Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نصیری ورگ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش گیری در این زمینه هم از طریق کارکنان راه آهن و هم از طرف مردم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: فساد و ابعاد آن یکی از معضلاتی است که همه جوامع به نوعی با آن مواجهند و امروزه با توجه به پیچیدگی، فراگیری و چندوجهی شدن موضوع فساد، سلامت جامعه و کاهش فساد به اصل مهمی در سیاستگذاری عمومی بدل شده است لذا یکی از راه‌های کاهش و حذف فساد، افشاگری و به اصطلاح "سوت زنی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: استفاده از سازوکار نظارت مردمی و تشویق مردم به افشای فساد، یکی از موثرترین روش‌های کنترل فساد است.

وی افزود: در این راستا مردم می‌توانند برای کشف و گزارش دهی فساد با کارشناس مسوول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این اداره کل به شماره تلفن ۳۲۰۰۴۲۰۹  تماس بگیرند.

فساد و تخلف می­‌تواند شامل انواع رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی مدیران و کارکنان یک سازمان از قبیل تقلب، رانت، رشوه، احتکار، تولید محصول غیرایمن و نقض قوانین یا مقررات باشد.

سوت زدن را می­‌توان نوعی فراخوان عمومی برای مطلع کردن افراد از محل وقوع جرم تلقی کرد و هدف از آن نیز جلوگیری از آسیب رساندن بیش از پیش به افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادهای عمومی است.  

پیش از این نیز برخی دیگر دستگاه‌های اجرایی در خراسان رضوی از جمله شهرداری مشهد اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های سوت زنی و افشاگری فساد کرده‌اند.                                                                 

برچسب‌ها افشاگران فساد فساد اداره کل راه آهن خراسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افشاگران فساد فساد اداره کل راه آهن خراسان افشاگران فساد فساد اداره کل راه آهن خراسان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • تاکید بر مشارکت مردمی در اجرای طرح عفاف و حجاب