Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی است که خراسان رضوی و مشهد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و روز گذشته به اوج خود رسید.

طبق گفته مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان، دیروز آمار کرونا در دانشگاه‌های زیر مجموعه علوم پزشکی مشهد، نسبت به خردادماه دو برابر شد.

بعد از اعلام شرایط در روز گذشته که تنها مختص مشهد نبود و در سراسر کشور شاهد اوج گیری شدید کرونا بودیم، انتظار می‌رفت که در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان رضوی این موضوع بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبری که تکذیب شد

صبح امروز در حالی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی تشکیل جلسه داد که در زمان برگزاری جلسه خبری مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای مشهد از قول مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد؛ البته این خبر، ساعتی بعد تکذیب شد.

حمیدرضا رحیمی به خبرنگار مهر گفت: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها ما اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به افزایش آمار در روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد تست‌های کرونا مثبت است.

چگونگی اعمال محدودیت‌ها در استان از زبان سخنگوی ستاد پیگیری شود

حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: اطلاعات لازم در خصوص چگونگی اعمال محدودیت‌ها در استان از زبان سخنگوی ستاد پیگیری شود.

وی با تکذیب تعطیلی یک هفته‌ای مشهد، گفت: قرار شد سخنگوی ستاد به صورت مفصل مصوبات امروز را اعلام کند.

همچنین حسن جعفری، از زائران خواست که حضور خود در مشهد را به زمان دیگری موکول کنند.

جعفری روز گذشته اعلام کرده بود که از مجموعه ۲۹ شهرستان استان، دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

جلسه امروز مصوبه خاص و مهمی نداشت؛ به مطالعه و تحلیل وضع موجود پرداختیم

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گفت: جلسه امروز مصوبه خاص و مهمی نداشت و عمدتاً مطالعه و تحلیل وضع موجود اپیدمی بود.

محمدحسین بحرینی بیان کرد: جلسه امروز، پیرامون انسجام دوباره همه ادارات و سازمان‌ها و برنامه‌ریزی در جهت افزایش سطح آگاهی مردم در مورد خطرات ویروس و آموزش عمومی بود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی افزود: همچنین در جلسه امروز در خصوص اجرای نظرات رهبر معظم انقلاب هم بحث و در راستای چگونگی اجرای آن‌ها صحبت شد.

مسئولان مشهدی کرونا را جدی نگرفته‌اند

گویا در مشهد مسئولان کرونا را جدی نگرفته‌اند و فقط از مردم می‌خواهند که رعایت کنند، ولی در مهمترین جلسه‌ای که مربوط به کرونا تشکیل می‌شود، مصوبه‌ای نیست و صرفاً به مطالعه وضع موجود پرداخته می‌شود. آن هم در شرایطی که مشهد در آستانه میلاد امام رضا (ع) قرار دارد و قطعاً شاهد حضور زائران در این شهر خواهیم بود.

ستاد ملی کرونا فعالیت برخی مشاغل را برای استان‌های با وضعیت قرمز به مدت یک هفته ممنوع کرده، از ۱۴ تیر ماه زدن ماسک الزامی است، تاکید بر نیامدن به مشهد می‌شود و…، اما مسئولان فکری به حال رفع مشکل حاد نمی‌کنند.

اگر کرونا حاد نیست چرا با اعلام وضعیت قرمز، نگرانی را برای مردم می‌آوریم، اما اگر وضعیت استان از مرز هشدار هم رد شده و در شرایط بحرانی هستیم، پس چه کسی باید فکری به حال مردمی کند که وضعیت اقتصادی آن‌ها بعد از کرونا بدتر شده و برای امرار معاش مجبورند در جامعه حضور یابند.

قطعاً کاهش آمار مربوط به کرونا و گذر از وضعیت هشدار همچون ایام اوج اولیه این بیماری، نیاز به تدابیر جدیدی آن هم در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان و استانداری خراسان رضوی دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز مشهد پارسی خبر پیشگیری و مقابله شهرستان در وضعیت مقابله با کرونا ستاد پیشگیری خراسان رضوی سخنگوی ستاد وضعیت قرمز جلسه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در جلسه صبح امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) ستاد اقتصادی دولت بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی و نیز اجرای دقیق قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاه‌های مسوول تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه که به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارایه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رییس‌جمهور پس از استماع این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

آیت‌الله رییسی با اشاره به آثار سو ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تأخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جز اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

همچنین رییس‌جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسوول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6080014

دیگر خبرها

  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است