Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدرضا عاملی در این پیام افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام‌گذاری روز ۱۲ تیر ماه که در این روز ناو جنگی آمریکای جنایت‌کار، هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد، به‌عنوان «روز افشای حقوق بشر آمریکایی» در تقویم رسمی کشور، روزی نمادین را برای برداشتن نقاب از چهره ظالمان نظام حکمرانی آمریکا را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حقوق‌دان های اندیشمند و آزاده جهان با تشکیل کمیته قضایی به بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت های جهان پرداخته و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت های مظلوم جهان پایان دهند.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، عاملی در این پیام با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «پرچم حقوق بشر را کسانی به دست گرفته‌اند که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشرند!»، گفت: در مقطع مهم و تعیین بخش تاریخ ایران و جهان زندگی می کنیم و نیازمندیم که از همیشه تاریخ هوشیارتر و حساس تر به سرنوشت خود و ملت های مظلوم جهان فکر کنیم.

وی اظهار داشت: امروز جهان استعمار و استثمار، با روش های نظام مند و پیچیده دست به تخریب و تحقیر ملت های جهان می زند. یکی از زرورق های نفاق جهانی به رهبری آمریکا و نظام صهیونیزم جهانی، حقوق بشر با استانداردهای متضاد است که در درون خود ضایع کردن حقوق اکثریت به نفع اقلیت کوچک نظام سلطه را تامین می کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت آمریکا با زورگویی، فشار و اعمال نفوذ در سازمان‌های بین‌المللی و نهادسازی های سیستمی همواره ساختارهای ضد بشری را نهادینه کرده و در عین حال انگشت اتهام را از سمت خود به سوی دیگران نشانه گرفته است و به جای پاسخ‌گویی به افکار مردم دنیا گستاخانه اقدامات نقض‌کننده حقوق بشری خود را توجیه می‌کند.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران که پاسخی مردمی به اقدامات ضدبشری آمریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد و کاپیتولاسیون بود، افزود: پیروزی انقلاب، موجب تشدید اقدامات ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران شد. شهادت ۱۷ هزار انسان بی‌گناه در اقدامات تروریستی توسط گروهک منافقین تحت حمایت آمریکا، شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در جنگ تحمیلی، شهادت بیش از ۱۳هزار  نفر و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر سلاح‌های شیمیایی، شهادت بیش از ۴ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزی در راه مبارزه با مواد مخدر، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی تنها بخشی از این اقدامات ضدبشری آمریکا در مقابله با مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
دبیر شورای عالی انقلاب  فرهنگی خاطرنشان کرد: حمایت از گروهک تروریستی نفاق که در دشمنی با مردم و انقلاب ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اند، پرده کوچک دیگری از دشمنی آمریکا با مردم ایران و حمایت از نقض‌کنندگان حقوق اولیه و قاتلان فرزندان این سرزمین است.
عاملی در ادامه یادآور شد: دولت آمریکا حقوق دیگر کشورها را نیز همواره نقض کرده است، هم‌چون بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت‌های این کشور در جنگ ویتنام، حمایت گسترده از رژیم کودک‌کش صهیونیست در جنگ غزه و راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان و حمایت گروهک‌های تروریستی ازجمله داعش.

آمریکا حتی حقوق مردم خود را به رسمیت نمی‌شناسد

وی تاکید کرد: آمریکا نه‌تنها حقوق بشر را در دیگر کشورها نقض می‌کند، بلکه در داخل ایالات متحده نیز حقوق اساسی مردم خود را به رسمیت نمی‌شناسد. نقض گسترده حقوق سیاه‌پوستان توسط پلیس و نظام قضایی آمریکا، نقض حقوق زندانیان (به‌ویژه زندانیان زن و نوجوان) و شکنجه آن‌ها، نقض حقوق بومیان، نقض حریم خصوصی افراد، وضعیت کودکان کار و مهاجر، خشونت خانوادگی علیه کودکان، خشونت و آزار جنسی علیه زنان، فشار بر فعالین مدنی و اجتماعی و نقض آزادی بیان و مطبوعات، تنها بخش کوچکی از مصادیق نقض حقوق بشر در جامعه آمریکا است که مستندات آن منتشر شده و اعتراضات گسترده اخیر نیز موید این وضعیت بد در این کشور است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کارنامه سیاه آمریکا در موضوع حقوق بشر نشان داده است که ایالات متحده آمریکا نه‌ تنها صلاحیت اظهارنظر درخصوص حقوق بشر را ندارد، بلکه خود مهم‌ترین نقض‌کننده این حق انسانی در جهان بوده است و باید به افکار عمومی جهان در این زمینه پاسخ‌گو باشد.
عاملی در پایان تاکید کرد: کشوری که در مهم‌ترین کنوانسیون‌های حقوق بشری عضو نیست، با نسل‌کشی و کشتار مردم یک سرزمین تشکیل شده است و سوابق ننگین در کشتار انسان‌ها دارد، صلاحیت اظهارنظر در زمینه حقوق بشر را ندارد. به طور حتم جهان منهای مداخلات آمریکا، از آرامش، امینت و ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.

برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی حقوق بشر آمریکایی شورای عالی انقلاب فرهنگی حقوق بشر آمریکایی شورای عالی انقلاب فرهنگی حقوق بشر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم

رژیم صهیونیستی طی ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به طور گسترده در حال کشتار غیرنظامیان، نابودی زیرساخت ها، جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه، و نیز بمباران بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، و حتی مساجد کرده است. کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی آشکارا نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست هاست. با این حال، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می‌داند چشمش را بر روی این مسائل بسته است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات وارده بر واشنگتن مبنی بر استاندارد‌های دوگانه این کشور در برابر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد. 

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در حال بررسی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در جنگ غزه است. 

وزیر خارجه آمریکا که پیرامون گزارش سالانه وزارت خارجه کشورش درباره شرایط حقوق بشر در جهان با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: این سخن که ایالات متحده زمانی که به اسرائیل و مسئله حقوق بشر مربوط به این رژیم می‌رسد استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند، صحت ندارد. آیا ما استاندارد‌های دوگانه داریم؟ پاسخ خیر است. 

آمریکا به طور سالانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در جهان می‌کند. در این لیست قالبا کشور‌های دوست ایالات متحده که بالاترین ناقضان حقوق بشر هستند از جمله اسرائیل هیچ گاه گنجانده نمی‌شوند ولی در عوض کشور‌هایی که واشنگتن با آنها روابط خوبی ندارد در صدر لیست قرار گرفته و به طور معمول تحریم‌هایی را نیز به همین دلایل علیه آنها وضع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم