Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار گرفتن طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در اولویت کاری ۲۵ هزار کانون مسجدی، اعزام ۳۱ هزار زائراولی به مشهدالرضا(ع) با همکاری بچه‌های مسجد و اتمام پویش «پنجره فولاد» در سالروز ولادت امام رضا(ع) ازجمله اخبار حوزه مسجد و کانون‌ها در ۱۱ تیرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در یازدهمین روز تیرماه ۹۹:

 

«سه‌شنبه‌های تکریم»؛ اولویت کاری ۲۵ هزار کانون مسجدی برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس

 

 

 

 

طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به همراه آیین رونمایی از پوستر این رویداد، سه شنبه، 10 تیرماه با حضور «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید اوحدی»، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «محمد مهدی احمدی»، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در منزل شهیدان «خالقی‌پور» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این مراسم که با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور برگزار می‌شد، طی سخنانی ضمن تقدیر از مادر دلاور و غیور شهیدان خالقی‌پور اظهار کرد: این بانوی انقلابی در واقع ام‌الشهدای ایران اسلامی هستند و امروز توفیق شد تا مهمان شان باشیم و سخنانی که با صمیمت و گرمی لهجه بیان می کنند استفاده کنیم.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به برکت دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به عنوان یک سنت حسنه پایه‌گذاری شد و با حضور در منزل معنوی شهیدان خالقی‌پور کلید خورد و امیدوارم که همه مسئولان کشور، ائمه جمعه، جامعه اسلامی این طرح را در برنامه‌های خود قرار دهند، به ویژه آنکه این حرکت از مساجد آغاز شده است.

 

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور مبنی بر اینکه خانواده‌های شهدا چیزی جز تفقد و دلجویی نمی‌خواهند، افزود: این بزرگ ترین افتخار برای ما محسوب می‌شود که از خانواده شهدا دلجویی کنیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه خطاب به مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: ما همانند فرزندانتان هستیم، امید داریم که در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم شما نیز حضور داشته باشید و همراه ما به دیدار خانواده  شهدا بیایید.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌های 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور قرار گرفته است به گونه ای که مرحله به مرحله از شهر و روستا آغاز شده و ادامه خواهد یافت، امیدواریم که این حرکت ادای دین به شهدا باشد و بتوانیم ذیل این اقدام به آرمان‌های آنان نزدیک شده و مدیون خون آنها نشویم.

 

 گفتنی است، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

اعزام ۳۱ هزار زائراولی به مشهدالرضا(ع) با همکاری بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۰ هزار بسته گوشت میان محرومان در دهه کرامت

 

 

 

 

حجت الاسلام «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» در زمینه سازی برای زیارت زائراولی ها، اظهار کرد: هر امام معصوم(ع) بر گردن شیعیان و محبان خود حقی دارد و درست ترین روش ادای آن حق ،زیارت آن حضرات(ع) و معرفت به مقام آنها است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» تصریح کرد: برای کمک به ادای این دِین از سوی مردم، با کمک خیران و برنامه تلویزیونی «سمت خدا» زمینه را فراهم کرده ایم تا آنها که به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف نشده اند، به این توفیق دست بیابند.

 

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت مساجد و ائمه جماعات اجرا می شود، گفت: بهترین مکان استراحت و پذیرایی برای این زائران تدارک دیده شده و یک وعده هم در مهمانسرای حضرت ثامن الحجج(ع) پذیرایی می شوند.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره میزان افراد پوشش داده شده در این طرح، بیان کرد: طی سه سال زمینه تشرف 31 هزار زائراولی به زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) و زمینه تشرف بیش از 86 زائراولی به حرم حضرت معصومه(س) را فراهم کرده ایم. گستره اجرای این طرح ملی است.

 

وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی این زائراولی ها توسط روحانیت مساجد انجام می شود، ابراز کرد: از زمان شیوع کرونا اجرا این طرح متوقف شده اما بعد از عادی شدن شرایط، اجرای طرح را ادامه می دهیم. به ویژه آنکه در حوزه زمینه سازی برای تشرف زائراولی ها به آستان کریمه اهل بیت(ع) تنها تشکل مجری ما هستیم.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره روند اجرای توزیع گوشت میان محرومان به همت کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها»، خاطرنشان کرد: این نذورات قربانی در ماه ذی القعده به نام مقدس امام رضا(ع) میان 10 هزار خانواده در استان های گلستان، خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از طریق شبکه کانون های مساجد توزیع می شود.

 

هیئت‌ها باید به مساجد بازگردند

 

 

 

 

سی‌و‌نهمین نشست تخصصی «هسته احیاء امر» با حضور محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت(ع) با موضوع «افق نگاه به هیأت» و «تجربه‌نگاری هیأت ریحانةالنبی» در سالن شهید تهرانی مقدم مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السّلام برگزار شد.

 

محمدحسین پویانفر با اشاره به اهمیّت راهبردی نهاد مسجد در جامعه و لزوم ارتباط و برگزاری هیئات در مساجد، به برخی مشکلات و ضعف‌های کنونی در ارتباط بین این دو نهاد مهم و اثرگذار پرداخته و راهکارهای حل این مساله را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انتقال تدریجی هیئات از حسینیه‌ها به مساجد، باتوجه به لزوم بازگشت هیأت‌های عزاداری به کانون اصلی خود یعنی مسجد باید مورد توجه قرار گیرد و برای این امر با رفع برخی موانع از سوی مساجد و نهادهای متولّی باید شرایط لازم را محقق کرد.

 

این مداح اهل بیت(ع) وضعیت کنونی مساجد را برای جامعه اسلامی نامطلوب ارزیابی کرده و اصلاح شیوه تولّی‌گری این نهاد را ضرورتی حیاتی دانست و افزود: در شرایط کنونی، بخشی از وظیفه تبلیغی روحانیت بر عهده جامعه مداحان قرار گرفته است، برای پوشش هرچه بهتر این خلأ بازگشت هیئات از حسینیه‌ها به مساجد ضروری است.

 

پویانفر با اشاره به مساله شعارزدگی در بخش‌هایی از جامعه، افزود: باید شعارزدگی را با عمق‌بخشی به جامعه برطرف کرد. اگر جامعه عمق پیدا نکند، نبض جامعه به دست برخی افرادی خواهد افتاد که در هدایت آن به هنگام اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز، دچار نقصان و آسیب‌ خواهیم شد.

 

این مداح اهل بیت(ع) اضافه کرد: ارتباط رشدآفرین بین ارکان اصلی هیأت، خاصه روحانی و مداح با جامعه مخاطبین خاصه نوجوانان و جوانان ضرورتی پرفایده و اثر است که نیازشناسی دقیق و تلاش برای پاسخگویی به آنان، سازنده و حیاتی است.

 

وی با ارائه تجربه خود از رابطه هیأت و رسانه گفت: در برهه کنونی باید به ابزارهای رسانه‌‌ای روز برای مبارزه در جنگ فرهنگی توجه ویژه داشت. به همین منظور شناخت دقیق رسانه و استفاده از آن در راستای نیل به اهداف، ضروری است و چشم‌پوشی از این ظرفیت، ارتباطی مؤثر با نسل امروز را از بین می‌برد.

 

پویانفر در پایان با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر و مغفول برخی قالب‌های رسانه‌ای مانند انیمیشن و وسعت اثرگذاری آن بر کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به چنین بسترهایی برای انتقال هرچه بهتر معارف و سنت‌های معنوی و تحول نسل آتی جامعه مهم و حیاتی است.

 

اتمام پویش «پنجره فولاد» در سالروز ولادت امام رضا(ع)/ توسلاتی که جواب داد

 

 

 

 

حجت الاسلام «حبیب عباسی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای پویش «پنجره فولاد»، اظهار کرد: از اسفندماه همزمان با آغاز شیوع کرونا این پویش در ساعت 20 در قالب توسل یک دقیقه‌ای به حضرت ثامن الحجج(ع) برای شفای بیماران مبتلا به کرونا اجرا شده است و 13 تیرماه، همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) اجرای آن به اتمام می رسد.

 

مدیر موسسه پژوهشی رسانه ای ذوالفقار ادامه داد: در طول این مدت برنامه های رسانه ای متعددی را تولید و در فضای مجازی و رسانه ملی پخش کردیم، بیش از 100 نفر از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی از مردم برای همراهی با این پویش دعوت رسمی به عمل آوردند و تعداد زیادی از مردم نیز به صورت خودجوش جذب و همراه پویش شدند.

 

وی درباره میزان استقبال از این پویش، گفت: در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از دو هزار فالوور (دنبال کننده) داشتیم، در شبکه آپارات هم یکی از کلیپ های اصلی پویش با عنوان «دلتنگ حرم» علاوه بر پخش از رسانه ملی بیش از 40 هزار بازدید داشت. به طور کلی بیش از 150 هزار بازدید در شبکه های مختلف اجتماعی اعم از تلگرام، ایتا و سروش داشتیم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به نزدیک به سه ماه و نیم کار رسانه ای در اجرای این پویش، گفت: ایده پویش «پنجره فولاد» پیشنهاد مجموعه پژوهشی رسانه ای ذوالفقار بود که با مشارکت گروه فرهنگی رسانه ای ابرار عملیاتی شد. هر دوی این گروه ها حوزوی جهادی و بدون وابستگی به ارگان و سازمانی خاصی هستند و به صورت مردمی فعالیت می کنند.

 

وی درباره برکات این پویش خاطرنشان کرد: بسیاری از همراهان در درگاه های مجازی ایتا و اینستاگرام اعلام همراهی داشتند، ذیل این پویش التماس دعاهای فراوان ثبت و به مردم منتقل شد و بسیاری از همراهان با گذاشتن نظر اعلام می کردند که بیمار کرونایی ما بهبود یافته است. بی تردید عنایت اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) در شفای بیماران کرونایی موثر است.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان به شرکت در این پویش در روزهای باقیمانده می‌توانند به آیدی panjerepholad@ در ایتا و تلگرام مراجعه کنند.

 

رونمایی از پوستر طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت

 

 

    پوستر طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، عصر سه‌شنبه 10 تیر با حضور «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «محمد مهدی احمدی»، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در منزل شهیدان «خالقی‌پور» رونمایی شد.

 

این پوستر در ابعاد 100 در 70، در قالب تایپوگرافی، با استفاده از نقوش فلزی برجسته درب مسجد امام اصفهان و خط نستعلیق جلی میرزا غلامرضا در مدرسه سپهسالار تهران و رنگ لاجوردی موجود در تزئینات کاشی‌های مساجد ایرانی، از سوی «محمدکاظم شمسایی» طراحی شده است.      بر پایه این گزارش، در پروسه اجرا و ترکیب عناصر این پوستر سعی شده تا ارتباط تصویر با عنوان و کاربرد پوستر ایجاد شود و به جهت تداعی بهتر معنای تکریم و تفاخر و همچنین جذب مخاطب عام و ارتباط گرفتن بهتر مخاطب عام با تصویر از تکنیک 3d بهره گرفته شده است.

 

گفتنی است طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا می شود.  

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ملی سه شنبه های تکریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس حجت الاسلام و المسلمین شهیدان خالقی پور کانون های مساجد مسجد و کانون ها پنجره فولاد امام رضا ع دهه کرامت اهل بیت ع رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، ۱۰۶۳ کانون است و یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از هرمزگان، حمیدرضا ناطقی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای کردر رضوی شهرستان میناب ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار، انقلابی و مهمان‌نواز این روستا اظهار کرد: اهالی کردر رضوی در میزبانی از شرکت‌کنندگان در جشنواره از جان و دل مایه گذاشتند.

وی به تشریح فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور پرداخت و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی دشمن، طی مصوبه شماره ۳۰۲ هجدهم اسفند ۱۳۷۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد تا در دل مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری برای جذب نوجوانان و جوانان و واکسینه کردن آن‌ها در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایجاد کند.

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، ۱۰۶۳ کانون است که یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی گفت: این رخداد به عنوان نخستین جشن مردمی دهه کرامت در سطح کشور از ۱۷ سال پیش به همت کانون فرهنگی و هنری امام المنتظر (عج) در روستای کردر رضوی کلید خورد.

ناطقی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در گستره روستایی، شهرستانی و استانی برگزار شده است، افزود: هجدهمین جشنواره استانی آسمان هشتم نیز در دهه کرامت سال‌جاری در روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزبانی روستای کردر رضوی از سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چهارمین و پنجمین و هم‌اکنون نیز ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم در رشته‌های سرود، تئاتر و دیگر رشته‌ها نیز به میزبانی روستای کردر رضوی برگزار شده است.

مدیرکل بودجه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سال‌جاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ملی و استانی نظیر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با کانون فرهنگی هنری امام‌ المنتظر همکاری و مشارکت داشتند.

وی گفت: کانون فرهنگی هنری امام‌ المنتظر (عج) در سال ۱۳۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کد خبر 746236

دیگر خبرها

  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور