Web Analytics Made Easy - Statcounter

وخامت اوضاع شیوع کرونا در آمریکا باعث شده است تا مقامات این کشور در زمینه احتمال ابتلای 100 هزار نفر به این ویروس هشدار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشر شده از میزان شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهند تاکنون  ۱۰ میلیون و 609 هزار و 665 نفر به کروناویروس مبتلا شده‌ و 514 هزار و 449 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۵ میلیون و 817 هزار و 869 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت یک میلیون و 408 هزار و 485 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 654 هزار و 405 نفر در جایگاه سوم، هند با 586 هزار و 956 نفر در جایگاه چهارم و انگلیس با 312 هزار و 654 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند

وخامت اوضاع پزشکی در آمریکا

«ممکن است آمار ابتلا به کرونا در آمریکا به روزانه ۱۰۰ هزار مورد برسد». این جمله‌ای است که آنتونی فائوچی، مشاور ارشد دولت آمریکا در زمینه بیماری‌های مسری در توصیف وخامت اوضاع کشورش گفت و در کمیته بهداشت سنا شهادت داد اوضاع آمریکا در کنترل وزارت بهداشت قرار ندارد. 

وی با هشدار درباره اینکه مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: نیمی از موارد جدید ابتلا به کرونا در چهار ایالت بزرگ جنوب و غرب آمریکا یعنی فلوریدا، آریزونا، تگزاس و کالیفرنیا ثبت شده است. 

در آمریکا ایالت‌های نیویورک، کالیفرنیا، نیوجرسی، تگزاس و فلوریدا در صدر بیشترین شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند.

۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 

مرزهای باز اروپا به روی مسافران

مرزهای اتحادیه اروپا از امروز به روی مسافران ۱۴ کشوری که از نظر شیوع کرونا امن و بی‌خطر ارزیابی شده‌اند، باز شد. استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی ازجمله کشورهایی هستند که با معیارهای بهداشتی اتحادیه اروپا در برابر ویروس کرونا امن به‌شمار می‌روند.

در حالی که آمریکا، برزیل و چین در لیست کشورهای مذکور قرار ندارند، اتحادیه اروپا اعلام کرد امروز معیارهای بهداشتی خود را درباره بی‌خطر بودن کشورها منتشر می‌کند.

انتقاد وزیر بهداشت ترکیه از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی

هم‌زمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در ترکیه، فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت این کشور از اتخاذ نکردن تدابیر بهداشتی به‌وسیله مردم انتقاد کرد و گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه همچنان با افزایش بستری‌ها مواجهیم. ما برای اینکه مبتلایان جدید را کاهش دهیم، به اندازه کافی با دقت و مصمم عمل نمی‌کنیم.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه

روند شیوع کرونا در ترکیه در حالی است که آنکارا در راستای عادی‌سازی اوضاع برای بازگشایی صنعت گردشگری، قصد دارد در فرودگاه‌های مناطق گردشگری خود آزمایشگاه‌های کرونا ایجاد کند. 

طبق آخرین آمار، در 24 ساعت اخیر یک‌هزار و 293 مبتلای جدید شناسایی شده و 16 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا به 199 هزار و 906 نفر افزایش یافته است و تعداد قربانیان به رقم 5 هزار و 131 نفر رسید.

وضعیت شیوع کرونا در جمهوری آذربایجان

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت: در اوضاع کنونی بهترین گزینه بستن مرز‌هاست، ولی باید به صنعت گردشگری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان در حال افزایش و این در حالی است که ظرفیت سیستم بهداشت و درمان این کشور نامحدود نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان با ابتلای ۵۵۶ نفر دیگر به 17 هزار و 524 نفر و تعداد جان‌باختگان با مرگ هفت نفر دیگر به ۲۱۳ نفر رسید.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: ترکیه کرونا کالیفرنیا پروتکل های بهداشتی جمهوری آذربایجان ابتلا به کرونا شیوع کرونا نفر در جایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به متشنج شدن اوضاع کرانه باختری