Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:25:00 GMT

دستکشی که زبان اشاره را به گفتار تبدیل می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۵۰۰۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 3 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس یک گجت پوشیدنی ابداع کرده اند که می تواند زبان اشاره آمریکایی را با کمک یک اپلیکیشن موبایل به گفتار تبدیل کند. 

این دستکش هنوز در مرحله توسعه نمونه اولیه است اما در آینده به افرادی که از زبان اشاره استفاده می کنند، کمک می کند با افراد عادی راحت تر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به آموزش زبان اشاره به نوآموزان نیز کمک می کند.

جون چن استادیار مهندسی زیستی در این دانشگاه می گوید: سیستمی که ابداع کرده ایم قدرت ماندگاری فیزیکی و شیمیایی بالا، حساسیت زیاد، مدت زمان اندک واکنش و انعطاف پذیری خارق العاده ای دارد.

این دستکش لایه ای نازک و حسگرهایی انعطاف پذیر دارد که از نخ های رسانای الکتریسیته ساخته شده که دور هر پنج انگشت دست قرار می گیرند.

برای برقراری ارتباط به وسیله حرکات انگشت، کاربر باید یک صفحه  مدار کوچک به اندازه سکه را روی مچ دستش حمل کند. این صفحه مدار اطلاعات را به یک موبایل ارسال می کند.

از آنجا که زبان اشاره آمریکایی به حالات صورت نیز اتکا دارد، در این سیستم حسگرهایی وجود دارد که به ابروهای کاربر و گوشه های دهان او اضافه می شوند. در مرحله بعد گجت با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی می تواند ۶۶۰علامت را شناسایی کند از جمله حروف الفبا و اعداد از صفر تا ۹.

به گفته چن دستگاه هایی که قبلا برای ترجمه زبان اشاره ابداع شده بودند به طیف وسیعی از تکنیک ها از جمله الکترومیوگرافی، تاثیر پیزومقاومتی(piezoresistive) و رسانایی یونی اتکا داشته است. اما پیچیدگی این ابزارها علاوه بر سنگینی و حجم آنها سبب شده در وضعیت نمونه اولیه باقی بمانند.

کد خبر 4963089 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی تحقیقات علمی نوآوری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی فیس بوک ناسا اکتشافات فضایی امنیت اطلاعات فناوری نانو شرکت هواوی گوگل امنیت سایبری زبان اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم

بانوی مسلمان هندی که مهمان برنامه رمضانی «هلال» بود در پاسخ به سوال مجری و خال قرمزی که هندوستانی‌ها استفاده می‌کنند توضیحات جالبی داد که در ادامه می‌بینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • حمله تند ستاره برزیلی به روبینیو و آلوز
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم
  • تبدیل کربن دی اکسید به سوخت با کمک مس
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟
  • تبدیل چرخ خیاطی قدیمی به دستگاه برش زنی + فیلم
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟
  • تبدیل دیوارنگاره ولیعصر به کیک تولد!