Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

دکتر هدایت حاتمی در جلسه مشترک با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با تاکید بر لزوم شناساندن بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در جهت توسعه توریسم اظهار داشت: به لحاظ دیدگاه شخصی خودم هنوز یک روز پیش نیامده که به توسعه کرمانشاه و چگونگی استفاده از این همه ظرفیت توسعه در این استان فکر نکنم بنابراین توسعه کرمانشاه جدای از وظیفه اداری باید دغدغه شخصی هر مدیری هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی افزود: میراث فرهنگی از جمله اداراتی است که باید هم نگاه راهبردی به توسعه داشته باشد و هم نگاه عملیاتی و از این رو کار در این سازمان بسیار مهم و حساس است.

معاون استاندار افزود: انتظار ما از تیم جدیدی که در میراث فرهنگی شکل گرفته اینست که نگاهشان به استان، توسعه‌ای باشد و به دنبال ایجاد مانع در برابر طرح‌های مرتبط با گردشگی و صنایع دستی نباشند و درک بیشتری از مسائل و مشکلات استان داشته باشند.

حاتمی ایجاد اشتغال در استان را مهمترین وظیفه مسئولین دانست و بیان داشت: اداره میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی داشته باشد و پروژه‌ها و طرح‌های آن باید سطح بندی شوند تا از تمام ظرفیت‌های استان بخصوص استاندار محترم در جهت رفع مشکلاتی که خارج از توان استان است استفاده شود.

‎معاون استاندار گفت: مهمترین انتظارات کلانی که از اداره کل میراث داریم اجرای کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان و پیگیری ثبت جهانی طاق بستان، تکیه معاون، اورامانات، مجموعه ساسانی قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و آناهیتا است که در صف انتظار ثبت جهانی یونسکو هستند و اگر بتوانیم یک ثبت حهانی دیگر داشته باشیم تاثیر بسیار زیادی بر توسعه گردشگری و اقتصاد استان خواهد داشت.

‎وی در پایان خوستار تدوین اولویت بندی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

محمد ثابت اقلیدی در پنل تخصصی "تزئینانت آجری در بنا‌های تاریخی شیراز" که به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تارخی در مجموعه فرهنگی سعدی برگزار شد گفت: با برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بافت تاریخی شیراز و محور زندیه به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استا فارس به آماد سازی پرونده ثبت جهانی محور زندیه در شیراز اشاره کردو گفت: امید است پرونده ثبت جهانی محور زندیه تا سال آینده آماده شود تا برای ثبت در فهرست یونسکو ارسال شود.

ثابت اقلیدی گفت: یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس ثبت محور زندیه در فهرست جهانی است که مقدمات آن تهیه و تکمیل پرونده آن درحال انجام است.

او در ادامه سخنانش بر لزوم احیا و بازآفرینی آثار تاریخی شهری تاکید کردو افزود: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی مربوط به دوره‌های قاجار و معاصر در شهر شیراز مورد بی مهری قرارگرفته و نیازمند مرمت واحیا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استا فارس افزود: این آثار از عناصر کاربردی شهر و تاریخی و هویت شهر محسوب می‌شوند که باید هر چه سریعتر احیا شوندو جا دارد علاوه به میراث فرهنگی، سایر دستگاه‌های متولی نیز در این مورد ورود کند.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با توسعه گردشگری بسیاری از آثار تاریخی نجات می‌یابد افزود: ورود سرمایه گذاران گردشگری در بافت تاریخی شیراز کمک شایانی به رونق گرفتن این منطقه تاریخی داشته است.

او همچنین افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در شهری، چون شیراز جاذبه‌های جدید ایجاد گردد و یا اماکن تاریخی کمتر شناخته شده احیا، مرمت و به جاذبه گردشگری بدل شود.

بنابر این گزارش امروز هم‌زمان با روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی پنل تخصصی "تزئینات آجری در بنا‌های تاریخی شیراز" با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انوع تزیینات اجری، نحوه اجرای تزیینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجر پزی در شیراز و اساتید سنتی اجرتراش ابزار‌ها و نحوه انتقال هنر آجر کاری پرداختند و در پایان این برنامه هم تنی چند از پیشکسوتان و مرمتگران آثارتاریخی استان تجلیل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران