Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران در سالجاری گفت: امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بوده و پرداختی‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به وضعیت خرید گندم در استان زنجان اظهار کرد: خرید گندم از 31 خرداد ماه آغاز شده و امسال 11 روز نسبت به سال گذشته عملیات خرید گندم زودتر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 3 هزار و 900 تن خرید تضمینی به ارزش حدود 9 میلیارد تومان انجام شده و تا مطالبات گندمکاران بلافاصله پرداخت می‌شود و مطالبات کشاورزانی که تا 4 تیرماه گندم‌های خود را به مراکز خرید گندم تحویل دادند پرداخت شده است.

مدیرکل غله استان زنجان خاطر نشان کرد: از 9 میلیارد تومان تا به امروز 4 میلیارد تومان آن پرداخت شده به طوری که امسال روند پرداخت‌ها نیز بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 96 درصد وجه گندم‌ها پرداخت شده است افزود: 3 هزار و 542 تن هم در شرکت مینو خرمدره خرید توافقی انجام شده که در مجموع بیش از 7 هزار تن گندم خریداری شده است.

ایزدی با تاکید براینکه در خرید گندم هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی تدابیر لازم هم در جلوگیری از ورود دلالان به حوزه خرید گندم هم گرفته شده است گفت: در این راستا نیروی انتظامی به قدرت پای کار است و حمل و نقل گندم بدون مجوز نیز غیرقانونی بوده و با کسانی که بخواهد بدون مجوز گندم را از استان خارج کند قطعا برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 4 میلیون 100 هزارتن گندم در کشور خریداری شده است عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش خرید را داریم و امیدواریم خرید خوبی را داشته باشیم.

مدیرکل غله استان زنجان با رد شایعه نگهداری گندم و ذرت در یک سیلو گفت: چنین چیزی اصلا وجود ندارد و هر یک از اقلام گندم و ذرت در سیلوهای جداگانه نگهداری می‌شود و الان اهمیت دانه‌ها خوراک دام نیز کمتر از گندم نیست و خوراک دام نیز در محل کاملا استاندارد نگهداری می‌شود.

وی در مورد وضعیت کیفیت گندم نیز عنوان کرد: وضعیت گندم امسال نیز مشابه سال گذشته بوده و وضعیت خوبی را شاهد هستیم و امیدوار هستیم در ادامه خرید هم شاهد همین کیفیت در استان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان سال گذشته خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم و کُلزای کشاورزان این استان انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم. - اخبار استانها -

سید علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌ است.

وی عنوان کرد:  امسال 89 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار 69 هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز 28 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

معتمدی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 70 درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد، ابراز کرد: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌، برنامه‌ریزی هدفمند برای به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌ عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان 20 هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید 13 هزار تنی در سال 1401، افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

معتمدی پور با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، افزود: کار برداشت گندم و جو در استان توسط 321 دستگاه کمباین با 71 دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی