Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:52:52 GMT

وجود ۱۸۰۰ مسجد فعال در استان لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۸۰۷۳

وجود ۱۸۰۰ مسجد فعال در استان لرستان

حجت الاسلام غلامی، از وجود یک هزار و ۸۰۰ مسجد فعال در استان لرستان خبر داد و گفت: برنامه های مساجد با محوریت روحانیت برگزار می شود.

حجت الاسلام «احمدرضا غلامی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه کرامت بیشتر با رویکرد فضای مجازی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه های دهه کرامت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد برگزار می شود

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در مساجد نیز برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل های بهداشتی نیز برگزار می شود و برای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کرونا تلاش می شود بیشتر از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه ها و ظرفیت تبلیغی مبلغان بومی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محوری است، عنوان داشت: روحانیان در مساجد هر محله حضور دارند و فعالیت در مساجد با محوریت روحانیت در حال انجام است.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: از زمان پیامبر(ص) مساجد محل رجوع مردم و مکانی مناسب برای رفع مشکلات مردم بوده است و در نظام جمهوری اسلامی نیز مساجد نقش خود را در انجام فعالیت های مختلف ایفا می کنند.

 

وی یادآور شد: هم اکنون یک هزار و 800 مسجد فعال در استان لرستان وجود دارد و در وعده های مختلف نماز جماعت با حضور روحانی محله برگزار خواهد شد و در مناسبت های مختلف در فصول سال در عرصه تبلیغ قابل بهره برداری هستند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اذعان داشت: گرچه مساجد فاصله زیادی تا مسجد تراز اسلامی دارند، مساجد در دوران جنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امروزه نیز در سیل، زلزله و مقابله با ویروس کرونا مساجد به پایگاه هایی برای گروه های جهادی تبدیل شدند.

 

وی اظهار داشت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا مساجد به پایگاه تهیه و تولید ماسک تبدیل شدند، محل اعتماد و رجوع مردم بودند و شاهد انجام فعالیت های جهادی در مساجد بودیم که افزون بر انجام فعالیت های فرهنگی مذهبی، به مرکز خدمت به مردم تبدیل شدند.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: باید فرهنگ سازی شود که مردم حمایت از مساجد را به عنوان یک تکلیف بدانند و نگاه ویژه به ساخت و حمایت از مسجد در جامعه نهادینه شود.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مسجد روحانیت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است