Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده مجازی سران کشورهای ضامن روند آستانه بر استقلال حاکمیت ملی سوریه به عنوان یکی از اهداف سه کشور ایران، روسیه و ترکیه تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده مجازی سران کشورهای ضامن روند آستانه، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان ایرانی در انفجار روز گذشته گفت: ما از روند آستانه خیلی کارها را توانستیم انجام داده و زمینه لازم را برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه با کمک سازمان ملل فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطمئنا استقلال حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست که باید دنبال شود و اگر بخواهیم شرایط را تحلیل کنیم، می‌توانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم تا اینکه شرایط به سمت عادی سازی پیش برود و قدم‌های بلندتری در این خصوص برداشته شود.

پوتین گفت: به اقدامات تکمیلی نیاز داریم که اقدامات تروریست‌های باقیمانده در سوریه را خنثی و به حاکمیت دولت بر کل کشور کمک کنیم و اکنون یکی از مناطق شرق فرات است که در آنجا همچنان مشکل وجود دارد. با همکاران ترکیه‌ای در حال همکاری براساس توافقی که در ۲۰۱۸ به امضا رساندیم و مارس امسال نیز یک پروتکل الحاقی داشتیم، هستیم تا خشونت‌ها را کاهش دهیم..

رئیس‌جمهور روسیه به پیگیری روند آتش بس در مناطق کاهش تنش نیز اشاره کرد و گفت: باید کمیته قانون اساسی در ژنو را پیگیری و به اعضای کمیته برای نائل شدن به اهدافشان کمک کنیم. ما در چارچوب گفتگوی ملی در ۲۰۱۸ به آن پرداختیم و کشورهای ضامن روند آستانه نیز در آن حضور داشتند و آن را مورد تایید قرار دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بحث توسعه اقتصادی و بازگشت آوارگان و بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه پرداخت و گفت: رسیدگی به این مسائل نیازمند اقدامات و همکاری‌های هماهنگ‌تر و فعالانه‌تر است.

پوتین افزود: مشکلات در سوریه باقی است، به‌خصوص در زمینه اقتصادی و تحریم‌هایی که با دور زدن سازمان ملل علیه سوریه اعمال می‌شود، مشکلات را بیشتر می‌کند و البته این تحریم‌ها غیرقانونی است.

رئیس‌جمهور روسیه متذکر شد: با توجه به همه این مسائل و فشارهایی که تحریم‌ها به سوریه وارد می‌کند باید سعی و تلاش خود را برای کمک به این کشور انجام دهیم به خصوص اینکه اکنون صحبت از اعمال تحریم‌های جدید است و مطمئنا این تحریم‌ها در راستای وخیم‌تر کردن شرایط اقتصادی در آن کشور پیش بینی شده و باید از طریق کانال‌های موجود، کمک‌های انسان‌دوستانه را ارائه دهیم.

او درباره بیانیه پایانی نشست امروز گفت: در بیانیه تهیه شده که منعکس کننده نظرات سه کشور است؛ به مسئله مناطق کاهش تنش و لزوم خنثی سازی تمامی گروه‌های تروریستی می‌پردازیم و طرف روسی از این بیانیه مشترک که توسط کارشناسان سه کشور تهیه شده و به ایجاد ثبات هر چه بیشتر در این کشور کمک می‌کند، حمایت می‌کند.

پوتین در پایان اظهاراتش عنوان کرد: برای سفر به ایران بعد از اینکه شرایط برای چنین کاری فراهم شود، اعلام آمادگی می‌کنم./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه روند آستانه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال درگذشت سیده زهرا شجاعی، معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات سید مهدی شجاعی در پیام تسلیتی نوشت: «

ارجعی الی ربک

بانو سیده زهرا شجاعی که اسوه‌ی صداقت و اخلاص و معرفت بود، پس از تحمل سال‌ها رنج و محنت، عاقبت از این ظلمت‌کده پر کشید و به مأمن نور و ریحان و رحمت رسید.

آنچه هستیِ سیده زهرا شجاعی را می‌فرسود، نه بیماری تن که رنج و دغدغه‌ی همنوعان در سرزمین محنت‌بارمان بود.

صادقانه زیستن، در عرصه‌ای که حاکمیت با ریا و دروغ و نفاق است.

پاکدست زیستن، در میدانی که غارت و چپاول اموال مردم اسباب بقا و ارتقاء است.

زیستن متعادل در فضایی که افراط و تفریط حرف اول و آخر را می‌زند.

تخلّق به اخلاق و تأدّب به آداب و سلوک نجیبانه، در روزگاری که این فضائل، مانعی جدی در مسیر رشد و شکوفایی محسوب می‌شود.

و اساساً زیستن سیاسی در زمانه‌ای که سیاست، تضاد و تعارضی همه جانبه با دیانت دارد هر انسان شریف و آزاده‌ای را به ستوه می‌آورد و شوق رفتن را در وجودش می‌پروراند.

فلِیَرغَبِ المُؤمنُ فی لِقاءِ ربه مُحقّا

این ضایعه مؤلمه را به همسر همدل و همراه ایشان، جناب آقای دکتر توانا و دختران و برادران و خواهران داغدارشان و بستگان و همکاران گرانقدرشان و همه‌ی دختران و بانوان مظلوم این سرزمین، تسلیت عرض می‌کنم و عزت و اعتلای همه مردم عزیزمان را از خداوند متعال مسألت دارم.

سید مهدی شجاعی
فروردین ۱۴۰۳»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888919

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • اژه ای درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات