Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری گفت: استانهای خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: در استان تهران افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری ستاد ملی کرونا به روزنامه ایران گفت: معلوم است که با برگزاری عزا، عروسی‌ها و میهمانی‌ها آمار مبتلایان بالا برود. البته مردم فکرمی کنند چون هوا گرم شده پس کرونا هم به پایان رسیده در حالی که در بحبوبه گرما استان خوزستان دچار اپیدمی شد. 

وی گفت: توصیه می‌کنم اگرحوصله‌تان سر رفته و بیرون می‌آیید، ماسک بزنید. وقتی فاصله‌گذاری فیزیکی برداشته شد همه جای دنیا دوباره پر از بیمار شد...ما اصلاً نمی‌دانیم در پاییز و زمستان با وجود آنفلوانزا چه بلایی قرار است سر جامعه بیاید. باید خودمان را برای گرفتاری‌های بیشتر آماده کنیم. 

حسن جعفری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در پایان جلسه ستاد کرونای خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا (ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند زیرا نگران جان آنها هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون  از مجموع 29 شهرستان استان خراسان رضوی دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد، 11 شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۴۹ ابتلا و ۱۴۱ فوتی جدید کرونا/ افزایش قابل توجه ابتلا و بستری‌ در تهران

جهانپور: واکسن کرونا در آستانه آزمایش انسانی در ایران

علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید

درمان‌های دارویی کرونا چیست؟

***

در ماجرای ملک جماران به رئیس‌جمهور جفا شد 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با روزنامه ایران مصاحبه ای داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*دولتی که با دشوارترین تحریم‌های تاریخ انقلاب و بحرانی به بزرگی کرونا می‌جنگد، نباید با حاشیه و شایعه و امثالهم هم بجنگد. شما فضای رسانه‌ای رسمی و غیررسمی کشور را در چند ماه گذشته یک بار مرور کنید، هفته‌ای بوده که شایعه‌ای درباره دولت منتشر نشده باشد؟! این دولت روزی خواهد رفت و افراد دیگری سکاندار قوه مجریه کشور خواهند شد، این روحیه برای آینده کشور خطرناک است؛  اگر رقابت سیاسی سالم، جای خودش را به تخریب و تخطئه بدهد، همه آسیب می‌بینند. آنچه که آینده کشور را می‌سازد، انسجام، همگرایی و پرهیز از بخشی‌نگری و تنگ‌نظری و رقابت‌های مخرب سیاسی است. 

*{درباره ساخت‌وساز اخیر نهاد ریاست‌جمهوری در منطقه جماران تهران} این بحث هم از مواردی بود که در آن به رئیس جمهوری جفا شد و غیرمنصفانه مسائلی را به ایشان نسبت دادند. واقعیت ماجرا به‌طور شفاف از طرف روابط عمومی ریاست‌جمهوری اطلاع‌رسانی شده. ملک مورد نظر از املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و به‌هیچ عنوان مالکیت شخصی ندارد...

*این ملک با هدف استفاده اداری مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری ساخته می‌شود و هرگونه ادعا مبنی بر استفاده شخصی از این ملک در حال و آینده کذب محض است. ساخت بنا نیز برخلاف ادعاهایی که مطرح شد، با مجوز شهرداری انجام شده است. ابهامی که در حال حاضر در افکار عمومی به وجود آمده این است که چرا شهرداری بخشی از این ملک را تخریب کرده است. شهرداری معتقد بود که نیم‌طبقه بیش از مجوز ساخته شده و بر همین اساس آن نیم طبقه را تخریب کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

واعظی: روحانی به امور اجرایی تسلط کامل دارد/ در ماجرای ملک جماران به رئیس‌جمهور، جفا شد/ تحولات اخیر در بازار ارز موقت است

***

بهارِ 1400 و خزان رفاقت؟!

اعتماد نوشت: يك رسانه عرب‌‌زبان{عربي‌پست}به تازگي مدعي شده كه محمود احمدي‌نژاد رايزني‌هاي خود با شوراي نگهبان را جهت حضور در انتخابات سال 1400 آغاز كرده است...عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان البته ساعاتي پس از بازنشر اين خبر در رسانه‌هاي فارسي‌زبان نسبت به اين خبر واكنش نشان داد و در صفحه توييتر خود نوشت: «برخي انتخابات رياست‌جمهوري را خيلي زود شروع كرده‌اند و هر از گاهي با اخبار خودساخته، ملاقات‌هاي فرضي افراد را با شوراي نگهبان مطرح مي‌كنند! شوراي نگهبان تاكنون هيچ ملاقات رسمي و غيررسمي با داوطلبان احتمالي نداشته و به اين زودي‌ها نيز نخواهد داشت.» 

با اين حال همزمان با انتشار اين گزارش در عرب‌پست، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه نماينده سابق مجلس نيز ... ادعا كرده كه احتمال تاييد صلاحيت محمود احمدي‌نژاد از سوي شوراي نگهبان براي انتخابات 1400 وجود دارد.

پشت‌صحنه ماجرای گروکشی متهم اقتصادی در هفت‌تپه

فرهیختگان نوشت: ... مسئول اصلی این وضعیت پیش‌آمده{اعتراض کارگران} (البته با چشم‌پوشی بر قصور دولتی) امید اسدبیگی، از متهمان دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی است؛ فردی که به همراه شرکایش در سال 94 مجموعه نیشکر هفت‌تپه را در پروسه‌ای غیرشفاف از دولت خریداری کردند و از همان روز تابه‌حال مانع پایین رفتن آب خوش از گلوی کارگران شد‌ه‌اند. نکته قابل‌تامل در این رابطه که یکی از مطالبات اصلی کارگران هم بود، سرعت بخشیدن و هرچه زودتر تعیین‌ تکلیف‌شدن پرونده اسدبیگی است، چراکه هم به اذعان کارگران و هم به گفته نماینده دادستان و قاضی دادگاه، اسدبیگی با توسل به مساله حقوق کارگران و سوءاستفاده از این ماجرا از دادگاه وقت می‌خرد و با هربار برگزاری دادگاه و پیگیری تخلفاتش ماه‌ها حقوق کارگران را به تعویق می‌اندازد تا از این طریق تغییری در روند رسیدگی به پرونده‌اش ایجاد کند. 

***

استعفای عارف خلاف انضباط تشکیلاتی بود

محمود صادقی، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و نماینده سابق مجلس در گفتگو با آرمان ملی درباره استعفای «محمد رضا عارف» و «موسوی لاری» از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: استعفای آنها غیرمنتظره بود؛ استعفای موسوی لاری آنگونه که خود مطرح کرد به علت کسالت بود. استعفای عارف را هم در خبرها مطلع شدیم و من حداقل ندیدم به چه علتی استعفا داد.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: این نحوه استعفا که به‌صورت رسانه‌ای اعلام می‌شود به لحاظ حقوقی ایراد دارد. وقتی که شورا این افراد را به ریاست و نایب رئیسی انتخاب کرده باید شورا هم درباره کناره‌گیری آنها تصمیم بگیرد از این رو انتظار این است که هر دو در یک جلسه، استعفا و دلایل آن را اعلام کنند و شورا بحث کند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: بعد هم درباره ارزیابی و نقد عملکرد، اقدامی صورت می‌گرفت و پس از آن درباره ابقاء یا کناره‌گیری دوستان تصمیم‌گیری می‌شد. به‌نظر من این رفتار خلاف انضباط تشکیلاتی است و از فردی مثل عارف چنین انتظاری نمی‌رفت.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری عارف در انتخابات آینده ریاست جمهوری به ایلنا گفت: با توجه به اینکه ایشان در انتخابات مجلس کاندیدا نشد، تلقی من این بود که ایشان در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا هستند و خودشان هم هیچوقت این مساله را منکر نشده و تکذیب نکردند. البته شاید هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفته باشند اما همه شواهد و قرائن اینگونه است که احتمالا آقای عارف به عنوان کاندیدا در انتخابات آینده حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گزینه اصلاح‌طلبان، یک فرد غیراصلاح‌طلب نخواهد بود، این راهبردی است که شورایعالی در اسفند ماه تصویب کرد و بعد از آن هم بیانیه‌ مرتبط با انتخابات منتشر شد که با توکه به نداشتن کاندیدا در انتخابات مجلس قادر به ارائه فهرست نیستیم.

وی ادامه داد: مردم هم دیگر به سادگی از ما نمی‌پذیرند که از هر گزینه‌ای حمایت شود و حتی اگر گزینه‌ جریان اصلاحات یک فرد تمام عیار اصلاح‌طلب باشد، هم اصلاح‌طلبان راه و کار سختی برای جلب‌نظر و اعتماد مردم و کسب پیروزی دارند.

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز درباره سرنوشت ساختار تشکیلاتی اصلاح طلبان بعد استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست گذاری به نامه نیوز گفت: وقتی یک جریان سیاسی انتخاباتی را می بازد باید یک نفر مسئولیت آن را بپذیرد. هر چند جریان اصلاحات به صورت فراگیر در انتخابات مجلس مشارکت نکرد و استراتژی سکوت و نظاره را پیش گرفت اما به علت خطاهای راهبردی حتی اگر با همه قوا می آمد و تمام نامزدهایش هم تأیید صلاحیت می شدند، تغییری در نتیجه رخ نمی داد.

وی افزود: آقای عارف امروز هدف نوک پیکان فشار افکارعمومی و مطالبات درونی جریان اصلاح طلبی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: از بستن لیست های پرحرف و حدیث و رفتار هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم تا سکوت بسیار عجیب و غیرقابل بخشش آقای عارف -که هم اعتبار سیاسی خودش را به شدت نابود کرد و هم به جریان اصلاحات لطمه زد- همه نشان می دهد که ما امروز نیازمند بازبینی ساختار تشکیلاتی خود هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: افراد عضوشده در شورای عالی اصلاح طلبان توسط آقای عارف، نه گذشته، نه ماهیت و نه هویت جدی و موثری داشتند، بیشتر یکسری بله قربان گو بودند و بار حقیقی به شورای عالی سیاستگذاری اضافه نمی کردند.

بیشتر بخوانید:

صوفی: استعفای عارف و موسوی‌لاری دور از ذهن نبود

***

حتی اگر خاتمی کاندیدا شود، اتفاق خاصی نمی افتد

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید براینکه فضای رخوت فعلی بین مردم اگر تا انتخابات ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند احتمال کاهش مشارکت وجود دارد، گفت: معتقدم روند کاهش مشارکت مردم در انتخابات، به سال آینده نیز کشیده خواهد شد و بعید است که حتی ۴۰ درصد مردم نیز به پای صندوق‌های رأی بروند.

زیباکلام اظهار داشت: بنده معتقدم حتی اگر فردی همچون سید محمد خاتمی بنا به یک تکلیف «شرعی»، «ملی» و «عرفی» وارد عرصه انتخابات شود، هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که این عدم مشارکت می تواند معلول عملکرد اصلاح طلبان باشد، گفت: خیر! حتی اگر چهره‌های موجه جریان اصواگرا، همچون آقایان «ناطق نوری» و «لاریجانی» هم پا به عرصه انتخابات بگذارند، به سرنوشت رییس دولت اصلاحات دچار خواهند شد.

***

 جلوی قیمت‌های کاذب در بازار مسکن را گرفتیم

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به بسته تنظیم‌گیری دولت برای بازار اجاره گفت: طبق مصوبات، حداکثر افزایش قیمت اجاره‌ها در تهران 25 درصد، در 7 کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر حداکثر 20 درصد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد است که به صورت جدی بر بازار برای اعمال این مصوبات، نظارت داریم.

وزیر راه و شهرسازی با شاره به بازخورد بازار برای اجرای این مصوبات گفت: طبق مصوباتی که اتحادیه مشاوران املاک داشته، خوشبختانه بازار اجاره به آرامش رسیده است و جلوی قیمت‌های کاذبی که از سوی برخی از سایت‌ها اعلام می‌شد را گرفتیم.

ایرنا نوشت: افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با کاهش درآمد حقیقی، افراد را به جست‌وجو برای منابع درآمدی جدید برای جبران این کاهش یا افزایش درآمد از منابع فعلی وا می‌دارد. این همان نقطه‌ای است که منجر به افزایش اجاره‌بها در قراردادهای جدید یا تمدید قراردادهای قبلی می‌شود.

در طرف دیگر، مستأجران قرار دارند که با کاهش درآمد حقیقی ناچار به کاهش هزینه‌های خود هستند. این کاهش هزینه می‌تواند به معنای نقل‌مکان به خانه‌های کوچک‌تر، محله‌های ارزان‌تر و حتی خروج از مرکز و زندگی در شهرک‌های اقماری شود و می‌توان بخشی از آمار مهاجرت داخلی را به این موضوع نسبت داد.

بیشتر بخوانید:

روی پشت‌بام‌های تهران چه‌ خبر است؟

***

مجلس برای تحرک دولت اول از خودش شروع کند

 سید امیرحسین قاضی‌زاده، نایب‌رئیس اول مجلس و نماینده مشهد مصاحبه با تسنیم داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*ما در هر دوره مجلس نمایندگان زیادی داریم که از شهرستان رای می آورند و به تهران می آیند ولی بحث منازل سازمانی مانند سایر دستگاه ها، در مجلس پیش بینی نشده است. در گذشته، مجلس یک سری خانه‌های سازمانی داشت که برخی از آنها تخریب و برخی نیز فروخته شد، البته  دوباره یکسری منازل سازمانی در کنار مجلس و در خیابان شهید دیالمه در حال ساخته شدن  است که حدود 80 واحد است. بالاخره هزینه اسکان و مسکن نمایندگان مسئله جاری و ساری است، اینکه به  بخشی از نمایندگان این ودیعه داده شود یا خیر باید ببینیم چه کسانی در تهران خانه دارند و چه کسانی مسکن ندارند؟

*نفس ساکن بودن یا نبودن در تهران نشانه نیازمندی نماینده به آن ودیعه نیست مگر اینکه ما برویم و آمار کلیه نمایندگان را احصا و بررسی کنیم که اینها مسکن در تهران دارند یا خیر، که  این کار هم به‌راحتی میسر نیست.

* نمایندگان محترم به برخی کمیسیون ها تمایل بیشتری دارند که نمونه آن کمیسیون امنیت ملی است که در دوره یازدهم در ابتدا 94 نفر اولویت اول خود را این کمیسیون اعلام کرده بودند. کمیسیون‌های بودجه، صنایع، اقتصادی و  انرژی از جمله کمیسیون‌های دیگری هستند که طرفدار بیشتری دارند.

*در این شرایط اقتصادی نمایندگان تلاش دارند با عضویت در این کمیسیون ها خدمات بیشتری را به حوزه‌های انتخابی خود گسیل کنند. این یعنی اینکه یک ترکیب متوازن تخصصی وجود ندارد و  تمایل به برخی کمیسیون ها بیشتر است، این دو موضوع همواره مشکلاتی در چینش اعضای کمیسیون‌ها ایجاد کرده است

منبع: الف

کلیدواژه: شورای عالی سیاست گذاری فعال سیاسی اصلاح طلب نهاد ریاست جمهوری شهرستان در وضعیت بیشتر بخوانید شورای نگهبان جریان اصلاح خراسان رضوی اصلاح طلبان کمیسیون ها آقای عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در تمامی مکان‌هایی که نیاز به حضور باشد، حتماً بازدید میدانی خواهد داشت، افزود: اقداماتی که منجر به تخریب محیط زیست شود و مردم برنجند، حتماً حضور میدانی خواهم داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اذعان بر اینکه برای انجام هر امری یک متولی خاص وجود دارد که آنها نباید اجازه تخطی دهند. افزود: به طور مثال، متولی امور رودخانه، آب منطقه‌ای است و نباید اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه را دهد.

وی در این زمینه و اختصاصاً در رابطه با شهرستان سوادکوه گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه منجر به نگرانی‌هایی شده و در سیل چند سال گذشته شهرستان با تخریب برخی از خانه‌ها، شهرداری محکوم شده و محکوم له نیز به دنبال مطالبات خود است و هنوز این مساله مطرح است.

این مسئول با بیان اینکه از دیگر نمونه‌ها می‌توان به حریم راه روستایی و غیرروستایی اشاره کرد که راه و شهرسازی باید قبل از ساخت و ساز غیرمجاز ورود کند، از دیگر موارد به ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌های به عنوان متولی باید قبل از ساخت و ساز ورود پیدا کنند.

پوریانی با بیان اینکه ما در انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی همراه آنها بوده و به آنها جرأت می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اما اگر مدیری از وظیفه خود تخطی کند باید با آن مدیر خاطی برخورد شود.

وی با تأکید بر عمل مدیران به وظایف قانونی خود، افزود: هر کجا که نیاز به ورود دادستان به مسئله باشد، با اعلام نیاز آنها، دادستان همکاری خواهد داشت؛ البته اگر مدیری تخطی کرده و مسامحه کند، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و دادگستری در زمینه جدی است.

پوریانی خواستار آن شد تا دادستان‌ها اجازه سو استفاده افراد در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز، کوه خواری در سوادکوه و دیگر مواردی که موجب می‌شود تا محیط زیست در معرض خطر قرار گیرد را ندهند و شخصاً در این زمینه ورود پیدا کرده و اجازه وقوع چنین خطایی را ندهند.

کد خبر 6081236

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم