Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی سلیلی با بیان اینکه از زمان شکل‌گیری انقلاب تا کنون، سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است؛ گفت: حقوق بشر آمریکایی یک حقوق بشر دروغین جعلی طرفدار ظلم است که متاسفانه عده‌ای در درون کشور، چشم را به روی به همه این خیانت‌ها بسته‌اند و کماکان خائنانه دم از مذاکره می‌زنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی سلیلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در واکاوی و بازخوانی جنایت‌های آمریکا که در تشریح و تبیین دلایل نامگذاری دومین هفته از تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی مورد پرسش از این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی این تاریخ پرافتخار به تعبیر رهبر فرزانه‌ انقلاب شناخت و معرفت  امروز آحاد مردم کشور و دنیا از برنامه‌ها و سیاست‌های خصمانه نظام سلطه بر علیه بشریت و انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای انقلاب اسلامی شناساندن ایالات متحده به عنوان طاغوت اعظم عالم است و جهانیان، امروز شیطان بزرگ را شناخته‌اند؛ افزود: هرچند دولت‌های مزدور و مستبد صدای مردم آزادی خواه را خفه می‌کنند، اما تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و درایت امامین انقلاب در روشنگری بشر ثمر داد و ملت‌های آزاده‌ی جهان از خاور میانه تا شمال آفریقا و تا امریکای جنوبی و قلب اروپا و حتی مردم امریکا متوجه سیاست‌های شیطان بزرگ شده‌اند.

بازخوانی جنایت‌های آمریکا در تاریخ 42 ساله انقلاب

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل با بیان اینکه در آغاز انقلاب اسلامی و استقرار نظام ولایت مطلقه فقیه، منافع نظام سلطه در ایران به خطر افتاد و ماهیت آن‌ها برای جهانیان مشخص شد؛ خاطرنشان کرد: از این رو، نظام استکباری به کینه‌ی پیروزی انقلاب با پیاده نظام مزدور منطقه‌ای خودش به ویژه با گروهک تروریست منافقین کوردلِ استیجاری، در صدد دلسرد کردن مردم انقلابی و ضربه زدن به کشور بر آمد.

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با اشاره به این مطلب که در این راستا، ما جنایت‌هایی را در سال‌های آغازین به گواه تاریخ شاهد بودیم که منتج به شهادت جمع پرشماری از نخبگان و شخصیت‌های تراز اول انقلاب شد؛ ادامه داد: به ویژه وقتی در تیرماه قرار می‌گیریم و حوادث را به یاد می‌آوریم و به موضوع شهادت مظلومانه‌ی آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش می‌رسیم و قبل از آن در ششم تیرماه، ترور نافرجام مسجد ابوذر تهران و جانبازی امام خامنه ای و سایر ترورها و اتفاقات، در می‌یابیم که 17 هزار شهید ترور در کشور، محصول حقانیت ملت ما و جنایت امریکاست.

 سلیلی گفت: مدعیان حقوق بشر و دموکراسی، تاب شکل‌گیری یک انقلاب مردمی را نداشتند و کسانی که دم از حقوق بشر و مسئله آزادی بیان و آزادی انتخاب و حق رأی می‌زدند، چشم دیدن آرای قریب به بیش از 98 درصدی مردم به انقلاب را نداشتند و لکن نظام سلطه و مدعیان حقوق بشر، این اتفاقات را بر نتابیدند و در غیظ انقلاب بودند و تا کنون خشم آن‌ها بر سر اصل انقلاب باقی ست و به تعبیر قرآن ".. قُل موتوا بِغَیظِکُم ۗ در خشمتان بمیرید."

وی عنوان کرد: در ادامه هر چه جلوتر آمدیم، بیشتر و بیشتر کینه توزی‌ها و خباثت‌ها را در نظام سلطه دیدیم، از جمله موضوع آشوب و طرح موضوع تجزیه‌طلبی، حمایت همه جانبه از منافقین و حمایت 100 درصدی معنوی، مادی و لجستیکی از صدام ملعون در جنگ تحمیلی، از اقدامات نظام سلطه در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب تا کنون، سیاهه‌‌ی جنایات آمریکا، مالامال از تناقضات حقوق بشری است؛ اعلام کرد: از زمانی که مردم ما به نظام جمهوری اسلامی، آری گفتند و تاکنون نیز پای آن ایستاده‌اند، حتی در یک مسئله، ما ادعای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر در موضوعات گوناگون کشور، شاهد نبودیم و هیچ یک از این ادعاها در عمل، صحت نداشته است.

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک در ادامه به بیان نمونه‌های بارزی از نقض حقوق بشر و جنایات پلید و متعدد در ایران پرداخت و افزود: یکی از این نمونه‌ها به موضوع مورد هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی و به شهادت رسیدن تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان و در مقابل اهدای مدال شجاعت به کاپیتان کشتی است که سند گویای خباثت آمریکا و تناقض آشکارش در مسئله حقوق بشر است.

سلیلی اضافه کرد: در حقوق بشر از نوع آمریکایی، آنچه هویت دارد عبارت از منافع آمریکا و اگر شهروندی برایش ارزش دارد، سفید پوست سرمایه دار امریکا و آن شهروند صهیونیستی در تل آویو است که هدف حقوق بشر آمریکایی، صیانت از این شهروندان است.

وی مطرح کرد: در طول تاریخ بیش از 70 ساله ظهور غده سرطانی در منطقه، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در مواجهه با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در تاریخ به عنوان یک جنایت آشکار ثبت شده است، حمایت آمریکا از رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی شرم آور ترین حقوق بشری است.

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل متذکر شد: نمونه دیگر این تناقض، حمایت دولت خبیث آمریکا در طول تاریخ از تمام گروه‌های تروریستی است؛ آنجا که این گروه‌ها برای آدم کشی از هم سبقت می‌گیرند، آمریکا ردپایش آشکار است؛ حمایت از القاعده، داعش، عربستان سعودی  و تمامی گروه‌های تروریستی گواه بر این مدعا است.

حقوق بشر  آمریکایی؛ یک حقوق بشر دروغینِ جعلیِ طرفدارِ ظلم است

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک تصریح کرد: در طول این تاریخ، جمهوری اسلامی ایران نشان داد که طرفدار واقعی حقوق بشر و موضوع صلح و حمایت از مظلومان عالم از اول انقلاب تاکنون بوده است، سیاست‌های شفاف، حمایت از آزادیخواهان و مستضعفان عالم از خاورمیانه تا آمریکایی جنوبی، هر جا ندای مظلومی بلند است، جمهوری اسلامی ایران در آن نقطه به عنوان یک آزادی‌خواه ندای منادی را پاسخ می‌دهد.

سلیلی ادامه داد: حقوق بشر واقعی و به معنای تمام کلمه، آنجا است که در طول تاریخ 42 ساله، حق آزادی بیان توسط ملت و حمایت قاطع از آرای ملت، برگ زرین و درخشان جمهوری اسلامی ایران بود که حتی به اقلیت‌های قانونی صاحب کتاب در مجلس، حق تعیین نماینده و حتی عضویت در کمیسیون‌ها را داده است .

وی تاکید کرد: حقوق بشر  آمریکایی یک حقوق بشر دروغین جعلی طرفدار ظلم است که متاسفانه عده‌ای در درون کشور، چشم را به روی به همه این خیانت‌ها بسته‌اند و کماکان خائنانه دم از مذاکره می زنند.

اوج جنایات آمریکا، شهادت حاج قاسم سلیمانی است

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک  یادآور شد: اوج جنایت امریکا آن‌جاست که شهید قهرمان ما، حاج قاسم سلیمانی، به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا، بر خلاف همه قوانین بین‌المللی، خونش روی زمین ریخته می‌شود و ژنرال صلح طلب و حامی محور مقاومت که به دعوت رسمی دولت عراق، وارد این کشور می‌شود، را به شهادت می‌رسانند و رئیس جمهور خبیث آمریکا، رسما اعلام ‌می‌کند که دستور او بوده است .

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل می‌گوید: در همین قضیه اخیر کشته شدن جورج فلوید که سند آشکارتر و نسخه 2020 حقوق بشر آمریکایی است، آنجا که سیاه پوستان، حق کشیدن نفس را ندارند و خیزش عظیم ده‌ها ایالتی امروز در سراسر آمریکا در برابر سیاست‌های خصمانه ترامپ در حال شکل گیری است و این رستاخیز عمومی، گواه مصور تمامی سخنان ما در این باره است.

سلیلی افزود: حق آزادی بیان برای جمع ده‌ها میلیونی سیاه پوستان را در درون آمریکا سلب کرده‌اند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

لزوم شفاف سازی چهره آمریکا از سوی رسانه‌های انقلابی

وی اذعان کرد: برای آمریکا، بشر مشخص است و بشر عبارت است از شهروند درجه یک پولدار در نیویورک و صهیونیست در  تل آویو و برای اثبات این موضوع کافی است به ایران قبل از انقلاب مراجعه کنیم، آنگاه که مستشاران آمریکایی در تهران، حق توحش می‌گرفتند، یعنی شهروندان ایرانی را با چهارپایان برابر می‌دانستند و لایحه ننگین کاپیتولاسیون و مشتقات آن، گویای همین مدعا است.

این کارشناس مسائل سیاسی و حوزه بین‌الملل متذکر شد: شفاف کردن چهره پلید آمریکا و واکاوی و بازخوانی جنایت‌های ضد حقوق بشری نظام سلطه برای ایجاد بصیرت و اگاهی در میان مردم، وظیفه رسانه‌ها است که با هوشمندی و دقت به این موارد آشکار بپردازند و در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمن، جانانه بایستند و شفاف سازی کنند.

تحلیل گر مسائل استراتژیک گفت: اتفاقات هولناک و جنایتکارانه آمریکا در حوادث تیرماه از ششم تیرماه تا سرنگونی هواپیمای مسافربری، همه و همه سوالات بی جوابی است که نسبت به حقوق بشر امریکایی باقی مانده است و باید این را برای نسل‌های جدید انقلاب بازگویی و واکاوی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر آمریکایی انقلاب اسلامی جنایات آمریکا حقوق بشر حقوق بشر نظام سلطه شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با ما در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف‌ای تی اف، سیاست خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و اینها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم مرتبط است، آقای رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند. 

او افزود: در حال حاضر هر چقدر به این در و آن در می‌زنند نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشار‌ها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشار‌های معیشتی و اقتصادی بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های بخش تندرو مجلس است، چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با آقای اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه کردیم ۶ ماده بود، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ طرح تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و در مقابل نظام موضع گیری کنند و در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم. 

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس تلقین دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می‌کنند. 

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

منبع: منیبان

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه