردد‌های خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزش‌های خوبی به بدهیم و اینکه از آنها بخواهیم که لباس روشن بپوشد.

وی افزود: سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای ۹۲ ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک ۴ ساله بود که به همراه والدین خود بوده؛ اما موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شدند.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده