Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@14:24:20 GMT

رسوایی تقلب خلبانان کار دست ایرلاین پاکستان داد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۰۱۲

رسوایی تقلب خلبانان کار دست ایرلاین پاکستان داد

آفتاب‌‌نیوز :

این تصمیم در پی افشای تقلب یک سوم از خلبانان پاکستان در آزمون خلبانی از سوی وزیر هواپیمایی این کشور گرفته شد.

سخنگوی شرکت پاکستان اینترنشنال ایرلاینز اظهار کرد: این شرکت به دلیل پاندمی کووید ۱۹ به اروپا پرواز ندارد اما امیدوار بود پروازهایش به اسلو، کپنهاگ، پاریس، بارسلون و میلان را تا دو ماه دیگر از سربگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسوایی خلبانان به شدت به ما آسیب می‌زند.

تحقیقات از سانحه سقوط ایرباس ای ۳۲۰ در ۲۲ ماه مه که در جریان آن ۹۷ نفر در شهر کراچی جان خود را از دست دادند، نتایج مبهوت کننده‌ای به دنبال داشت و معلوم شد ۲۶۰ نفر از ۸۶۰ خلبان در پاکستان در آزمون خلبانان تقلب کرده‌اند اما همچنان سازمان هواپیمایی این کشور به آنها مجوز داده است.

دولت پاکستان از آن زمان پنج نفر از مقامات این رگولاتوری را اخراج کرده و تحقیقات جنایی در حال انجام است.

رگولاتور هواپیمایی اتحادیه اروپا در نامه‌ای با اعلام این ممنوعیت، اعلام کرد که نسبت به اعتبار مجوز خلبانان پاکستان نگران است و پاکستان در حال حاضر قادر به تایید و نظارت بر اپراتورهایش و هواپیماها مطابق با استانداردهای بین المللی نیست.

شرکت پاکستان اینترنشنال ایرلاینز ۱۵۰ نفر از خلبانانش را برای تقلب معلق کرده است. سخنگوی این شرکت در مصاحبه تلفنی با آسوشیتدپرس مدعی شد که درباره مجوز خلبانان به رگولاتوری پاکستان هشدار داده بود و ۱۷ خلبان را در سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی نسبت به مجوزشان از کار برکنار کرده بود.

کارشناسان هواپیمایی نگرانند که ممنوعیت پرواز از سوی اتحادیه اروپا روی پروازهای شرکت پاکستان اینترنشنال ایرلاینز به انگلیس و کانادا نیز تاثیر بگذارد زیرا این شرکت نمی‌تواند بر فراز اتحادیه اروپا پرواز کند و باید از مسیرهای طولانی‌تر دیگری استفاده کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، تحقیقات از سانحه پرواز ۸۳۰۳ شرکت پاکستان اینترنشنال ایرلاینز در کراچی نشان داد که خلبان با نادیده گرفتن اخطار برج مراقب درباره فرود و اصرار بر توانایی برای مدیریت آن، مقصر بوده است. هواپیما پس از فرود ناموفق در باند، دوباره به هوا برخاست اما موتورهای هواپیما آسیب دیده بود. مسئول برج مراقبت هم به دلیل این که به خلبان اعلام نکرد موتورها آسیب دیده اند، توبیخ شد.

هواپیما ۱۷ دقیقه در هوا بود و سپس در یک منطقه پرجمعیت سقوط کرد. در این سانحه دو مسافر جان سالم بدر بردند اما یک کودک ۱۳ ساله در محل حادثه کشته شد.

وزیر هواپیمایی پاکستان هفته گذشته گفته بود از حدود ۲۶۰ خلبانی که در امتحان مجوزشان تقلب کرده اند، ۱۴۱ نفر برای شرکت هواپیمایی پاکستان اینترنشنال و باقی آنها برای ایرلاینهای خصوصی کار می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خلبانان پاکستان ایرلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت

با آرام شدن تنش منطقه‌ای شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرد که این کشور پروازهای خود به ایران را از سر گرفته است.   به گزارش  مهر، خطوط هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازهای خود به ایران را بازگشایی می‌کند.   همزمان با آغاز عملیات ایران علیه اسرائیل، برخی کشورها پروازهای خود به مقصد ایران را به حالت تعلیق در آوردند، اما با پایان این عملیات و بازگشایی فرودگاه‌ها، کشورهای مختلف به تدریج در حال از سرگیری پروازهای خود به و از ایران هستند.   به گزارش خبرگزاری الجزیره، شرکت خطوط مسافری قطر ایرویز در هفته ۲۰ پرواز به ۴ شهر تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انجام می‌دهد.   پیشتر، خطوط هواپیمایی عراق نیز اعلام کرده بود که از سه شنبه، پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد