Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ورود وزارت خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد وجاهت خواند و گفت: عادلخواه و زم متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده‌اند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در واکنش به موضع اخیر مقامات فرانسوی در خصوص دو تن از مجرمان ایرانی اظهار داشت: رسیدگی و صدور احکام در خصوص جرایم اتباع ایرانی در یک فرآیند دادرسی عادلانه و در چارچوب مقررات و حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران در صلاحیت محاکم قضایی ایران است و خانم عادلخواه و روح الله زم متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش مداخله‌جویانه فرانسه به حکم اعدام "زم" اسماعیلی: روح‌الله زم به اعدام محکوم شد

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت  و وجاهت خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران «فریباه عادلخواه »  یک شهروند دوتابعیتی (محکوم به اقدامات امنیتی علیه ایران) را با اهداف سیاسی نگهداشته است. «آگنس واندر موهل» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شده که مدارک و مستندات ایران در این زمینه واقعی نیست.

بیشتر بخوانید: فرانسه بازهم خواستار آزادی «فریبا عادلخواه» شد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مهر ماه سال گذشته نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص عادلخواه گفته بود: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه دهم تیر ماه در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت پرونده محکومیت فریبا عادلخواه گفته بود: دادگاه بدوی ما در خصوص فریبا عادل خواه رای صادر کرده بود و این رای به تجدید نظر رفته و اخیرا حکم دادگاه بدوی تایید شده است. ایشان به لحاظ ارتکاب جرایمی امنیتی به تحمل پنج سال حبس محکوم شده است، البته یک حبس یک و نیم ساله هم دارند که در نهایت همان حبس پنج ساله با احتساب ایام بازداشت موقت اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از حکم اعدام «روح الله زم» سرشبکه معاند آمدنیوز خبر داد و گفت: «برای روح الله زم به لحاظ موارد اتهامی متعدد نهایتا به مصداق افساد فی الارض، حکم اعدام صادر شده است».(اینجا بخوانید)

بیشتر بخوانید: امروزِ روح الله زم، فردای بقیه وطن فروش‌های ایران است

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به حکم اعدام زم واکنش نشان داد و حکم اعدام زم را «ضربه جدی به آزادی بیان و آزادی مطبوعات» توصیف کرد و آن را «غیرعادلانه و غیرانسانی و بی اثر» خواند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت امور خارجه سید عباس موسوی غلامحسین اسماعیلی وزارت خارجه فرانسه فریبا عادلخواه ایران روح الله زم حقوق شهروندی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سخنگوی وزارت امور خارجه خارجه فرانسه قضایی ایران وزارت خارجه حکم اعدام روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896254

دیگر خبرها

  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت