Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم اعلام کرد: در ایامی که فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ شده بود، مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها در زمینه کاهش عوارض روحی و روانی این بیماری در دانشجویان، برنامه‌ریزی موثر انجام دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آئین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» اعلام کرد: در ایامی که فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ شده بود، مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها در زمینه کاهش عوارض روحی و روانی این بیماری در میان دانشجویان، برنامه‌ریزی‌های مناسب و موثری انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این آیین که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت، مدیرکل مرکز مشاوره دانشجویی سازمان امور دانشجویان و مدیران مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری و مجازی در َسالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، دکتر صدیقی با تشکر از حمایت‌های دکتر غلامی از فعالیت‌های مراکز مشاوره دانشجویی و با بیان اینکه بیماری کووید 19 به صورت گسترده‌ای در سطح جهان شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: عوارض روحی و روانی این بیماری همچون اضطراب، افسردگی، وَسواس افراطی، خود بیماری‌انگاری و روان‌پریشی بعضاً بیش از آثار جَسمانی آن مشکل‌آفرین می‌باشد که در این راستا مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها با درک شرایط دانشجویانی که در خانه‌های شان بودند و در جهت اصلاح و بهبود روحیه آن‌ها اقدامات موثری انجام دادند.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، مسابقه «ترم کرونایی» بود که در این برنامه حدود هزار اثر به دبیرخانه مربوطه ارسال شد، همچنین برگزاری کمپین «در خانه بمانیم» از جمله اقدامات موثر مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش آسیب‌های روحی و روانی دانشجویان از ویروس کرونا بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در خانه ماندن به عنوان یک راه‌حل برای سالم بودن در دوران شیوع ویروس کرونا پیشنهاد شده است، گفت: این روش برکاتی به همراه دارد که علاوه بر سالم ماندن فرد و عدم ابتلا به بیماری کرونا، دورهمی و صمیمیت بیشتر افراد خانواده را در پی دارد، از طرفی هم طولانی بودن آن امکان دارد مواردی همچون بروز تفاوت سلیقه‌های افراد خانواده و کمبود امکانات اوقات فراغت برای آن‌ها مشکل‌آفرین باشد.

صدیقی: باید در بازار بین المللی آموزش عالی آنلاین سهم داشته باشیمصدیقی: ستاد پیشگیری از کرونا در همه دانشگاه‌ها تشکیل شد
صدیقی با بیان اینکه دانشجویان معمولاً به دوستان و همکلاسی‌های خود اطمینان بیشتری دارند، گفت: در راستای کمک به بهبود وضعیت روحی دانشجویان، 415 کانون همیار دانشجویی با 17 هزار عضو، با مراکز مشاوره همکاری مستمر و موثری داشتند و کمک‌های شایانی انجام دادند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همه دانشگاه‌های کشور مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی فعالیت دارند، گفت: باید توجه داشت که کار تمام نشده و با توجه به سیرصعودی مبتلایان به این بیماری در روز‌های اخیر، باید بیشتر تلاش کنیم و مراکز مشاوره دانشجویی، مراقبت‌ها و مشاوره‌های برخط خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ایجاد تنوع و نشاط بیشتر در مجموعه برنامه‌های دانشجویی حضوری و غیرحضوری و تبلیغات به موقع و فراگیر در این خصوص برای حفظ مجموعه دانشجویی کشور از آسیب‌هایی همچون بیماری کرونا، از مجموعه مدیران و دست اندرکاران مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی بیشتر بخوانید... رئیس سازمان امور دانشجویان: دانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه‌ها استفاده کنند تشریح فعالیت‌های اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سال ۹۸ سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: پرونده دانش آموختگان آمریکا، کانادا و انگلیس الکترونیکی می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی سازمان امور دانشجویان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها رئیس سازمان امور دانشجویان روحی و روانی ویروس کرونا انجام دادند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی