Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام باید مطالبات خود را نسبت به چرایی برگزاری حج برای ساکنین عربستان مطرح کنند. تاریخ انتشار: 20:06 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۹۸۴

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست معاونان و مدیران واحد‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ارائه پیشنهادات و راهکار‌ها باید به ارتقاء اقدامات و خدماتی منجر شود که در حج آینده ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست معاونین فرهنگی، امور بین الملل، توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری و چند تن از مدیران این سه معاونت درباره طرح‌ها و برنامه‌های آینده خود در شرایط تعطیلی حج گزارش داده و تاکید کردند: علاوه بر کنترل و بازنگری در فعالیت‌های گذشته، فرایند‌های آینده در چهار محور درون سازمانی، داخل کشور، بین الملل و جهانی و موضع عربستان مبنی برلغو حج برای زائران خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز باردیگر با غیرسازنده خواندن تصمیم عربستان اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام باید مطالبات خود را نسبت به چرایی برگزاری حج برای ساکنین عربستان مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: برگزاری حج ۹۹ تنها برای حجاج داخل عربستان

این گزارش حاکیست، حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در این نشست اهمیت خودسازی فردی را یادآور شد و لزوم بکار بردن منش و روش اسلامی و انسانی در رفتار و تعامل با کارکنان را با الگوگیری از امام هشتم علیه السلام خاطر نشان ساخت.

وی گفت: همه ما در نهادی فعالیت می‌کنیم که منسوب به رهبری است و از سوی دیگر ارتباط با زائران خانه خدا، حرم پیامبر و عتبات عالیات نیز کار مقدسی است که برخورد با اخلاص و صادقانه با ارباب رجوع و کارگزاران و کارکنان را می‌طلبد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر مدیران با کارکنان، توجه به آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، نوآوری در طرح‌ها و برنامه‌های آینده و استفاده ازپیشنهادات و راهکار‌های ارائه شده تاکید کرد و آن را در بهبود عملکرد کارکنان موثر دانست.

وی خطاب به حاضران گفت: با نیرو‌ها باید اخلاق مدارانه برخورد کرد و آن‌ها نیز صادقانه خدمت کنند و سطح کار خود را ارتقاء دهند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین نواب تشکیل شد سرپرست حجاج ایرانی فرارسیدن میلاد سراسر نور حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) را تبریک و تهنیت گفت و ضمن عرض تسلیت جان باختن حدود بیست نفر از هموطنان در حادثه آتش سوزی در کلینیک سینا، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجرجزیل مسئلت کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج و زیارت حج 99 برگزاری حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گزارشی از اجرای طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت به اعضای شورا ارائه کرد. گفت: در رصد، هزار و ۷۵۰ طرح توسعه محلی در سال ۱۴۰۱ و هزار و ۵۲۰ طرح در سال ۱۴۰۲ اجرا و دو هزار و ۸۷۴ طرح نیز برای امسال در نظر گرفته شد.

میثم مظفر از پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح‌های ۱۱ منطقه تهران در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: احداث و تکمیل ۵۸ زمین چمن مصنوعی، ۴۴ مجموعه فرهنگی و ورزشی و احداث ۶ درمانگاه و چهار تالار یاس هم در این دوره انجام شده است.

رئیس کمیته بودجه شورا، اصلاح هندسی چهار هزار و ۷۲۷ نقطه در محلات، احداث هزار و ۸۶۳ ظرفیت پارکینگ، ایمن سازی ۱۴ هزار و ۴۸۲ نقطه حادثه خیز ترافیکی، بازگشایی ۵۴ مسیر و معبر ترافیکی، احداث هشت تقاطع غیر همسطح را از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل و ترافیک در قالب طرح رصد بر شمرد.

میثم مظفر افزود: در حوزه خدمات شهری هم احداث ۲۵ بوستان محلی، احداث ۱۶ میدان میوه و تره بار، احداث، بهسازی و مرمت ۵۷۴ هزار مترمربع پیاده رو، احداث، بهسازی و مرمت ۶۱۲ کیلومتر نهر، ایمن سازی و بهسازی هزار و ۶۸ بوستان، احداث و مرمت هزار و ۷۸۵ چشمه سرویس بهداشتی و آسفالت ۱۱.۵ میلیون متر مربع کوچه، خیابان و معابر اصلی، فرعی و بزرگراهی انجام شد.

در ادامه جلسه امروز شورا گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران هنگام بررسی این گزارش از زیان دهی شرکت کنترل ترافیک خبر داد و گفت: شرکت در دوره اخیر وارد زیان شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بدهکار است این در حالیست که شهرداری تهران مدعی است که درآمد دارد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا هم خواهان تعیین تکلیف مالیات بر عملکرد و ارزش و افزوده بیمه شرکت در سنوات گذشته طی یک ماه شد.

در ادامه نشست امروز شورا گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی شد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد هنگام بررسی این گزارش از احیای مجموعه‌هایی تعطیل شده در اراضی عباس‌آباد خبر داد.

محمدحسین حجازی افزود: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای در ۶ ماهه دوم سال است نیازمند نیرو است.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران هم در ادامه درخصوص نگهداشت فضای سبز در اراضی عباس آباد تذکر داد. گزارش حسابرسی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم با حداکثر آراء موافق در نشست امروز تأیید شد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران هنگام بررسی این گزارش گفت: در مسیر دو ساله، زیان شرکت ساماندهی را به سود عملیاتی تبدیل کردیم به طوری که در سال ۱۴۰۲ زیان انباشته به صفر رسیده و امسال پنج میلیارد تومان سود عملیاتی ثبت شده که ما را از ماده ۱۴۱ خارج می‌کند.

در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم بهای خدمات فرهنگی و هنری در مجموعه‌های وابسته به اداره کل بانوان و سازمان فرهنگی و هنری بررسی شد.

در این لایحه نرخ بهای خدمات هنری، آموزشی و تفریحی در ۲۲ مجموعه شهربانو به تفکیک مناطق براساس پهنه‌بندی اقتصادی بررسی و تصمیم‌گیری و پس از اعمال اصلاحات برای تصویب در صحن شورا به هئیت رئیسه تقدیم شد.

در ادامه لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از سال ۱۴۰۳» بررسی و بهای خدمات مشخص شد. در نهایت این لایحه نیز پس از اجرای اصلاحات لازم به منظور دریافت نظرات تمامی اعضای شورا به هئیت رئیسه ارسال شد.

۲۷ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران هم به عنوان قائم مقام ذیحساب معرفی شدند.

سخنگوی شورای شهر تهران هم از برگزاری جلسه اعضای شورا‌های ادوار گذشته در روز یکشنبه نهم اردیبهشت به مناسبت روز ملی شوراها، خبر داد. علیرضا نادعلی افزود: همچنین همزمان با نهم اردیبهشت شاهد آغاز به کار شورای محلات نیز خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • برگزاری اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده»
  • آینده صهیونیست‌ها در «خراش»
  • قانون جنجالی پابرجاست؛ استقلال و پرسپولیس باید پیروی کنند!
  • بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»