Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: مدیران استانی موظف‌اند از تولیدکنندگان حمایت کنند زیرا جهش تولید در استان می‌تواند موجب رونق و تحول در اقتصاد ملی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: روال نظارت بر مشکلات واحد‌های تولیدی به این صورت است که مسأله پس از بررسی در کمیته و بازدید از محل این واحدها، مسائل و مشکلات آن‌ها در این جلسه تعیین تکلیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساعدت‌های دولتی موجب شده تا تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی به مدار تولید بازگردند این در حالی است که مساعدت دستگاه‌ها نیز سبب شده تا چالش‌ها کاهش یابد.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با اعتماد سازی به بخش خصوصی روند رو به رشد نیروی انسانی را شاغل و در بازارهای داخلی و خارجی بیش از پیش فعالیت کنیم، عنوان کرد: باید بسترهای توسعه به نحوی تنظیم شود که جهش تولید در استان شکل گیرد.

وی افزود: سود مرکب خلاف شرع بوده و حرام است در حالی که بانک‌ها بدون در نظر گرفتن عرف و موازین شرعی اقدام به دریافت سود‌های مرکب از تولیدکنندگان می‌نمایند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: وقتی به تولیدکننده‌ای تنفس داده می‌شود لازم است که بانک‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند زیرا در غیر این صورت تولید رونق خود را از دست داده و به شدت کاهش می‌یابد. 

جمالی پور با بیان اینکه ایران یکی از پر‌ظرفیت‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود، عنوان کرد: میهن اسلامی ما جزو 10 کشور برتر از نظر ظرفیت‌های موجود در دنیا است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، امروز جهادگران بزرگ کشور هستند و لازم است قانون به سمت تولیدکنندگان سوق پیدا کند، گفت: تمام مدیران باید تولیدکنندگان را تکریم کرده و در عین رعایت قانون، ریسک پذیر بوده و شجاعت تصمیم گیری داشته باشند.

استاندار قزوین عنوان کرد: تا کنون از مدیران بانکی داخل استان گزارشی مبنی بر تخلف داده نشده زیرا این افراد رویکردی حمایتی و دستگیری از تولیدکننده دارند در حالی که مشکل ما با مدیران بانکی در تهران است؛ به همین سبب از تولیدکنندگان می‌خواهیم حساب آنها استانی باشد و از بانک‌های استانی وام دریافت کنند. 

وی افزود: اگر تولیدکنندگان از بانک‌های استانی وام دریافت نمایند ما می‌توانیم با مدیران بانکی رایزنی کرده و کمک‌های بیشتری را به تولیدکننده ارایه نماییم.

توسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان استطرح راهیان علم و فناوری در دانشگاه‌های استان قزوین اجرا می‌شود


جمالی پور در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت نتوانسته اقدامات شایسته خود را برای مردم تصریح کند، عنوان کرد: از سال 1344 تا 1392 مجموع بیابان‌زدایی‌ها در کشور 7 هزار هکتار است اما حدود 5 هزار هکتار بیابان‌زدایی در این چند سال انجام شده است.

استاندار با اشاره به اینکه اقدامات وسیعی تا کنون توسط دولت در سطح کشور انجام شده که مردم از آن اطلاع ندارد، گفت: متاسفانه دولت نتوانسته‌است اقدامات شایسته خود را به سمع و نظر مردم برساند.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام ظرفیت خود را بسیج کرده‌اند که مردم را ناامید کنند، عنوان کرد: مدیران کل موظفند یک آمار مقایسه‌ای پیش از روی کارآمدن این دولت و پس از آن تدوین کرده و به مردم ارائه کنند.

برخی موسسات پولی در امانت‌های مردم، خیانت می‌کنند

 لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هیچ بانکی سود 18 درصدی از تولیدکنندگان نمی‌گیرند بلکه نزدیک به 30 درصد سود دریافت می‌کنند.

وی افزود: پولی که مردم به عنوان سپرده در بانک قرار می‌دهند از آن مردم است و بانک نباید با اختیارات خود سرمایه گذاری کرده و در نهایت سود مرکب را از مردم دریافت کند. 

نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری نیز در این جلسه با بیان اینکه اخذ سود مرکب قطعا حرام است و طبق موازین شرعی نباید از مردم گرفته شود، گفت: مردم می‌توانند مطابق قانون به دادگستری شکایت کرده، رای نیز به نفع مردم داده شده و پرداخت این سود ابطال خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R7541/P1494/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط بحران پولی و بانکی ایران استانداری قزوین بیشتر بخوانید... توسعه شهر قزوین منوط به اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان است دشت الله‌آباد قزوین با ‌پساب‌های صنعتی احیا می‌شود‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین بحران پولی و بانکی استانداری قزوین استاندار قزوین جمالی پور سود مرکب بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم

رییس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: دولت با اعلام سیاست خود برای مدیریت بازار برنج در سال جدید، پرداخت مطالبات ارزی سال گذشته و حمایت از ادامه طرح خرید برنج توسط بخش خصوصی، به تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور کمک کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران، محمد مختاریانی اظهار داشت: برای باقی ماندن برنج به عنوان دومین محصول غذایی پرمصرف کشور، در سفره تمامی هموطنانمان، بخش خصوصی نیازمند همراهی و همکاری دولت است.

وی با بیان اینکه به‌رغم درخواست‌های مکرر برای تشکیل جلسه همچنان وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های اتخاذ شده برای بازار برنج در سال جدید را اعلام نکرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز بازار کشور به برنج از محل واردات تامین می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های دولت در سال جدید را اعلام و بخش خصوصی را از بلاتکلیفی در بیاورد و وضعیت ثبت سفارش برنج را مشخص نماید.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

*با تولید خوب برنج داخلی بازار با واردات یک میلیون تن متعادل می‌شود

مختاریانی با اشاره به مطالبات باقیمانده واردکنندگان از سال گذشته، تاکید کرد: بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی باید هرچه سریعتر در خصوص پرداخت مطالبات ارزی واردکنندگان برنج که از قریب به 8 ماه پیش پرداخت نشده است، اقدام کنند تا ایشان سرمایه لازم برای واردات برنج در سال جدید را در اختیار داشته باشند.

وی گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات ارزی واردکنندگان برنج و کند یا متوقف شدن ثبت‌سفارش، این پیام را برای دلالان دارد که می‌توانند وارد بازار برنج شده و از شرایط سواستفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه 3 تا 3 و نیم میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود، ادامه داد: باتوجه به بارندگی‌ها پیش‌بینی‌می‌شود امسال میزان تولید برنج رضایت بخش بوده و با واردات یک میلیون تا یک میلیون و 200هزار تن، نیاز بازار تامین و به ثبات و تعادل قیمت می‌رسیم.

*ضوابط واردات برنج برای سال جاری هنوز تعیین نشده است

مختاریانی اظهار داشت: علی‌رغم درخواست‌های مکرر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران برای برگزاری نشست با مسولان وزارت جهادکشاورزی برای تعیین تکلیف وضعیت واردات برنج در سال جاری و همچنین تعیین تکلیف مطالبات سال گذشته واردکنندگان بابت برنج‌هایی که 7 الی 8 ماه پیش در بازار عرضه شده، همچنان جلسه‌‌ای تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه بلاتکلیف ماندن ثبت سفارش نیز مشکلی جدی است، تصریح کرد: باید بپذیریم که بخش از نیاز کشور به برنج باید از محل واردات تامین شود، اما اردیبهشت ماه فرارسیده و هنوز وزارت جهادکشاورزی در این حوزه تعیین تکلیف نکرده است.

رییس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با یادآوری مشکلات شالیکاران و تولیدکنندگان برنج در سال 1401، توضیح داد: سال گذشته برنج زیادی از محصول سال 1401روی دست کشاورزان باقی مانده بود و به دلیل افزایش قیمت تا 150 هزارتومان بازار با کاهش تقاضا و رکود روبرو شده بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در آستانه آغاز فصل کشت و برداشت برنج، این نگرانی وجود داشت که با وجود رکود، آیا کشاورز باز هم به کشت برنج و تولید ادامه خواهد داد.

مختاریانی با یادآوری اتفاقاتی که در ماه‌های ابتدایی سال گذشته رقم خورد، اظهارداشت: با درخواست استانداران استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوص به کمک شالیکاران آمد و با سرمایه خود و عرضه مستقیم برنج در فروشگاه زنجیره‌ای توانست، وضعیت بازار را مدیریت کرده و مانع متضرر شدن شالیکاران شود.

وی تاکید کرد: بازار پارسال بازاری بود که هم مصرف‌کننده توانست برنج را با قیمت مناسب خریداری کند و هم از آسیب دیدن کشاورزان جلوگیری شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با تاکید براینکه باتوجه به تجربیات سال‌های گذشته پیش از بروز مشکل باید برای مدیریت بازار تدابیر لازم در نظر گرفته شود، گفت: سال گذشته وقتی کشاورزان با مشکلات جدی روبرو بودند، به صورت مستمر با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و استانداران استان‌های شمالی در ارتباط بوده و در جلسات مکرر پیگیر رفع مشکلات کشاورزان بودیم.

وی با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که بخش خصوصی انجام داد و با سرمایه خود اقدام به خرید محصول کشاورزان کرد، قول و وعده‌هایی برای حمایت از بخش خصوصی داده شد، افزود: اختصاص وام برای خریدهای بعدی و تعیین سهمیه واردات متناسب با میزان خرید محصول داخلی از جمله این وعده‌ها بود، اما به محض اینکه مشکلات حل شد، همه وعده‌ها به دست فراموشی سپرده شد و با این شرایط امسال بعید به نظر می‌رسد که بخش خصوصی تمایل داشته باشد با سرمایه خود و با وعده و وعید به این حوزه ورود کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد