Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی سخنانی در اجلاس فوق العاده روسای جمهور کشورهای ضامن صلح آستانه ایران روسیه و ترکیه که به میزبانی تهران برگزار شد، با تسلیت به رئیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل بروز حادثه در یک مرکز درمانی در تهران، اظهار کرد: سال قبل به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه در آنکارا جمع شدیم و قرار بود در دور فعلی در تهران باشیم، اما به دلیل شرایط کرونا این اتفاق امکان پذیر نبود با این حال می‌دانیم ایران آمادگی برگزاری این نشست را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مدت توانستیم اقدامات بسیاری انجام و میزان خشونت‌ها را کاهش دهیم و زمینه لازم  را برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه با کمک سازمان ملل را فراهم کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: مطمئنا حفظ استقلال و حاکمیت ملی سوریه از جمله اهداف اصلی ما است که باید دنبال شود.

پوتین با بیان اینکه «می‌توانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم تا گام های روبه جلوی بیشتری برای عادی سازی برداشته شود»، خاطر نشان کرد: باید اقدامات تکمیلی‌تری برای خنثی سازی اقدامات تروریست‌هایی که همچنان در سوریه حضور دارند، انجام دهیم. همچنین باید به حاکمیت دولت سوریه بر کل کشور کمک کنیم. امروز همچنان در شرق فرات مشکلاتی وجود دارد که بر اساس تفاهم نامه‌ سال ۲۰۱۸ با همکاران ترک خود در حال فعالیت در این منطقه هستیم. در این منطقه برای کاهش خشونت ها فعالیت خواهیم کرد.

وی پیگیری پروسه آتش بس در مناطق کاهش تنش، پیگیری کمیته قانون اساسی در ژنو و همچنین کمک به اعضای این کمیته جهت دستیابی به اهداف مربوطه را از جمله اقداماتی عنوان کرد که نشست آستانه باید پیگیری کند و اظهار کرد: این مسأله ای است که در چارچوب گفت‌وگوی ملی در سال ۲۰۱۸ به آن پرداختیم و کشورهای ضامن روند آستانه نیز در آن حضور داشتند و آن را مورد تایید قرار دادند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: توسعه اقتصادی بازگشت آوارگان و توسعه زیرساخت های سوریه می طلبد که سه کشور ایران، روسیه  ترکیه اقدامات خود را هماهنگ تر کنند و همکاری فعالانه تری با یکدیگر داشته باشند. مشکلات در سوریه همچنان باقی‌ست به ویژه در زمینه اقتصادی و تحریم های که با دور زدن سازمان ملل علیه سوریه اعمال می‌شود و مشکلات را بیشتر می‌کند.

پوتین با تاکید بر اینکه تحریم های اعمالی علیه سوریه غیر قانونی هستند خاطرنشان کرد: با توجه به همه این مسائل و فشارهایی که تحریم ها به سوریه وارد می‌کند، باید تلاش خود را در جهت کمک بیشتر به این کشور انجام دهیم به ویژه اینکه الان صحبت از اعمال تحریم های جدید است و مطمئناً این تحریم‌ها در راستای وخیم تر کردن شرایط اقتصادی در سوریه پیش‌بینی شده اند؛ بنابر این ما باید از طریق کانال‌های موجود بتوانیم کمک‌های انسان دوستانه را به این کشور انجام دهیم.

وی گفت: در بیانیه پایانی که تهیه شده به مسئله مناطق کاهش تنش و لزوم خنثی سازی تمامی گروه ها و اقدامات تروریستی می‌پردازیم و طرف روسی از این اعلامیه مشترک که توسط کارشناسان سه کشور تهیه شده حمایت می‌کند و می‌تواند به ایجاد ثبات هرچه بیشتر در این کشور

رئیس جمهوری روسیه در پایان برای انجام سفر به تهران پس از فراهم شدن شرایط اعلام آمادگی کرد.

پس از سخنان رییس جمهور روسیه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه طی سخنانی با تسلیت به مردم ایران به خاطر حادثه رخ داده در یکی از مراکز درمانی شهر تهران، با بیان اینکه ما برای امنیت سوریه و حفاظت تمامیت ارضی این کشور گام‌های بزرگی برداشتیم، گفت: برای تامین استقلال سوریه تمام تلاش خود را می‌کنیم و امروز هم به همین مسیر ادامه می‌دهیم و آغوش باز خود را برای پناهجویان سوری باز کردیم و دربرابر اقدامات تجزیه طلبانه ایستادگی می‌کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهوری روسیه انجام دهیم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، در این ملاقات، توجه ویژه‌ای به پاسخ تلافی‌جویانه‌ای ایران به اسرائیل و لزوم پیشگیری از شدت گرفتن تنش‌ها صورت گرفت.
بنا بر این گزارش، در این ملاقات همچنین درباره وضعیت نوظهور در منطقه درگیری خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.

بر این اساس، طرفین همچنین در مورد وضعیت نوار غزه با تاکید بر حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از جمله آزادی گروگان‌ها گفتگو کردند.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه بیشتر روابط روسیه و اسرائیل از جمله حفظ گفتگو‌های سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: روسیه با ایران و اسرائیل در ارتباط است تا از آن‌ها بخواهد که درگیری شدت بیشتری نگیرد؛ این تماس‌ها سازنده است.

دیمیتری پسکوف در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین
  • چرا غرب نمی‌تواند میان روسیه و چین فاصله ایجاد کند؟
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم