Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

حال بورس خوب است؛ شاخص بر مدار سبز

امروز شاخص کل با 66044 واحد صعود معادل 4.27 درصد به یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 17479 واحد افزایش معادل 4.27 درصد به 426 هزار و 872 واحد، شاخص کل هم وزن با 13321 واحد رشد معادل 2.94 درصد به 466 هزار و 359 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 8780 واحد افزایش معادل 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

94 درصد به 307 هزار و 384 واحد، شاخص آزاد شناور با 79428 واحد افزایش معادل 3.88 درصد به 2 میلیون و 127 هزار و 984 واحد، شاخص بازار اول با 54638 واحد افزایش معادل 4.69 درصد به یک میلیون و 218 هزار 950 واحد و شاخص بازار دوم با 107387 واحد صعود معادل 3.59 درصد به 3 میلیون و 99 هزار و 603 واحد رسید. در داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 391 هزار نوبت معاملاتی، 9 هزار و 180 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 137 هزار و 408 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

کدامیک از معاملات امروز بورس ابطال شد؟

بورس تهران اعلام کرد: ناظر بازار در اطلاعیه‌ای از عدم تأیید معاملات امروز نماد دارا یکم خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به اختلاف قابل توجه قیمت سفارشات وارد شده با خالص ارزش روز دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم «دارا یکم» در روز جاری مورخ ۹۹/۴/۱۱ سفارشات در نماد مذکور مورد تأیید نبوده است.

چند میلیون نفر در عرضه اولیه امروز شرکت کردند؟

وح الله دهقان مدیر عامل فناوری بورس تهران طی مصاحبه ای با شبکه خبر اعلام کرد:  تعداد مشتریان عرضه اولیه سیتا نسبت به سری قبل 50 درصد افزایش یافته و در عرضه اولیه امروز، 4.5 میلیون نفر مشارکت کردند. به گفته دهقان در عرضه اولیه قبلی 2.5 میلیون نفر و در دو عرضه اولیه قبل از آن هر کدام 3 میلیون نفر مشارکت کرده بودند. در این عرضه اولیه به صورت دقیق 4 میلیون و 480 هزار کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر کد معاملاتی 229 سهم به قیمت 471 هزار تومان تخصیص یافت. با توجه به خبر تصویب افزایش قیمت حدود 30 درصدی قیمت سیمان مشارکت خوبی از این عرضه اولیه شد و پیش بینی می شود قیمت هر سهم سیتا، دستکم تا پایان تابستان به بالای 3500 تومان برسد. جزئیات بیشتر

معامله آپارتمان در بورس از هفته آینده

مدیرعامل بورس تهران گفت: یکی از اهداف بورس جدید املاک، سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در بخش مسکن به صورت متری خواهد بود. علی صحرایی افزود: هفته آتی بورس املاک و مستغلات و امتیازات راه اندازی خواهد شد که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای اقشار کم توانمند جامعه با اولویت و کارگران مسکن را فراهم کند. وی گفت: در این بورس امتیازات، پروژه‌ها و زمین لازم برای اینها عرضه خواهد شد. صحرایی افزود: بورس جدید در این زمینه افتتاح خواهد شد و پنجمین بورس کشور می‌باشد و کار تخصصی این بورس معاملات دارایی‌های مالی مبتنی بر املاک برای تأمین مالی است. وی گفت: در این بورس آپارتمان هم معامله می‌شود. صحرایی افزود: هدف اول پایین آمدن قیمت نهایی برای مصرف کنندگان است و اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و هدف دوم این بورس سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در مسکن به صورت متری خواهد بود و نگرانی افزایش قیمت‌ها را برطرف کند.

عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح پیش فروش متری مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و امر ساده ای که سریع بشود انجام شود نیست. وی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌ای زمین و مسکن را شکل داده‌ایم و با بورس هم مذاکره کرده‌ایم تا مردمی که نیازمند خانه نیستند اما علاقمند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه گذاری کنند بتوانند منابع خود را به سهم و سهام تبدیل کنند، تصریح کرد: امیدواریم این طرح به زودی به نتیجه برسد.

دلار در صرافی‌ بانکی در کانال ۱۸ هزار تومان معامله شد

در معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد افت نسبی نرخ دلار و ثبات نرخ یورو در صرافی های بانکی سطح کشور هستیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ 18900 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 18950 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 40 تومان ارزان تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 21000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل بدون تغییر نسبت به روز سه شنبه، به قیمت 21100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته شد

محمدرضا جولایی، سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز ایران به ترکیه از ساعت ١۴ و ١٠ دقیقه امروز ١١ تیرماه از سر گرفته شد. وی تصریح کرد: صادرات گاز ایران به ترکیه با همان تعهدات قبلی ادامه خواهد داشت.

طلای سیاه گران شد

پس از اینکه آمارها نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار کاهش یافت که نشان از بهبود تقاضا حتی با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دارد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با 1.18 دلار افزایش 42.45 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.13 دلار افزایش 40.40 دلار معامله شد. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد و نفت خام آمریکا 1.1 درصد از ارزش خود را از دست دادند. آمارهای امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا، هفته گذشته، بیش از انتظار کاهش یافت درحالی‌که ذخایر فرآورده های نفتی افزایش یافت. ذخایر نفت خام 8.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 537 میلیون بشکه رسید. درحالی که تحلیلگران انتظار کاهش 710 هزار بشکه‌ای را داشتند. آمارهای رسمی اواخر امروز منتشر خواهد شد. از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ها، کاهش تولید اوپک به کمترین میزان در 2 دهه گذشته در ماه ژوئن بوده است. بر اساس بررسی رویترز، 13 عضو اوپک در ماه ژوئن، پس از موافقت با توافق کاهش تولید، به طور متوسط 22.62 میلیون بشکه در روز تولید داشتند که 1.92 میلیون بشکه در روز از ماه می کمتر است. به نقل از فارس؛ اقتصاددان های بانک ING گفتند: «کاهش تولید اوپک بدان معناست که کشورهای عضو این سازمان بیش از تعهدشان در ماه ژوئن به کاهش تولید پایبند بودند و به رقم 107 درصد می‌رسد.»

گرانی طلا در بازار فلزات گران بها

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در اطراف بالاترین رقم 8 سال گذشته در نوسان است. علت این افزایش‌ها، تشدید ابتلای بیماری کرونا در آمریکاست که امید به بهبود سریع اقتصادی را کم کرده است و سرمایه‌گذاران را به سوی طلا به عنوان دارایی امن سوق داده است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7.51 دلار افزایش 1788.47 دلار فروخته شد. این فلز گرانبها  روز گذشته به 1785.6 دلار که بالاترین رقم از اوایل اکتبر 2012  به شمار می رود، رسید. کارشناس بیمارهای عفونی دولت هشدار داد اگر شیوع کنونی کرونا در آمریکا کنترل نشود، موارد جدید می‌تواند دو برابر شود. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری و جرم پاول، رئیس فدرال رزرو، دیروز متعهد شدند تا برای اقتصاد آمریکا کار بیشتری انجام دهند. طلا از اقدامات گسترده محرک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی سود می‌برد زیرا این فلز گران‌بها تاحدی زیادی به عنوان مانعی در برابر تورم و بازپرداخت ارز دیده می‌شود.

سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۳۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸۶۳ هزار و ۳۷۸ تومان است.

سود هنگفت واردات روغن در جیب ۴ نفر

ایران در تامین بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز داخلی به خارج وابسته است که بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی این وابستگی را درد بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی می دانند. آمارها نشان می دهد که طی ۴۰ سال اخیر انحصار واردات دانه های روغنی در دستان ۴ تا ۵ نفر از واردکنندگان موجب شده که ضریب خوداتکایی روغن در کشور افزایش نیابد و همچنان در تامین روغن مورد نیاز به کشورهای بیگانه وابسته باشیم. بسیاری از مسئولان براین باورند که بدعهدی دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی موجب شده تا کشاورزان رغبتی به کشت نداشته باشند. /باشگاه خبرنگاران

ماسک اجباری از ضربه به رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند

طبق یافته‌های گلدمن ساکس، قانون ماسک اجباری توسط دولت نه تنها نرخ روزانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد، بلکه به جای تمدید قرنطینه، می‌تواند جلوی ضربه ۵ درصدی به رشد اقتصادی آمریکا را بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت قانون سزار کلینیک سینا اطهر سند همکاری 25 ساله ایران و چین صادرات گاز ترکیه پرونده اکبر طبری دهه کرامت قانون سزار کلینیک سینا اطهر سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) با یک‌هزار و ۷۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله