Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی با اعلام اینکه بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است، یادآور ‌شد در صورتی که بانک ها قصد دارند معادل بخشی از مبلغ تسهیلات اعطایی را به صورت وثیقه نقدی و در قالب سپرده بپذیرند، باید سود علی‌الحساب به آن سپرده تعلق گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بر اساس مفاد بخشنامه‌های پیشین طی سال های گذشته، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان، در قالب انواع سپرده‌ها توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است.

در این میان، بر اساس گزارش‌های دریافتی، برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی براساس توافق بین مؤسسه اعتباری و تسهیلات‌گیرنده و قبل از اعطای تسهیلات، معادل بخشی از مبلغ تسهیلات اعطایی را به صورت وثیقه نقدی و در قالب سپرده قرض‌الحسنه جاری یا سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز مسدود کرده و توثیق می‌کنند. 

یادآور می‌شود، گرچه این رویه منوط به آن که قبل از اعطای تسهیلات باشد و با توافق و رضایت تسهیلات‌گیرنده انجام شود، منع مقرراتی ندارد؛ لیکن به منظور پیشگیری از تخطی از حداکثر نرخ سود تسهیلات بانکی مصوب شورای پول و اعتبار، در صورتی که وفق توافق بین مؤسسه اعتباری و تسهیلات‌گیرنده و قبل از اعطای تسهیلات، بخشی از وثایق به صورت نقدی و در قالب مسدود کردن سپرده توثیق می‌شود، سپرده یاد شده باید در قالب حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار بوده و با احتساب و پرداخت سود علی‌الحساب به آن، معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده که هم‌اکنون در شبکه بانکی کشور مبنای عمل است، انجام پذیرد. 

بر این اساس ضروری است مراتب با لحاظ مفاد قانونی مرتبط به تمام واحدهای ذیربط بانک ها‏ یا مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.‏

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: تسهیلات اعطایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی‌اصغر غفاری‌آثار  در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، تصریح کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به سال ۸۱ در شهرستان رزن با اخذ تسهیلات به صورت نیمه کاره از همان سال باقی مانده بودند که در سال گذشته برای تکمیل این واحد‌ها اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و از محل اعتبارات خیرین به این واحد‌ها تسهیلات پرداخت شد تا مالکان نسبت به اتمام واحد خود اقدام کنند که خوشبختانه در حال حاضر این تعداد واحد تکمیل و قابل سکونت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است، مطرح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این درحالی است که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

غفاری‌آثار افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی شهرستان رزن در سال گذشته ۵۳۴ فقره بود که از ۴۹۱ نفر موفق به اخذ و دریافت این تسهیلات شدند که بالاترین رقم در سطح شهرستان‌های استان بود.

او با بیان اینکه از ۴۹۱ مورد تسهیلات دریافت شده ۳۶۰ واحد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ واحد به بهره‌برداری رسیده فوق، ۱۰۳ واحد به مسکن محرومان اختصاص داشت.

فرماندار رزن گفت: از ۱۰۳ واحد مسکن محرومان، ۱۸ واحد مربوط به افراد تحت پوشش بهزیستی شامل بیماران پروانه‌ای و خانواده‌های دو معلولیتی و ۷۵ واحد مربوط به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد شامل خانوار‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست و فاقد مسکن و ۱۰ نفر نیز مربوط به خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن غیرتحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود.

او افزود: در خصوص با مسکن محرومان، علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ ساله، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تسهیلات بلاعوض پرداخت شده بود ضمن اینکه به برخی از این واحد‌ها دو تن میلگرد، ۱۰ تن سیمان و به برخی زمین رایگان داده شد.

فرماندار رزن تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته بانک مسکن و بانک تجارت به ترتیب دارای بیشترین پرداختی بوده‌اند.

اوافزود: در سال گذشته در رابطه با ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ای که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و به علت تورم تکمیل واحد‌های آنها نیمه‌کاره باقی مانده بود، پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت متمم توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شد تا با احتساب ۳۵۰ میلیون تومان مالکان این واحد‌ها بتوانند ساختمان خود را به بهره‌برداری برسانند.

مدیر بنیاد مسکن رزن هم گفت: دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای حمایت از نهضت ملی مسکن پرداخت اختصاص داده شده که این میزان اعتبار براساس پیش‌بینی ۲۹۷ هزار واحد را پوشش می‌دهد و در این ارتباط شهرستان رزن نیز به تبع سراسر کشور دارای سهمیه است

مصطفی مددی افزود: در شهرستان رزن ۳۳۵ فقره مسکن روستایی نیمه‌کاره به منظور استفاده از تسهیلات متمم به بانک معرفی شده‌اند و می‌توانند واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و در خانه‌هایشان ساکن شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟