Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین قنبر زاده مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: برای نخستین بار دانشگاه شهید چمران موفق شد به طرح‌های کلان پژوهشی و توسعه فناوری‌های میدان محور وزارت نفت وارد شود.

او با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان مشاور فناورانه میدان گازی تنگ بیجار ایلام انتخاب شد، اظهار داشت: فاز‌های اجرایی این طرح ملی در ۵ بسته کاری و طی ۱۰ سال به انجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبر زاده این پروژه مطالعاتی بزرگ را از موفقیت‌های بزرگی دانست که در ۲ ماه گذشته به این دانشگاه واگذار شد و حداقل ۵۰ پروژه بزرگ را در برمی گیرد، بیان کرد: دانشگاه شهید چمران در سال گذشته، ۲۳۳ قرارداد با صنعت منعقد کرد و مبلغ قرارداد‌های منعقده یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به طرح‌های اثر گذار دانشگاه در جامعه و صنعت اشاره کرد و افزود: تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت پمپ‌های میله‌ای مکشی با سرچاهی SRP، توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی شرکت ملی نفت ایران و طراحی، اجرا و راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی گاز کشور با کارفرمایی شرکت گاز استان خوزستان از جمله این طرح‌ها است.

به گفته مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز، در حال حاضر ۱۵ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است.

گاز مرکز تفکیک تنگ بیجار پس از فرآورش توسط یک خط لوله ۱۸ اینچ به مرکز تفکیک ایلام و پس از آن به پالایشگاه گاز ایلام ارسال و میعانات گازی نیز با یک خط لوله ۶ اینچ به پالایشگاه ایلام منتقل می‌شود و پروژه توسعه فاز دوم این منطقه عملیاتی براساس برنامه‌ریزی‌ها با حفاری ۵ حلقه چاه جدید دنبال می‌شود که در این میان عملیات حفاری یک چاه پایان یافته، ۲ حلقه چاه در حال حفاری و ۲ چاه دیگر نیز در حال آماده سازی برای حفاری است.

دانشگاه چمران در زمینه کرونا فعال است

قنبر زاده در ادامه به اقدامات دانشگاه شهید چمران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه برای خدمت رسانی بهتر به بیماران کرونایی در زمینه ساخت دستگاه ونتیلاتور ورود کرده که اینکار بدون هیچ قراردادی از محل اعتبارات پژوهشی و اعتبارات تخصصی پژوهشگران انجام می‌شود، ضمن اینکه مطالعات دارویی درخصوص این بیماری انجام و نتایج آن منتشر شد تا محققان در صورت نیاز استفاده کنند.

باید رتبه بندی دانشگاه‌ها اصلاح شود

علی حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با تاکید بر اهمیت واحد مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه گفت: در رتبه بندی و سطح بندی‌ها، هنوز سهم بزرگی به ارتباط با صنعت اختصاص داده نشده و بیشتر به مقالات اهمیت می‌دهند که امید است با اصلاح نظام رتبه بندی‌ها از سال آینده، دانشگاه رتبه شایسته‌ای کسب کند.

او با بیان اینکه از ۲ سال گذشته، ۷ ماموریت برای دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌هایی از جمله؛ محیط زیست، ریز گرد، کشاورزی و توسعه پایدار تعریف شده و در تلاش برای تحقق این ماموریت‌ها هستیم، اظهار کرد: حمایت ویژه از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه این موضوعات و افزایش ارتباط با صنعت با انعقاد قرارداد و پروژه‌های بزرگ با صنایع به منظور تحقق این ماموریت‌ها انجام شده است.

ارتباط دانشگاه با صنعت تقویت شده است

حقیقی مهم‌ترین مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت را اقتصاد و بودجه دولتی عنوان کرد و ادامه داد: نداشتن وابستگی سیستماتیک باعث کمرنگ شدن ارتباط صنعت با دانشگاه می‌شود، اما در سال‌های اخیر این مشکل تا حدی رفع شده است، چون قرارداد‌ها و حجم ریالی آن‌ها بیشتر شده و ماموریت‌های بزرگتری به دانشگاه واگذار شده است که ارتباط با شرکت صنایع فولاد، سازمان آب و برق و شرکت نفت مصداق این موضوع است.

او افزود: همچنین مدل‌های همکاری دانشگاه با صنعت را شامل پروژه‌های تقاضا محور، عرضه محور، پایان نامه‌های دانشجویی و مرکز رشد دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه چمران میدان گازی دانشگاه شهید چمران اهواز ارتباط با صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران

استاندار ایلام گفت: با هدف رفاه حال زوار اربعین، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین، اظهار کرد: در آینده نزدیک با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین خواهد شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم عملیات این پارکینگ در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 745729

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • کمالوند: امیدوارم برابر پرسپولیس کار بزرگی انجام دهیم
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان