Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- میزان نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کووید 19 درآمریکا رو به افزایش است و مقامات بهداشتی خواستار اتخاذ تدابیر فوری هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو اتاق بحران کاخ سفید معتقد است همه گیری تحت کنترل نیست و حتی ممکن است در روز‌های آینده اوضاع بدتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنتونی فائوچی گفت، ما اکنون روزانه بیش از 40 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا داریم. اگر رویکرد خود را تغییر ندهیم شگفت زده نخواهم شد که میزان آلودگی در روز به 100 هزار مورد برسد. من بسیار نگرانم.
فائوچی به همراه سه پزشک دیگر که در جمع سناتور‌ها سخنرانی کردند، از مردم آمریکا خواستند به توصیه‌ها عمل کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کردند.

امکان ابتلای روزانه 100 هزار نفر به کرونا در آمریکا
متخصص برجسته آمریکایی هشدار داد در صورتی که مقامات و مردم اقداماتی برای مهار کرونا اتخاذ نکنند، ممکن است موارد این بیماری به 100 هزار مورد در روز برسد.
به گزارش  خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک متخصص برجسته آمریکایی روز سه شنبه به کنگره هشدار داد در صورتی که مقامات و مردم اقداماتی برای مهار شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکنند، ممکن است موارد این بیماری در این کشور بیش از دو برابر شود و به 100 هزار مورد در روز برسد.
آنتونی فائوچی Anthony Fauci, متخصص بیماری‌های عفونی که یکی از اعضای ارشد گروه ضربت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا است، اعلام کرد این کشور در حال حرکت در "مسیر غلط" است. وی از آمریکایی‌ها خواست ماسک بزنند و از شلوغی‌ها اجتناب کنند.
فائوچی در یکی از جلسات استماع سنای آمریکا اعلام کرد: "من خیلی نگران هستم و از آن چه اتفاق می‌افتد، راضی نیستم، زیرا ما در مسیر غلط حرکت می‌کنیم".
وی تاکید کرد افزایش نگران کننده موارد جدید در ایالت‌های جنوبی تگزاس و فلوریدا در حال افزایش کل موارد روزانه در سراسر آمریکا به بیش از 40 هزار مورد در روز است و برای این که از افزایش خطرناک این موارد در سایر نقاط کشور جلوگیری شود، این موارد باید به سرعت کاهش یابد.
وی گفت: "مشخص است که ما هم اکنون کنترل کامل را در اختیار نداریم". وی افزود: "اگر موارد به 100 هزار نفر در روز افزایش یابد، در صورتی که اوضاع تغییر نکند، من شگفت زده نخواهم شد".
این مطلب به نگرانی‌ها درباره توانایی آمریکا برای مهار این همه گیری که جان حدود 126 هزار نفر را در این کشور گرفته است، قوت می‌بخشد. بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر نیز در آمریکا به این بیماری مبتلا شده اند.
فائوچی همچنین اعلام کرد "محتاطانه خوشبین" است که ممکن است واکسنی برای این ویروس تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال 2021 آماده شود.
بیش از نیمی از 50 ایالت آمریکا با افزایش موارد آلودگی رو به رو هستند. حتی 16 ایالت ناچار شدند قوانین قرنطینه را بازگردانند یا محدودیت‌های جدید اعمال کنند. آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس هم اکنون بیش از سایر ایالت‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا هستند و نیمی از موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این ایالت‌ها ثبت شده است. سه شنبه با افزوده شدن ایالت‌های نیویورک، نیوجرزی و کنیتیکت، جمعا 8 ایالت نام خود در فهرست قرنطینه جدید ثبت کردند. این بدان معناست که مسافرانی که از این ایالت‌ها وارد می‌شوند، باید به مدت 14 روز قرنطینه شوند.
در برابر وخامت این اوضاع، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری از برگزاری گردهمایی انتخاباتی صرف نظر کرد. این اقدامی کاملا برعکس نظر دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) است.

موج دوم کرونا در آمریکا
در آمریکا 127 هزار و 258 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 جانشان را از دست داده اند.
هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در جهان افزوده می‌شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بر اساس جدیدترین آمار، تاکنون 508 هزار و 392 نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان نیز به 10 میلیون و 393 هزار و 469 نفر رسیده است.
به گزارش این شبکه، بررسی‌ها نشان می‌دهد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در 36 ایالت آمریکا در حال افزایش است و موج جدید ابتلا به کرونا در این ایالت‌ها شکل گرفته است. در آمریکا نیز 127 هزار و 258 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 2 میلیون و 623 هزار و 217 نفر رسیده است.
این شبکه افزود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این اوضاع باید به فکر رهبری مردم باشد، زیرا طوفان بار دیگر متوجه جامعه آمریکا شده است. از روز گذشته در 15 ایالت آمریکا، بالاترین رقم ثبتی موارد ابتلا به بیماری کووید-19 ثبت شده است. در 25 ایالت دیگر نیز موارد ابتلا به بیماری کووید-19 بین 10 تا 50 درصد افزایش یافته است. با این اوصاف می‌بینیم که ایالات متحده در زمینه درگیر بودن با این بحران، وضعی شبیه هم پیدا کرده است. بیماری کووید-19 در 36 ایالت از 50 ایالت آمریکا، در حال افزایش است. با این اوصاف، سئوال مطرح این است که کاخ سفید چه موقع برای مقابله با این بحران فراگیر وارد عمل جدی خواهد شد.

افزایش نگرانی آمریکایی‌ها از ویروس کرونا
پیمایش افکارسنجی جدیدی در ایالات متحده نشان می‌دهد نگرانی آمریکایی‌ها از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در حالی به بیشترین مقدار خود در یک ماه اخیر رسیده که این مساله در جمع جمهوری‌خواهان نمود بیشتری دارد.
همزمان با اوج گرفتن شمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر ویروس «کووید19» در آمریکا، نتایج یک نظرسنجی از افزایش نگرانی مردم این کشور از این بیماری حکایت دارد.
نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد حدود 81 درصد از بزرگسالان جامعه آمریکا به میزان زیادی از شیوع این بیماری نگران هستند، رقمی که مشابه نظرسنجی یک ماه و نیم قبل است.
به نوشته رویترز، بر اساس این نظرسنجی که در روزهای 29 و 30 ژوئن انجام شده، افزایش نگرانی مردم آمریکا در میان جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور بیشتر از اقشار دیگر است.
بر این اساس، از هر ده جمهوری‌خواه، هفت نفر نگران شیوع ویروس کرونا هستند؛ کسانی که به تبعیت از رئیس‌جمهور خود تا کنون کمتر ماسک استفاده کرده و برای موارد غیرضروری از خانه خارج شده‌اند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که شیوع این همه‌گیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال آمریکا نیز سایه انداخته و اولویت‌های رأی‌دهندگان را تحت‌الشعاع قرار داده است.
به نوشته رویترز، حدود 27 درصد از آمریکایی‌ها مهمترین عامل در رأی دادن را «برنامه آن نامزد برای کمک به کشور جهت بازیابی» از این بحران می‌دانند. 21 درصد نیز برنامه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی را عامل مهم توصیف کردند.

ادعای تکراری ترامپ علیه چین
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر چین را عامل شیوع ویروس کرونا دانست.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، ترامپ که بار‌ها گفته بر این باور است که چین مسئول ظهور بیماری همه‌گیر کووید-19 است، این بار در پیامی توئیتری نوشته از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا عصبانی‌تر شده است.
وی در این پیام توئیتری که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شده نوشت: «همزمان که من در حال مشاهده گسترش چهره زشت این همه‌گیری در سراسر جهان هستم، از جمله آسیب عظیمی که (این بیماری) به آمریکا وارد کرده، از چین بیشتر و بیشتر عصبانی می‌شوم. مردم می‌توانند آن را ببینند و من می‌توانم آن را حس کنم!»
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز یکشنبه این هفته در پیامی در توئیتر مدعی شد که شیوع ویروس کرونا از ووهان چین باعث هوشیاری آمریکا و ملت‌های اروپا درباره این کشور شده است.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا و ملت‌های اروپا درباره واقعیت نقش چین به عنوان یک رژیم استبدادی فزاینده و پیامدهای آن بر جوامع آزاد هشیار شده‌اند. سرپوش گذاشتن حزب کمونیست چین بر شیوع ویروس کرونا از ووهان که به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، به هشیاری ما شتاب بخشید.»
«لو یوچنگ» معاون وزیر امور خارجه چین اواخر ماه آوریل در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «ان‌بی‌سی» عنوان کرده بود که پکن مخالف انجام تحقیقات بین‌المللی «سیاسی‌شده» با هدف بدنام کردن چین است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا موارد ابتلا به بیماری کووید 19 رئیس جمهور آمریکا شیوع ویروس کرونا افزایش نگرانی ایالت آمریکا افزایش نگران دونالد ترامپ آمریکایی ها کووید 19 100 هزار هزار مورد ایالت ها همه گیری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم پس از کرونا چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ظرف چند هفته بهبود می‌یابند. اما بعضی از افراد، حتی کسانی که علائم زیادی ندارند و بیماری‌شان خفیف است ممکن است علائمی داشته باشند که پس از مدت طولانی ادامه پیدا کند. این مشکلات گاهی سندرم پس از کرونا یا کووید طولانی مدت نام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویروسی که موجب بی‌خوابی می‌شود سندرم پس از کووید ۱۹

سندرم پس از کووید-۱۹ شامل انواع علائم جدید، برگشتی یا مداوم است که افراد بیش از چهار هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ تجربه می‌کنند. در بعضی افراد، سندرم پس از کووید، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد؛ به گونه‌ای که در بعضی موارد باعث ناتوانی فرد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین یک ماه تا یک سال پس از ابتلا به کووید-۱۹، از هر ۵ فرد ۱۸ تا ۶۴ ساله، حداقل یک نفر یک دچار مشکلاتی می‌شود که ممکن است ناشی از کووید باشد.

ضمن آنکه در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر هم اغلب از هر چهار نفر حداقل یک نفر دچار عوارض پس از بیماری می‌شود بیماری پزشکی دارد که ممکن است ناشی از کووید باشد.

دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گروه بیوتکنولوژی در مورد ابتلای جدید افراد به کرونا می‌گوید: بیماری کرونا ویروس که از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شد تا امروز حدوداً موجب ابتلای ۷۰۴ میلیون نفر به این بیماری شده و در این بین نیز تقریباً ۷ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

به غیر از آنکه این بیماری از لحاظ روانی، سلامت و اقتصاد موجب مشکلاتی زیادی شد؛ این مشکلات همچنان هم ادامه دارند.


آلرژی بعد از کووید

به گفته این استاد دانشگاه یکی از عوارضی که تا به امروز در مورد آن صحبت نشده بوده به وجود آمدن آلرژی بعد از دوران کووید است. این نظریه را مطالعه‌ای که به تازگی در نیچر چاپ شد ثابت کرده است.

این مطالعه که در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و انگلستان انجام شد و در آن ۲ میلیون نفر شرکت کردند ثابت کرد کووید ۱۹ موجب افزایش آلرژی در افراد شده است.

افزایش بیست درصدی ابتلا به آلرژی

دکتر نوری زاده می‌گوید: نتایج مطالعات نشان داد افرادی که در این ۴ سال به کرونا مبتلا شدند به میزان ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد مشکلات آلرژی را تجربه کردند؛ یعنی ویروس کرونا احتمال به وجود آمدن آلرژی را ۲۰ درصد افزایش داده است.

یکی از مشکلات عمده‌ای که بعد از کووید به میزان قابل توجهی افزایش داشت آسم است؛ یعنی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند دو برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشدند می‌توانند مشکلات آسم را تجربه کنند.

یکی از واکنش‌های آلرژیک نیز رینیت یا آبریزش بینی است. این مطالعه همچنین ثابت کرده احتمال اینکه افراد مبتلا به کرونا به رینیت مبتلا شوند ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مشکلات دو برابری عوارض ابتلای سخت به کرونا

به گفته این استاد دانشگاه در حالت کلی افرادی که بعد از ابتلا به کرونا علائم شدیدتری را تجربه کردند نسبت به افرادی که علائم خفیفی داشته‌اند با احتمال ابتلای بیشتری به مشکلات آلرژیک مواجه شده‌اند. این نسبت در افرادی که علائم شدیدتری را تجربه کردند ۵۰ درصد و در افرادی که علائم خفیف‌تری را تجربه کرده‌اند ۱۴ درصد است.

تشکیل لخته و ابتلا به سکته

نتیجه دیگری که این پژوهشگران حاصل کردند این بود که تزریق واکسن توانسته به میزان قابل توجهی موجب کاهش واکنش‌های آلژیک بعد از کووید شود.

احتمال می‌رود این تأثیر به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن سلول‌های تی از سیستم ایمنی باشد که مطالعات بعدی این نظر را تأیید یا رد خواهند کرد. همچنین تشکیل لخته یا سکته نیز از عوارض دیگر ابتلا به بیماری کرونا به شمار می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1227939 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد