Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@19:15:11 GMT

خیزش گرد و غبار در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۱۸۲

خیزش گرد و غبار در کشور

هواشناسی نسبت به خیزش گرد و غبار در ۱۱ استان کشور هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به وزش باد شدید آورده است: این شرایط جوی امروز (۱۱ تیرماه) در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان و مرکزی و فردا (۱۲ تیرماه) در استان‌های خراسان رضوی،سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان و یزد موجب خیزش موقت گردوخاک بویژه در ساعات بعدازظهرو اوایل شب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی کاهش دید افقی و کیفیت هوا، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن سرشاخه درختان را در پی دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه آمده است: وزش این بادها فردا شب (۱۲ تیرماه) موجب خیزش گرد و خاک در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود که کاهش دید و کیفیت هوا را در پی دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری توصیه می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه‌های موقت ضروری است

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد  هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است. 

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند. 

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و  تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • احتمال رگبار موقت باران
  • باران در راه آبادان و خرمشهر
  • جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته و غبار آلود است
  • خوزستان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه های موقت ضروری است
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران/ استحکام سازه‌های موقت ضروری است
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه‌های موقت ضروری است
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان