Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تعطیلی همه مراسماتی که منجر به تجمع می شوند تا پایان تیرماه در جنوب استان کرمان خبر داد. 

دکتر "اصغر مکارم" در جلسه‌ ستاد کرونای جنوب استان کرمان در راستای کنترل وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های تحت پوشش بهداشتی و درمانی این دانشگاه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران و نمایندگان مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در جنوب کرمان گفت: کرونا ویروس بر خلاف بسیاری از نقاط کشور با تأخیر در جنوب کرمان شیوع پیدا کرد و این مدت فرصتی بود تا در زمینه پیشگیری و فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای مقابله با بیماری اقدام کنیم اما ناشناخته بودن این ویروس مشکلی است که باعث شد حدس و گمان های بسیاری درباره نحوه ابتلا و علائم آن زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ابراز تاسف از باور مردم به تاثیرگذاری گرما بر ضعیف شدن کرونا ویروس افزود: اینکه گفته می شد گرما ویروس کرونا را ضعیف می کند؛ برعکس شد و با آغاز گرما در منطقه شاهد افزایش آمار ابتلا به این بیماری در جنوب استان کرمان هستیم.

مکارم با بیان اینکه حرکات غیرقابل پیش بینی این ویروس باعث شد ما نتوانیم در حوزه درمان با یک سیاست واحد ویروس را مدیریت کنیم، افزود: شمال و جنوب استان کرمان از نظر فرهنگی و آب و هوا با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان یک نسخه واحد برای تمام مناطق استان پیچید و این واقعیتی است که ارتباطات و فرهنگ در منطقه جنوب اقتضا می کند که نگاه ویژه ای به آن در کنترل بیماری کرونا داشته باشیم.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به افزایش قابل توجه آمار بیماران مثبت کووید ۱۹ در جنوب کرمان و پر شدن بیشتر تخت های ICU در منطقه اظهار کرد: با ورود بیماری به کشور تمام تلاش ما این بود که بیماری مدیریت شود تا امکانات موجود پاسخگوی موارد سخت باشد و تا امروز فضاهای درمانی موجود در جنوب کرمان پاسخ نیاز ما را داده است و هنوز هم جا برای تخت بیشتر به ویژه بستری داریم، به طوری که بخش ۳ آی سی یو هم راه اندازی شده است و با امکانات موجود پاسخ بیماران داده می شود و مشکلی نداریم اما اگر این مسیر با این روند ادامه یابد دچار مشکل خواهیم شد که ما می خواهیم با کنترل وضعیت مشکلات را به حداقل برسانیم. 

وی از وضعیت جنوب کرمان ابراز نارضایتی کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود آمار ابتلا نزولی و مراجعه به بیمارستان کاهش یابد. ۳۰ درصد کار مقابله با کرونا مربوط به حوزه درمان است و ۷۰ درصد دیگر خارج از دانشگاه علوم پزشکی یعنی در محیط خارج از خانه، در جمع خانواده و رفتارهای اجتماعی مراسم عزا و عروسی است و علی رغم همه کنترل هایی که برای حفظ جان مردم با همکاری فرمانداران  و نیروهای  نظامی و انتظامی ... انجام شده اما وضعیت خوبی نداریم.

مکارم با بیان اینکه در کنترل بیماری از ابتدا کار به صورت تیمی و جهادی آغاز شد و توانستیم اپیدمی را عقب بیاندازیم اما با بی توجهی مردم آمار مبتلایان رو به افزایش است، گفت: با توجه به شرایط جدید باید یک تصمیم ویژه گرفته شود که حداقل این است، محدودیت های قبل را اعمال کنیم تا این دوره سپری شود چرا که به نظر می رسد الان به پیک بیماری رسیده باشیم و پیش بینی داریم که آمار افزایش یابد.

 وی تقلیل حضور کارکنان ادارات در شهرستان های  جنوب استان کرمان به مدت یک هفته به شیوه حضور یک سوم کار و دو سوم به شیوه دورکاری، را مورد تاکید قرار داد. 

مکارم تعطیلی صنوف غیرضرور را از عوامل موثر بر قطع زنجیره انتقال‌ ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: تعطیلی مشاغل با ریسک پرخطر به غیر از سوپرمارکتها، میوه و سبزی فروشی، میادین تره بار، مواد پروتئینی، قصابی، نانوایی، جایگاه های عرضه سوخت، تاسیسات فنی خودرو، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه، تجهیزات پزشکی، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی به مدت یک هفته از مصوبات قابل توجه ای هستند که اجرای آنها  مفید است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین برگزاری مراسمات عروسی، ترحیم، عقد با حضور حداقلی را نیز از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در جنوب کرمان اعلام کرد و افزود: باید از هرگونه برگزاری مراسم که منجر به ایجاد تجمع شود تا پایان تیرماه جلوگیری بعمل آید و برگزاری مراسم در مساجد و اماکن مذهبی ممنوع است اما برگزاری نمازهای جماعت با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مساجد بلامانع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس جنوب کرمان دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مدارس جنوب کرمان به غیر از کهنوج تعطیل اعلام شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت