Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@10:17:17 GMT

مهلت دو ماهه برای تخلیه مستاجران

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۸۷۶۲

مهلت دو ماهه برای تخلیه مستاجران

خبرگزاری میزان- معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که موجر قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد باید قرارداد خود را مطابق نرخ مصوب اعلام‌شده تمدید کند و در صورت فروش ملک موظف به دادن مهلت ۲ ماهه به مستاجر است. تاریخ انتشار: 18:17 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۹۵۳

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح مصوبه ساماندهی بازار اجاره گفت: مطابق مصوبه اعلام شده از سوی رئیس جمهور، قرارداد‌های اجاره به طور خودکار و با نرخ ۲۵ درصد برای شهر تهران، ۲۰ درصد برای کلانشهر‌ها و ۱۵ درصد برای سایر شهر‌های کشور تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در بیان الزامات در نظر گرفته شده برای موجران، تصریح کرد: در شرایطی که موجر قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد، موظف است قرارداد خود را مطابق نرخ مصوب اعلام شده و با مستاجر ساکن در واحد مسکونی تمدید کند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن حق مالکیت موجر، بیان کرد: در شرایطی که موجر قصد فروش واحد مسکونی خود را داشته باشد، پس از فروش از مبادی ثبت رسمی، موظف به دادن مهلت ۲ ماهه به مستاجر است و در این مدت قوه قضاییه نسبت به صدرو حکم تخلیه اقدام نخواهد کرد.

* جزئیات بسته حمایت از مستاجران و تسهیلات ودیعه مسکن

محمودزاده در توضیح بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: مدل ارائه شده از سوی وزارت راه به منظور حمایت از مستاجران بوده و به این نحو است که ودیعه مسکن اعطا شده به مستاجر به عنوان بخشی از رقم رهن واحد مسکونی در اختیار موجر قرار می‌گیرد؛ پس از آن، سود ودیعه از سوی مستاجر در اقساطی به بانک باز پرداخت شده و بعد از اتمام قرارداد، پرداخت اصل مبلغ ودیعه از سوی موجر به بانک عامل انجام می‌شود.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، در ارتباط با نکات مثبت بسته حمایتی از مستاجران گفت: در شرایطی که تسهیلات ودیعه مسکن حتی با بالاترین نرخ سود تسهیلات یعنی ۱۸ درصد اعطا شود، مستاجر نفع ۵۰ درصدی می‌‎برد، زیرا در شرایطی که قصد پرداخت اجاره معادل مبلغ رهن را داشته باشد، مجبور به پرداخت ۳۰ تا ۳۶ درصد مبلغ رهن است و بدین ترتیب موجر از پرداخت ۵۰ درصد رقم اجاره معادل مبلغ ودیعه مسکن معاف خواهد بود.

وی در بیان روند تصویب بسته حمایتی از مستاجران در قالب تسهیلات ودیعه مسکن، افزود: جزئیات مدل از سوی وزارت راه اعلام شده و در حال منتظر تامین مالی به منظور ارائه تسهیلات هستیم.

بیشتر بخوانید: اسلامی: ثبت‌نام شرکت‌های راه‌سازی‌ در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل امکان پذیر است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی تسهیلات ودیعه مسکن اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم

 

به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد100- از زمان راه اندازی سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تاکنون قرارداد اجاره ۱۲۵ هزار و ۱۵۹ واحد در این سامانه توسط موجران و مستاجران و مشاوران املاک به ثبت رسیده که ثبت که ۵۳۶ قرارداد از این تعداد کل از ابتدای فروردین تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.

 

هادی عباسی‌اصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است.

ی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود ارایه خدمات سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام استانهای کشور تسری پیدا می‌کند. هم‌اکنون خدمات فقط در بخش اجاره ارایه می‌شود اما گام دوم ما در سال آینده بحث مبایعه‌نامه است. متقاضیان از طریق پلتفرم آپارات و پیام‌رسانهای ایتا و بله می‌توانند فیلمهای آموزشی چگونگی استفاده از سامانه خودنویس را ببینند. پیش نیاز دریافت کد رهگیری رایگان، ثبت اطلاعات ملک مورد نظر در سامانه املاک و اسکان است؛ به طوری که اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟