Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیدپورمردان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به آبگیری مناسب در بستر تالاب‌های سیستان و بلوچستان و افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مناطق و از سویی با شروع فصل گرم سال و خشک شدن آب در سراسر این استان احتمال آتش گرفتن علوفه‌ها در پهنه گسترده طبیعت این استان بویژه تالاب بین‌المللی هامون افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به ورود آب به تالاب بین‌المللی هامون در عمق کم و در وسعت بسیار زیاد، خشک شدن تدریجی آب با توجه به گرم شدن هوا، شروع بادهای معروف ۱۲۰ روزه، تراکم بالای علف‌ها و پوشش گیاهی بستر تالاب و احتمال آتش سوزی و گسترش آن به وسعت زیاد، این اداره‌کل اقدام به افزایش گشت‌های شبانه‌روزی تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست در بستر تالاب بین‌المللی هامون و در مناطق مستعد این استان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به امکانات و اعتبارت موجود، این اداره‌کل تجهیزات اطفای حریق را بصورت یگان‌های اقدام فوری در اختیار ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سراسر استان قرار داده و یگان امداد محیط زیست نیز در این خصوص تشکیل تا با اعزام محیط بانان سایر شهرستان‌ها در شرایط خاص، اطفای حریق احتمالی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، این اداره‌کل با فرمانداری‌های حوزه تالاب بین‌المللی هامون مکاتبه و درخواست تشکیل ستاد بحران و طرح موضوع در شوراهای تامین هر شهرستان در این خصوص و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم توسط امامان جمعه و جماعت کرده و هشدارهای متعددی نیز از طریق ادارت حفاظت محیط زیست به مردم و سازمان‌های ذیربط اعلام شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست تالاب هامون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست تالاب هامون سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست تالاب هامون تالاب بین المللی هامون حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله