Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@00:27:18 GMT

الحاق را اجرا نکنید

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۲۳۹

الحاق را اجرا نکنید

به گزارش افکارنیوز،

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس طی یادداشتی در نشریه «یدیعوت آحرونوت» ضمن موضع‌گیری علیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، از تل‌آویو خواست تا این طرح را اجرا نکند.

اخبار بین الملل-جانسون در ابتدای این یادداشت با اشاره به سابقه ارتباطی که از گذشته با صهیونیست‌ها داشته، نوشت: «من مدافع جدی اسرائیل هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انگلیس همواره در کنار اسرائیل ایستاده است... تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم، تعهد ما به امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است».

وی در ادامه این یادداشت با ابراز ناخرسندی از ارائه طرح اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «به عنوان یک دوست و حامی قدیمی اسرائیل، نگرانم که چنین طراحی‌هایی در رسیدن به هدف تامین امنیت مرزهای اسرائیل شکست خواهند خورد و در تناقض با اهداف طولانی‌مدت اسرائیل هستند».

نخست‌وزیر انگلیس توضیح داد: «الحاق، پیشرفت‌هایی را که اسرائیل در روابط با کشورهای عربی به دست آورده، به خطر می‌اندازد. من تا کنون به این اندازه مطمئن نبودم که منافع اسرائیل با [منافع] کشورهای عربی مخصوصا در حوزه همکاری‌های امنیتی بالقوه ضد تهدیدات مشترک، همپوشانی دارد».

جانسون همچنین افزود: «اما هر چقدر هم که این منافع در روابط با اسرائیل مهم باشد، الحاق به شکل غیرقابل اجتنابی این فرصت‌ها را خنثی و شرکای عربی بالقوه [اسرائیل] را محدود می‌کند. دشمنان اسرائیل نیز از این فرصت استفاده خواهند کرد و علیه کسانی که می‌خواهند شاهد پیشرفت در خاورمیان باشند، به کار می‌گیرند».

وی درباره هرگونه طرح سازش در منطقه نوشت: «می‌خواهم شاهد نتیجه‌ای باشم که برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، عدالت در پی داشته باشد... [اما] الحاق، نقض قوانین بین‌المللی است. همچنین هدیه‌ای به آنهاست که می‌خواهند داستان‌های قدیمی را درباره اسرائیل تکرار کنند».

نخست‌وزیر انگلیس با ابراز امیدواری برای اجرا نشدن طرح اشغال کرانه باختری، تاکید کرد: «اگر چنین شود، انگلیس هیچ تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد، مگر اینکه بین دو طرف توافق شده باشد... از اینکه مذاکرات صلح به شکست انجامیده، سرخورده هستم».

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (امروز) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید احتمالا این طرح امروز اجرا نشود.

هشدار جانسون در حالی است که سناتور «برنی سندرز» و «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ده‌ها عضو دموکرات کنگره نامه‌ای سرگشاده با اشاره به پیامدهای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار تعلیق حمایت‌های نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی شدند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صهیونیستی انگلیس انگلیس جنگ فلسطین اسرائیل نتانیاهو صهیونیستی کرانه باختری رژیم صهیونیستی نخست وزیر طرح اشغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوالغیط: قطعنامه آتش‌بس غزه باید روی زمین اجرا شود

دبیر کل اتحادیه عرب تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری و توقف جنگ در غزه در ماه رمضان را اقدامی دیرهنگام دانسته و تاکید کرد مهم است که این قطعنامه روی زمین اجرا شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان، اعلام کرد که موفقیت شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای برای آتش‌بس فوری در غزه برای اولین بار را می‌ستاییم.

ابوالغیط با اشاره به اینکه این قطعنامه خیلی دیر صادر شده تاکید کرد که قطعنامه آتش بس فوری در غزه بعد از گذشت بیش از 5 ماه تجاوز وحشیانه اسرائیل علیه مردم نوار غزه صادر شد اما مهم این است که قطعنامه مذکور در صحنه اجرا و عملی شود.

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که در چارچوب این قطعنامه باید بلافاصله عملیات‌های نظامی و تجاوزات اسرائیل به غزه متوقف شده و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی هرچه سریعتر تسهیل شود تا وضعیت فاجعه‌بار انسانی را تا حدی بهبود بخشد و مردم آن را از خطر قحطی نجات دهد.

روز دوشنبه پس از بیش از 170 روز جنگ در غزه، 14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کردهمه، بجز صهیونیست‌ها، از قطعنامه آتش بس استقبال کردند

شورای امنیت با این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

این قطعنامه از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

این چهارمین قطعنامه ای است که برای تحقق آتش بس در غزه به شورای امنیت سازمان ملل رفت و برای اولین بار در 171 روز جنگ علیه غزه، به تصویب رسید و آمریکا بعد از شرمساری که صهیونیست‌ها در طول این مدت برای کاخ سفید داشته‌اند، مجبور شد، به جای وتو کردن، رأی ممتنع دهد. دولت بایدن طی همه این مدت، قطعنامه ها را وتو می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • پیرس برازنان هم به آرون تیلور جانسون رای داد/ ویژگی کاریزماتیک
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • ابوالغیط: قطعنامه آتش‌بس غزه باید روی زمین اجرا شود