Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در مورد سوریه امروز به صورت مجازی برگزار و طرفین بر ادامه فعالیت برای عادی سازی شرایط در سوریه تاکید کردند. تاریخ انتشار: 16:38 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۹۳۶ خبرگزاری میزان – نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه   روز چهارشنبه، ۱۱ تیرماه، به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه در ابتدای سخنان خود در این نشست به خانواده‌های قربانیان انفجار اخیر در تهران، تسلیت گفت.
وی در ادامه با اشاره به نشست‌های اخیر سه کشور در مورد تحولات سوریه و ابتکار عمل ایران برای برگزاری نشست اخیر که به دلیل شیوع بیماری «کرونا» به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «ما توانستیم از طریق این نشست‌ها خشونت در سوریه را کاهش دهیم و زمینه دیپلماتیکی را برای کمک به حل بحران سوریه با کمک سازمان ملل ایجاد کنیم.»
رییس جمهور روسیه ضمن تاکید بر دو موضوع حفظ استقلال و حاکمیت ملی سوریه به عنوان اهداف اصلی مجموعه نشست‌ها در مورد سوریه، تصریح کرد «ما می‌توانیم قدم‌های بلندی برای عادی سازی شرایط سوریه و به منظور انجام اقدام‌های تکمیلی در راستای مبارزه با تروریسم برداریم.»
پوتین همچنین افزود «شرق فرات همچنان با مشکل تروریسم مواجه است و روسیه و ترکیه براساس توافقنامه ۲۰۱۸ برای کاهش خشونت فعالیت می‌کنند.»
وی با تعیین سه هدف پیگیری رژیم آتش بس در منطقه کاهش تنش، ادامه فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و کمک به اعضای این کمیته برای دستیابی به اهدافشان گفت: «این‌ها اهدافی هستند که در چارچوب گفت و گوی ملی در سال ۲۰۱۸ مورد بحث قرار گرفتند و به تایید کشور‌های ضامن نیز رسیده اند؛ ضمن اینکه دو موضوع بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه همکاری‌های بیشتر میان کشور‌های ضامن را ضروری می‌کند.»
«پوتین»، ضمن انتقاد از تحریم جدید علیه سوریه موسوم به «قیصر»، گفت: «این تحریم‌های غیرقانونی با دور زدن سازمان ملل و با هدف افزایش مشکلات این کشور طراحی شده اند؛ با توجه به اعمال این تحریم‌ها که برای وخیم‌تر کردن شرایط اقتصادی سوریه طراحی شده اند، ما باید اقدامات خود و نیز کمک‌های بشردوستانه را به سوریه افزایش دهیم.»
رییس جمهور روسیه در مورد بیانیه پایانی این نشست با موضوع‌های مناطق کاهش تنش و خنثی کردن گروه‌ها و اقدام‌های تروریستی، گفت: «ما از این بیانیه حمایت می‌کنیم و من برای سفر به تهران در صورت رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا آماده ام.»
«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه نیز در این نشست مجازی ضمن تسلیت به خانواده قربانیان انفجار دیروز در تهران ابراز امیدوار کرد «این نشست بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبات را برای سوریه به عنوان کشور همسایه ترکیه به ارمغان بیاورد.»  بیشتر بخوانید:  انتقاد نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از عملکرد این سازمان  بیانیه کرملین در مورد نشست مشترک روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه وی در ادامه گفت: «کشور‌های دوست قادر به کمک به سوریه هستند و نشست امروز گامی مهم است و مطمئن هستم این نشست‌ها برای کل منطقه و سوریه مفید واقع خواهد شد.»
رییس جمهور ترکیه همچنین گفت: «ما از آغاز بحران سوریه بدون توجه به هویت دینی، مذهبی و نژادی در کنار براداران سوری بودیم و از ثبات این کشور حمایت خواهیم کرد.»   در همین حال وزارت خارجه سوریه نیز روز چهارشنبه، ۱۱ تیر، با صدور بیانیه‌ای موضع خود را در مورد کنفرانس بروکسل به صورت انتقاد از تلاش‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان‌های وابسته به آن‌ها برای مداخله در امور داخلی این کشور اعلام کرد.
به گزارش سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است «مواضع اتخاذ شده در کنفرانس بروکسل نشان می‌دهد که آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان‌های وابسته به آنها همچنان به سیاست‌های خصمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهند.»
در ادامه این بیانیه آمده است «پروژه خصمانه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان‌های وابسته به آنها، خنثی شده و شکست خورد.»
این بیانیه همچنین ضمن محکوم کردن کنفرانس‌هایی مانند کنفرانس بروکسل، تاکید کرد، «دمشق» این کنفرانس‌ها را مصداق مداخله آشکار در امور داخلی سوریه و اموری می‌داند که تصمیم گیری در مورد آن‌ها در صلاحیت مردم سوریه و دولت قانونی آن است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه تحولات بین الملل سوریه رییس جمهور نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری ترکیه، امروز (سه شنبه) نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سران این رژیم را به تنهایی مسوول ایجاد تنش‌های اخیر در خاورمیانه دانست.

ایرنا به نقل از رسانه های عربی نوشت: «رجب طیب اردوغان» در پایان نشست کابینه این کشور، تأکید کرد: موضع ما درباره تجاوز اسرائیل به نوار غزه واضح است و این رژیم برای ایجاد یک بحران منطقه ای تلاش می کند.

اردوغان افزود: نتانیاهو تلاش می کند برای ماندن در قدرت، جنگ را طولانی کند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: آتش افروزی و حمایت مداوم از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به نفع کسی نخواهد بود.

اردوغان تصریح کرد: حمله به کنسولگری ایران در دمشق آخرین پازل در این زمینه بود اما کشورهایی که در زمینه محکوم کردن این حمله سکوت کرده اند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند.

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: ترکیه حتی مدت ها پیش از ارتکاب جنایات اخیر در نوار غزه، اجازه فروش هیچ گونه تجهیزاتی با کاربری نظامی را به اسرائیل نداده است.

اردوغان همچنین گفت: ترکیه امروز نهمین کشتی کمک های خود برای غزه با باری به وزن ۳ هزار و ۷۷۴ تُن را عازم این منطقه کرد.

وی خاطرنشان کرد که آنکارا با ارسال این کمک ها، جایگاهش را در صدر کشورهای کمک کننده به نوار غزه تثبیت کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان تأکید کرد: در صورتی که ظلم و نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه متوقف نشود، منطقه با تحولات جدیدی مواجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد