Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس به اهمیت شبکه برون مرزی پرس تی وی در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر نقش آن در اشاعه گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان تاکید کرد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آستانه ششمین سال تاسیس شبکه برون مرزی پرس تی وی درباره عملکرد این شبکه طی این سال ها به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو گفت: عملکرد این شبکه در طی این سال ها ستودنی است، منتها گلایه ما طی این سال ها این است که واقعا آنچنان که بایسته و شایسته بود حق پرس تی وی ادا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه پرس تی وی صدای رسای رسانه ملی در خارج از مرزهای ما است و این باید تقویت شود. در هر صورت تمام آن فریاد انقلابی ما دارد تجدید می شود و امروز هم پرس تی وی شبکه شناخته شده در کنار بسیاری از شبکه هایی که با زبان انگلیسی فعالیت می کنند به شمار می آید. پرس تی وی شبکه ای است که خودش را نشان داده و مخاطب بسیاری دارد، بسیاری از کشورهای منطقه و خارج از منطقه در اروپا هم آن را دنبال می کنند، ما باید حتما این شبکه را تقویت کنیم که بتوانیم این صدای رسا را قوی تر به گوش کشور هایی که علاقه مند به گفتمان انقلاب اسلامی هستند، برسانیم.

وی درباره نقش این شبکه در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، گفت: یقینا نقش موثری داشته است؛ بالاخره دیپلماسی رسمی سر جای خودش است ولی در دیپلماسی عمومی رسانه بسیار موثر است و ما در کنار دیگر رسانه های برون مرزی صداوسیما پرس تی وی را داشته ایم که بتواند این کار را انجام دهد. از سالی که پرس تی وی شروع به کار کرده است، با تمام کاستی ها و کمبود های مالی و بودجه ای که داشته روند آن یک روند رو به رشد بوده است.

رشیدی خاطر نشان کرد: ابزاری مثل رسانه واقعا در جهان حرف اول را می زند، در بین این شبکه ها پرس تی وی یک روند بسیار صعودی داشته، به روز بوده و اخبار، آمار و اطلاعاتش دقیق بوده و تحلیل های بسیار عالی ارائه کرده است. این شبکه در کناردیگر شبکه های جهان خود نمایی می کند و ارزش والایی دارد و نیاز به تقویت بیشتری دارد، هر چه این شبکه تقویت شود دیپلماسی عمومی ما در جهان پر قدرت تر و با رونق بیشتری پیش خواهد رفت.

نماینده مردم کرمانشاه درباره مشکلات بودجه ای که اخیرا شبکه های برون مرزی با آن مواجه شده اند، گفت: یقینا این مشکلات در ادمه روند فعالیت این شبکه خدشه جدی وارد می کند، گفتمان انقلاب اسلامی، اخبار داخلی ایران و تحلیل های این رسانه مجموعه کاملی برای مخاطبان آن ایجاد کرده که از دست دادن این شرایط مطلوب برایشان ناگوار خواهد بود آن هم در شرایطی که ایران ستیزی به عنوان منشوری است که امریکا، اروپا و دشمنان ایران دنبال می کنند. در این شرایط ما یک صدای رسا و شبکه ای داریم که می تواند این گفتمان منفی آن ها را مغلوب کند.لذا نباید به آسانی راضی به تضعیف آن شویم.

رشیدی ابراز کرد: دولت و مجلس هر کدام به سهم خود باید کمک کنند که کمبود ارزی معاونت برون مرزی را حل کنند چرا که این مسئله برای ما بسیار مهم است، هم در تاثیرگذاری بر روی افکار کشورها و ملت های اروپایی و غربی و هم آنچه که به عنوان یک ویترین از ما به جهان عرضه می شود. مجلس این عزم را دارد، دوستان نماینده هم به صورت جدی قصد حمایت دارند و ان شاالله دولت هم باید همراهی کند؛ چراکه در بازار جهانی رسانه، پرس تی وی در حال عرضه گفتمان انقلاب اسلامی است و باید حتما تقویت شود تا با ایران ستیزی و گفتمان تحریمی که ضد ایران است مقابله کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گفتمان انقلاب اسلامی دیپلماسی عمومی برون مرزی پرس تی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است