Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@13:29:35 GMT

انتقاد شدید از عملکرد علوم پزشکی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۹۴۸۲

انتقاد شدید از عملکرد علوم پزشکی گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

سید محسن موسوی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها علیه نظام و انقلاب، اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا دغدغه‌ها و مشکلات مردم در جامعه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مردم ناظر بر عملکرد مسئولان هستند، افزود: دولت جزئی از این نظام و مورد حمایت مقام رهبر معظم انقلاب است و به عنوان کارگزاران این نظام باید تلاش مضاعف زمینه تقویت وحدت و هم افزایی در سطح جامعه را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شفت با تأکید بر ضرورت شناسایی مشکلات مناطق مختلف شهرستان شفت، گفت: دستگاه‌های اداری بدون برنامه سهمی از بودجه امسال نخواهند داشت. در روزهای آینده طی جلسه‌ای برنامه‌های ماه‌های آینده دستگاه‌های اجرایی شهرستان از مدیران دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های اعلام شده توزیع منابع مالی انجام خواهد شد، تصریح کرد: شهرستان شفت در حوزه زیرساخت‌ها اعم از آب و برق و مخابرات با عقب ماندگی و ضعف شدید مواجه است.

موسوی همچنین از وضعیت بیمارستان امام رضا (ع) شفت نیز گلایه کرد و گفت: از تجهیزات موجود در این بیمارستان تاکنون چه استفاده‌هایی شده است.

وی در ادامه از عدم توجه و عملکرد ضعیف دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قبال بیمارستان شفت انتقاد و خواستار پاسخگویی مسئولان این دانشگاه به مطالبات به حق شهروندان شفتی در زمینه بیمارستان امام رضا (ع) این شهر شد.

فرماندار شفت با این سوال که سهم این شهرستان از اعتبارات مربوط به کرونا چقدر بوده است، اظهار کرد: متأسفانه آقایان گوش شنوایی ندارند، اتاق عمل در بیمارستان امام رضا (ع) شفت وجود دارد اما استفاده نمی‌شود و پزشکان رغبتی برای ویزیت و بیماران رغبتی برای بستری شدن در این بیمارستان ندارند.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حذف بیمارستان شفت است، گفت: وضعیت درمانگاه تأسف بار است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گیلان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به لزوم افزایش نظارت بر پسماند بیمارستانی گفت: نیازمند تهیه پیوست اقتصادی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در بخش گردشگری و هم جذب دانشجوی خارجی هستیم . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمود حسینی‌پور پنج‌شنبه شب در نشست هیأت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل و روسای بیمارستان‌های دولتی استان اظهار داشت: با توجه به گردشگرپذیر بودن مازندران و اینکه تاکنون میزبان نزدیک به 9 میلیون و 900 هزار مسافر ورودی به استان بوده‌ایم، از خدمات دست‌اندرکاران نظام سلامت که در حال کار جهادی هستند تا آسیبی به سلامت مردم نرسد، قدردانی می‌کنم.

وی از کاهش 75 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان خبرداد و گفت: سرعت عمل اورژانس برای رسیدگی به مصدومان قابل تقدیر است، از پزشکانی که در ایام تعطیلات در مراکز درمانی ماندند و در خدمت مردم بودند تا این آمار خوب را به دست بیاوریم نیز قدردانی می‌کنم.

استاندار مازندران با اشاره به نارسایی‌های زیادی که پرستاران در بخش حقوق و مزایا دارند، خدمات نجات‌بخش و شبانه‌روزی آنها را قابل تقدیر دانست و گفت: باید شیوه‌هایی برای اقتصاد در حوزه سلامت استان تعریف و بخشی از آن برای پرسنل هزینه شود.   

وی با بیان اینکه دو دانشگاه بابل و مازندران از ظرفیت‌های مهم بهداشتی و درمانی کشور هستند، افزود: باوجود همه محدودیت‌ها قطار سلامت استان به سرعت در حال حرکت است و این یک موفقیت چشمگیر است. 

استاندار مازندران گفت: حوزه سلامت از حساسیت بالایی برخوردار است و به محض اینکه کمی حرکت این قطار کند شود سیل اعتراضات شروع می‌شود، فضای فعلی در استان حکایت از رضایت نسبی مردم از بخش بهداشت و درمان دارد. 

حسینی‌پور با یادآوری اینکه پیش از انقلاب در مازندران 450 پزشک، هزار و 733 تخت بیمارستانی، 21 بیمارستان، 79 داروخانه و 130 مرکز بهداشتی داشتیم، اعلام کرد: اکنون 2 هزار و 876 پزشک، 6 هزار و 362 تخت بیمارستانی، 49 بیمارستان، 575 داروخانه و 270 مرکز خدمات بهداشتی در استان فعالیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به فکر توسعه مراکز خدمات درمانی برای توریسم سلامت باشیم، نقش دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران را در این زمینه بسیار مهم دانست.

استاندار مازندران ادامه داد: لازم است که همکاری‌هایی بین دو دانشگاه، گردشگری، معاونت اقتصادی، نمایندگی وزارت خارجه در استان و معاونت سیاسی استانداری با هدف افزایش میزان حضور گردشگران سلامت شکل بگیرد. 

حسینی‌پور گفت: بیمارستان‌های دولتی بیشتر مورد رغبت توریست‌ها برای درمان هستند لذا اگر این بخش را تقویت کنیم بخشی از کمبودهای حقوق پرسنل را هم می‌توانیم پوشش بدهیم. 

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی مازندران این را هم گفت که باید از پزشکان مازندرانی خارج از کشور برای رونق گردشگری سلامت در استان بهره بگیریم.

وی پیشنهاد داد: پیوست اقتصادی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل را با توجه به ظرفیت‌های موجود باید هم در بخش گردشگری و هم جذب دانشجوی خارجی ایجاد کنیم. 

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین چالش موجود در بخش سلامت استان را همخوانی نداشتن زیرساخت‌ها با مخاطبان در سطح ملی عنوان کرد و اینکه ظرفیت‌های فعلی نباید ما را اقناع کند.  

حسینی‌پور با طرح این سوال که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران چقدر توانستند از بودجه ملی برای رفع کمبودهای بهداشت و درمان چانه‌زنی کنند، یادآور شد: اعتبارات گلوبال در اختیار وزیران است و مسئولان استانی می‌توانند با طرح توجیهی سهمی از این اعتبارات داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمبودهایی در برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص در استان وجود دارد، بعد روانی این موضوع را بیشتر از کمبود دارو حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار می‌رود که بیماران ما جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند و باید نسبت به آن اهتمام داشت.

استاندار مازندران همچنین اشاره‌ای به وضعیت پسماند بیمارستانی در استان داشت و گفت: هنوز این موضوع به عنوان یک دغدغه مطرح است، شرایط فعلی بی‌خطرسازی پسماند بیمارستانی را قبول نداریم و برخی حوزه‌ها باید نظارت‌ها را روی پسماند بیمارستانی بیشتر کنند.

حسینی‌پور پیش از جلسه، بازدیدی هم از مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشت و در جمع پرسنل این مرکز، اورژانس را بخش امید توصیف کرد و گفت: مردم اگر گرفتاری داشته و در اوج ناامیدی باشند اما اینجا افرادی هستند که در لحظه برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند و این کار اجر جهاد را دارد.

وی با اشاره به حجم بالای مسافر و گردشگر و بومیانی که سزاوار خدمات بیشتر هستند، اظهار امیدواری کرد: برنامه توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای مرکز فوریت‌های پزشکی هم انجام بگیرد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از مدیران بیمارستان‌های دولتی بابل و مازندران و معاونان غذا و دارو، رئیس اورژانس مازندران و رؤسای دو دانشگاه به بیان گزارش فعالیت‌ها و درخواست‌ها پرداختند؛ کمبود انسولین نوومیکس در برخی مواقع، چالش برند شدن برخی اقلام دارویی در حالیکه مشابه یا با کیفیت بهتر نیز موجود است، بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها، بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی، دستمزد پایین پرستاران، و افزایش چند برابری قیمت داروها و تجهیزات بیمارستانی ازجمله این موارد بودند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران
  • تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته