Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس با درخواست از رژیم صهیونیستی برای اجرا نکردن طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، گفت این طرح نقض قوانین بین‌المللی است و لندن آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس طی یادداشتی در نشریه «یدیعوت آحرونوت» ضمن موضع‌گیری علیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، از تل‌آویو خواست تا این طرح را اجرا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جانسون در ابتدای این یادداشت با اشاره به سابقه ارتباطی که از گذشته با صهیونیست‌ها داشته، نوشت: «من مدافع جدی اسرائیل هستم... انگلیس همواره در کنار اسرائیل ایستاده است... تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم، تعهد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است».   وی در ادامه این یادداشت با ابراز ناخرسندی از ارائه طرح اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «به عنوان یک دوست و حامی قدیمی اسرائیل، نگرانم که چنین طراحی‌هایی در رسیدن به هدف تامین امنیت مرزهای اسرائیل شکست خواهند خورد و در تناقض با اهداف طولانی‌مدت اسرائیل هستند».   نخست‌وزیر انگلیس توضیح داد: «الحاق، پیشرفت‌هایی را که اسرائیل در روابط با کشورهای عربی به دست آورده، به خطر می‌اندازد. من تا کنون به این اندازه مطمئن نبودم که منافع اسرائیل با [منافع] کشورهای عربی مخصوصا در حوزه همکاری‌های امنیتی بالقوه ضد تهدیدات مشترک، همپوشانی دارد».   جانسون همچنین افزود: «اما هر چقدر هم که این منافع در روابط با اسرائیل مهم باشد، الحاق به شکل غیرقابل اجتنابی این فرصت‌ها را خنثی و شرکای عربی بالقوه [اسرائیل] را محدود می‌کند. دشمنان اسرائیل نیز از این فرصت استفاده خواهند کرد و علیه کسانی که می‌خواهند شاهد پیشرفت در خاورمیان باشند، به کار می‌گیرند».   وی درباره هرگونه طرح سازش در منطقه نوشت: «می‌خواهم شاهد نتیجه‌ای باشم که برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، عدالت در پی داشته باشد... [اما] الحاق، نقض قوانین بین‌المللی است. همچنین هدیه‌ای به آنهاست که می‌خواهند داستان‌های قدیمی را درباره اسرائیل تکرار کنند».   نخست‌وزیر انگلیس با ابراز امیدواری برای اجرا نشدن طرح اشغال کرانه باختری، تاکید کرد: «اگر چنین شود، انگلیس هیچ تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد، مگر اینکه بین دو طرف توافق شده باشد... از اینکه مذاکرات صلح به شکست انجامیده، سرخورده هستم».   کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (امروز) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید احتمالا این طرح امروز اجرا نشود.   هشدار جانسون در حالی است که سناتور «برنی سندرز» و «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ده‌ها عضو دموکرات کنگره نامه‌ای سرگشاده با اشاره به پیامدهای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار تعلیق حمایت‌های نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی شدند. (جزئیات بیشتر)   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نقض قوانین بین المللی نخست وزیر انگلیس رژیم صهیونیستی طرح اشغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک سرباز زن صهیونیست در جنوب نابلس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک سرباز زن اسرائیلی درپی عملیات تیراندازی در جنوب نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک سرباز زن اسرائیلی در جریان تبادل آتش‌ در نزدیکی روستای سنجل در شمال کرانه باختری زخمی شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به جزئیات بیشتری درخصوص میزان جراحت وی اشاره‌ای نکرده است.

در همین رابطه، پلیس رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از اعضای آن در حمله‌ای در کرانه باختری زخمی شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است زن مجروح از نیروهای پلیس مرزی بوده و جراحت وی جزئی است.

طبق بیانیه مذکور، اقدامات لازم برای یافتن عامل تیراندازی در حال انجام است.

پیشتر شماری از روستاها در مرکز و شمال کرانه باختری ازجمله سنجل در معرض حملات گسترده شهرک‌نشین‌های صهیونیست قرار گرفت.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صد و نود و یکمین روز متوالی در بحبوحه بمباران‌های شدید که روزانه صدها شهید و مجروح بر جای می‌گذارد، ادامه دارد و سیاست قحطی که اشغالگران در پیش گرفته‌اند نیز در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است اما مقاومت فلسطین از پای ننشسته و همچنان به «طوفان الاقصی» ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • حمله هوایی اسرائیل به مسجدی در شمال غزه
  • حماس خواستار تشدید مبارزه با شهرک‌نشینان صهیونیست شد
  • واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • نخست‌وزیر انگلیس: در کنار اسرائیل می‌مانیم
  • تحلیلگران: اسرائیل از شهرک‌نشین‌ها برای تخلیه کرانه‌باختری از فلسطینی‌ها استفاده می‌کند
  • زخمی شدن یک سرباز زن صهیونیست در جنوب نابلس
  • واکنش بریتانیا به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی / نخست‌وزیر انگلیس: از امنیت اسرائیل دفاع می‌کنیم