Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@04:45:33 GMT

تشکیل کارگروهی برای احیای سایت چوئبده

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۵۴۰۲

تشکیل کارگروهی برای احیای سایت چوئبده

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ابوعلی مدیرکل شیلات استان خوزستان امروز در آبادان گفت: تا امروز پیگیری های خوبی برای بازگرداندن فعالیت اقتصادی و رونق تجاری به مزارع پرورش میگو در چوئبده صورت گرفته است.

او هماهنگی های بین بخشی برای رفع محدودیت پرورش آبزی در این حوضچه ها را ضروری دانست و افزود: شیلات در این زمینه تلاش و همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان هم گفت: سایت میگوی چوئبده با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر فرصت بسیار خوبی است که باید احیا شود.

او افزود: با توجه به ظرفیتی که برای پرورش ماهی و میگو در منطقه وجود دارد اما برای مصرف داخلی از استان های همجوار محصول وارد می کنیم.

فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به هزینه های صورت گرفته برای پرورش ماهی و میگو متاسفانه کار خاصی انجام نشده است و حوضچه های پرورش ماهی به علت بدهی بانکی و دریافت نکردن تسهیلات همچنان تعطیل هستند.

موسوی افزود: بانک به جای مصادره اموال و تعطیلی کار، باید فعالان بدهکار در حوزه شیلات را پای کار بیاورد.

مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از بی توجهی مسئولان کشوری نسبت به رونق اقتصادی در شهر مرزی چوئبده گفت: این نشست باید در سطح ملی برگزار شود و بنده از رئیس سازمان شیلات کشور در مجلس خواستار پاسخ خواهم شد .

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی و میگو مزارع پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید کوسه ماهی در خلیج فارس ممنوع است، گفت: از یک فروند لنج صیادی یک تن لاشه کوسه ماهی صیدشده کشف شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالکریم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه حفاظت از منابع، ذخایر و زیستگاه‌های آبزیان در خلیج‌فارس یکی از مأموریت مهم شیلات است، اظهار داشت: کاهش ذخایر آبزیان از جمله ماهی و میگو یکی از  موارد مهم است که در راستای حفاظت از منابع آبزیان باید همگان تلاش کنند.

وی، برخورد با صید غیرمجاز و قاچاق را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر تمام توان و امکانات خود برای مبارزه با صید غیرمجاز آبزیان بکارگیری کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از خطر انقراض کوسه ماهی در خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: صید کوسه ماهیان در خلیج فارس به دلیل آنکه در معرض جدی خطر انقراض وجود دارند، در تمامی فصول ممنوع است.

غلامی با بیان اینکه کسانی‌که کوسه ماهیان را صید کنند متخلف به شمار می‌روند، گفت: در این راستا ضمن توقیف صید و شناور با آنان برخورد قاطع قضایی می‌شود.

وی از کشف کوسه ماهی صید شده در بوشهر خبر داد و بیان کرد: در گشت مشترک با عوامل حفاظت محیط زیست استان، یک فروند موتور لنج صیادی در اسکله بندرگاه بوشهر حامل 92 قطعه کوسه ماهی صید شده کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر وزن تقریبی کوسه ماهی صید شده را یک‌هزار کیلوگرم دانست و افزود: محموله یادشده توقیف و ضبط و پرونده تخلف برای شناور متخلف تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی در کشور
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌