Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اینکه هشتمین پویش مطالعاتی به نشر با محوریت کتاب "امام رضا (ع) و کرامت انسانی" همزمان با میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود، گفت: مسابقه ملی کتابخوانی "کرامت" تا دهه پایانی ماه صفر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در کتاب "امام رضا (ع) و کرامت انسانی" نمونه‌هایی از تعالیم اسلامی درباره کرامت انسانی که در گفتار و رفتار امام رضا (ع) عینیت یافته گردآوری شده است، افزود: در این نوشته سعی شده آموزه‌های امام رضا (ع) که هر یک به نوعی کرامت انسان‌ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آن‌ها را گوشزد کرده است، بیان شود.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: کتاب "امام رضا (ع) و کرامت انسانی" به قلم استاد محمدحکیمی در ۳۸ موضوع مانند حقوق برادری، امانت‌داری، کرامت انسانی در داوری، کرامت انسانی و دیگر حقوق واجب و... سعی بر زنده کردن روح و عقاید انسانی متأثر از جلوه‌های اخلاقی و کرامات امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) دارد.

سعیدی در تشریح برگزاری هشتمین پویش مطالعاتی این مجموعه از سال ۹۵ تاکنون، بیان کرد: پویش‌های مطالعاتی و مسابقه‌های کتابخوانی ریحانه ۱ و ۲ و ۳، درهوای انقلاب، مهمان امام، اوسنه‌ی گوهرشاد، دعبل و زلفا، هفت عنوان قبلی مسابقات کتابخوانی بودند و امسال نیز از دهه کرامت تا دهه پایانی ماه صفر هشتمین پویش مطالعاتی به نشر با محوریت کتاب "امام رضا (ع) و کرامت انسانی" برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در این پویش تمامی کتاب‌های مسابقه همراه با کارت ویژه با کد منحصر به فرد در مسابقه که شرکت کنندگان می‌توانند با مطالعه کتاب با ارسال پاسخ سوالات که بروی سایت منتشر می‌شود همراه با کدقرعه کشی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۰۹، در مسابقه شرکت کنند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در خصوص جوایز این مسابقه تاکید کرد: یک جایزه ۸ میلیون تومانی برای یک نفر و ۸ جایزه یک میلیون تومانی برای هشت نفر برای این مسابقه پیش بینی شده است.

سعیدی اظهار کرد: باتوجه به موضوع کتاب، که کمک به محرومان و فقرزدایی می‌باشد، از محل خرید کتاب ها، به ازای هر یک نسخه مبلغ هزارتومان به دبیرخانه کتاب نذری جهت تجهیز یک کتابخانه منطقه محروم اختصاص می‌یابد و به ۸ شرکت کننده در پویش ۸بسته متبرک فرهنگی به قید قرعه اهدا شود.

خرید اینترنتی کتاب از طریق سایت به نشر نیز امکان پذیر است.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: به نشر مسابقه کتابخوانی آستان قدس رضوی کرامت انسانی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند