Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@20:48:42 GMT

افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت ناوگان برون شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۷۱۴۸

افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت ناوگان برون شهری

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کلیه ناوگان حمل کالای بار و مسافر طبق مصوبه جدید از ابتدای تیر ماه، ۲۰ تا ۵۰ درصد سهمیه سوختشان افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی، معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در گفت و گویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه باید تمامی رانندگان بخش بار صورت وضعیت و بارنامه برای دریافت سهمیه سوخت را به همراه داشته باشند، گفت: میزان سهمیه سوخت پایه برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن ۵ درصد بالای ۱۰ تن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی بیان کرد: تمامی رانندگان جدا از افزایش پیمانه و امکان برداشت سوخت از جایگاه ها حتما اطمینان خاطر داشته باشند و نگرانی از بابت کمبود سوخت نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر تمامی رانندگان دارای بارنامه و صورت وضعیت باشند سهمیه سوخت هرماه آنها مبتی بر عملکردشان واریز می شود و با اطمینان خاطر فعالیت کنند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: رانندگان بدون بارنامه اگر قانون رعایت نکنند دریافت سوخت براساس پیمایش برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: تمام رانندگان این موضوع را رعایت می کنند و تنها تعدادی از رانندگان که بنا به دلایل خود این موضوع را رعایت نکنند و صورت وضعیت و یا بارنامه دریافت نکنند برای دریافت سوخت به مشکل بر می خورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رانندگان حمل و نقل برون شهری برداشت سوخت از جایگاه‌های عرضه سوخت از قواعد ویژه‌ای پیروی می‌کند، تصریح کرد: در طول دهه گذشته جدولی که با شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی تهیه شده، منبع کار بوده است.

وی اظهار کرد: برای انواع وسایل نقلیه بر اساس ظرفیت حمل آن‌ها بوده است و اگر مربوط به بخش مسافری بوده بر اساس تعداد مسافر، سوخت و مقادیر سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه این قواعد در دهه گذشته بوده و به منظور کنترل مصرف و تامین سوخت کافی در جایگاه‌های سوخت در نظر گرفته شده است گفت: یک کامیون ۴۰ تا ۳۰ تن در هر بار سوخت گیری ۳۵۰ لیتر امکان سوخت گیری داشت، اما از اول تیر ماه به دلیل درخواست نمایندگان رانندگان کامیون و همچنین تحقیق شرکت پخش و پالایش تخصیص سوخت برای این بخش افزایش یافت.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش معطلی رانندگان در جایگاه سوخت و افزایش ظرفیت حمل ونقل و میزان بهره وری شرکت پخش و پالایش با افزایش ۲۰ درصدی سوخت در هر مرحله سوخت گیری برای کامیون‌های برون شهری و اتوبوس‌ها بر اساس ظرفیت جا به جایی کالا و مسافر موافقت کرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری بیان کرد: حدود ۲۰ درصد متوسط افزایش سوخت برای این ناوگان در نظر گرفته شده و برای کامیون با هر ظرفیت جدولی تهیه شده و براساس جدول قواعد طرح تخصیص سوخت انجام می‌شود که البته برای قالب گروه‌های حمل و نقل برون شهری افزایش ظرفیت سوخت ۲۰ درصد است، اما طبق بررسی‌های که صورت گرفت کامیون‌های برون شهری حمل کالا ۶ تا ۱۰ تن افرایش ظرفیت سوخت گیری تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

قربانی بیان کرد: در سایر گروه‌ها از ۳.۵ تن تا ۶ تن که در هر بار سوخت گیری ۲۰ درصد افزایش یافته به طوری که از ۹۰ لیتر در هر بار سوخت گیری به ۱۱۰ لیتر در گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ تن از ۲۰۰ لیتر سوخت گیری به ۲۴۰ لیتر در هر بار و در گرو‌های ۲۰ تا ۳۰ تن از ۲۵۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

قربانی اضافه کرد: در تمامی گروه‌های حمل کالای برون شهری شاهد افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت در هر بار هستیم و تنها گروه ها‌ی ۶ تا ۱۰ تن بار میزان سهمیه سوخت آن‌ها به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: پیمانه سوخت گیری قاعدتا در حمل کالای اساسی و به ویژه برای رانندگانی که از نقاط دور دست اقدام به بارگیری می‌کنند و مدت زمان زیادی از مبدا خود دور بوده اند در نظر گرفته شده و این اقدام باعث می‌شود که مشکلات رانندگان نسبت به قبل کاهش یابد.

او ادامه داد: در بخش مسافری این سهمیه سوخت برای ناوگان اتوبوسرانی است که بالای ۴۰ سرنشین دارند و طبق رایزنی‌های صورت گرفته سهمیه سوخت آن‌ها تغییر کرده و از ۴۰۰ لیتر در هر ماه به ۴۸۰ لیتر رسیده است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری تصریح کرد: این اقدام در جهت حمایت از رانندگان کامیون برون شهری که طبق قانون باید بارنامه دریافت کنند و برای حمل مسافر هم باید رانندگان صورت وضعیت داشته باشند صادر شده است.

او اضافه کرد: تمام برنامه ریزی‌های کار توسط وزرات راه و شهرسازی به نحوی انجام شده که رانندگان طبق قانون مدار در حمل کالا بارنامه و در حمل مسافر وضعیت داشته باشند و متناسب با پیمایش و عملکرد خود سهمیه سوخت عملکردی خود دریافت کنند.

او تصریح کرد: در جهت حمایت از رانندگان قانون مدار میزان سهمیه سوخت پایه براساس مصوبات برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در تیر ماه ۵ درصد کاهش یافته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهران قربانی سهمیه سوخت ناوگان برون شهری معاون حمل ونقل سازمان راهداری نقل سازمان راهداری نظر گرفته شده افزایش یافته داشته باشند معاون حمل سهمیه سوخت صورت وضعیت سوخت گیری برون شهری حمل و نقل گروه ها ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده صبح جمعه در نشست تخصصی با نمایندگان و رانندگان تاکسی گفت: نقش تاکسی داران در کاهش ترافیک نقشی انکار ناپذیر می‌باشد، رانندگان تاکسی با خدمات رسانی مناسب به شهروندان بخصوص سرویس دهی در ساعات ابتدایی و انتهایی روز زمینه کاهش استفاده شهروندان را از نقلیه شخصی را فراهم می‌نمایند.

وی افزود: نگاه پلیس راهور نسبت به حمل و نقل درون شهری نگاهی مثبت و در جهت رفع مشکلات است و در کنار شهرداری با تمام توان تلاش می‌کنیم تا با بهبود اوضاع انگیزه لازم برای فعالیت همه تاکسیران‌ها فراهم شود.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه رانندگان تاکسی، نمایندگان فرهنگ و شخصیت شهرستان هستند گفت: اگر مهمانی وارد شهر شود، نحوه برخورد رانندگان می‌تواند غنا و جایگاه فرهنگ والای این شهر را به مهمانان معرفی نماید.

سرهنگ همتی زاده افزود: بخشی از خدماتی که به مردم داده می‌شود توسط رانندگان تاکسی است لذا انتظار می‌رود نظم و انضباط را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

لزوم برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی

این مقام انتظامی، فعال شدن گشت تاکسیرانی، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و تجهیز آنها، جمع آوری تابلوهای اضافه در سطح شهر و جانمایی جدید برای نصب ایستگاه‌های تاکسی، توجه به وضعیت ظاهری رانندگان و خودروی آنها، برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی از طریق مراجع قضائی، برخورد قاطع با تاکسی داران متخلف و حادثه ساز، ضرورت نصب کلیه آرم و علائم و کد شناسایی توسط تاکسی داران و نظارت مستمر بر فعالیت رانندگان و الزام بر بروز رسانی مدارک هویتی آنها را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی سنندج دانست و بر اهمیت و جدی گرفتن هر یک از این موضوعات تاکید کرد.

سرهنگ همتی زاده خاطرنشان کرد: باید در کنار برخورد قاطع با رانندگان بی انضباط و متخلف، هر سال از رانندگان قانونمند و منضبط هم در هفته فراجا تقدیر شود تا با ایجاد دلگرمی و انگیزه در بین تاکسی داران میزان تخلفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور کردستان، نداشتن معاینه فنی، تغییر وضعیت، فرسودگی مخازن گاز تاکسی و نامناسب بودن وضعیت فنی تاکسی‌های حمل مسافر درون شهری را از دیگر موارد برخورد پلیس با تاکسی داران متخلف عنوان کرد.

در انتهای این نشست تعدادی از رانندگان تاکسی به‌عنوان نمایندگان خطوط درون شهری به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و برخی مشکلات تاکسی داران پرداختند.

کد خبر 6082284

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی