Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعال‌سازی کارخانه‌های کود شیمیایی بوشهر در سال جهش تولید خبر داد و گفت: با فعال شدن این کارخانه‌ها میزان تولید انواع کودهای فسفاته در استان بوشهر به ۳۰۰ هزارتن در سال افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهربا اشاره به راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کود فسفات در بوشهر اظهار داشت: در این راستا یک کارخانه  افزایش ظرفیت تولید و 2 کارخانه فعالسازی مجدد برای تولید کودشیمیایی فسفات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تامین خاک فسفات مورد نیاز واحدهای تولید کود شیمیایی استان در سال جهش تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و پیگیری‌های مستمر سازمان صمت استان با همکاری و مشارکت بانک صنعت و معدن استان بوشهر تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید کودشیمیایی به منظور تامین کود موردنیاز بخش کشاورزی کشور در داخل پرداخت خواهد شد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه واحد تولیدی ارکان شیمی به ظرفیت کامل در زمینه انواع کود شیمیایی خواهد رسید خاطرنشان کرد: در این راستا واحدهای تولیدی کود پرشین‌شیمی و صنعت‌پژوهان که به سبب مشکل تامین خاک و سرمایه در گردش موردنیاز تعطیل بودند فعال‌سازی شد.

حسینی به تولید کود فسفاته از این کارخانه‌ها پرداخت و افزود:  با فعال شدن این کارخانه‌ها میزان تولید انواع کودهای فسفاته در استان بوشهر به 300 هزارتن در سال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تحول اساسی و چشمگیری در تولید کودهای فسفاته صورت می‌گیرد تصریح کرد: تولیدات این کارخانه‌ها می‌تواند نیاز مصرف بخش کشاورزی همانند کودهای اوره از داخل کشور تامین و علاوه برآن صادرات کودهای فسفاته را نیز به دنبال داشته باشد.

2 کارخانه تولید کود فسفات با ظرفیت 260 هزار تن در بوشهر راه‌اندازی می‌شود/ کاهش 3.2 میلیارد دلاری واردات ماشین‌آلات ‌خبر خوش برای کشاورزان/ نخستین کشتی حامل 20هزار تن خاک فسفات در ‌بوشهر پهلو گرفت+ فیلم دومین جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر با 60 میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و تنظیم بازار را از جمله اولویت‌های امسال دانست و گفت: در محور جهش تولید؛ برنامه‌هایی از جمله تامین مواد اولیه، شناسایی بازارهای صادراتی، تعمیق و توسعه ساخت داخل و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/190/س

R41363/P1573/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... تکمیل سد "ارغوان کلمه" استان بوشهر نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است استان بوشهر معین صادرات کالا به کشور قطر تعیین شد ۵۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی بوشهر تخصیص یافت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه ها واحدهای تولید کودهای فسفاته استان بوشهر تولید کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر مجتمع معدنی استان گفت:در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که اینمیزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۴۳ افزایش داشته است.

علیرضا جلالیان با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.   وی گفت: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.   جلالیان همچنین به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته  عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد  که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می شود.    وی همچنین به بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت : این طرح یکی از مهمترین طرح های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.   وی تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن هیرد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین