Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@17:06:22 GMT

شهدای 11 تیر استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۰۱۱۹

شهدای 11 تیر استان فارس

استان فارس با تقدیم بیش از 14 هزار و 666 شهید یکی از مناطق پیشرو در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس ایثار و شهادت پایگاه خبری تحلیلی شیرازه: استان فارس جزو محدود استانهایی است که تقریبا در تمامی عملیات های دوران دفاع مقدس حضور داشته است و در راه دفاع از ارزشهای انقلاب 14666 شهید، 34740 جانباز و2126 آزاده تقدیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد نیست بدانید800 نفر از شهدای استان همچنان مفقود هستند.

   همچنین استان فارس 40شهید مدافع حرم تقدیم کرده است. 30شهید تیپ فاطمیون نیز ساکن استان فارس بوده اند.   بر اساس آمار استخراج شده میانگین سن شهدای استان فارس 22 سال و 8 ماه و بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی 20 سال است.   همچنین 313 فرمانده از میان سرداران استان فارس به شهادت رسیده‌اند و «حبیب فردی» نخستین پاسدار استان فارس است که در حمله ضد انقلاب غرب کشور در سال 59 به شهادت رسید.   اقلیت‌های مذهبی استان فارس نیز از گروه‌های موثر در دوران دفاع مقدس بودند تا آنجا که اقلیت زرتشتی و کلیمی هر کدام یک شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند. اهل سنت فارس نیز 30 شهید را تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.   به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری "ما قوی هستیم" اسامی شهدای 11 تیر ماه استان فارس را در ادامه ملاحظه می کنید:  

• شهادت شهید جعفر رضائی (استان فارس، شهرستان شیراز) (1365 ه.ش)

• شهادت شهید سید ابراهیم حسینی مهجن آبادی (استان فارس، شهرستان شیراز) (1366 ه.ش)

• شهادت شهید قاسم غلامی (استان فارس، شهرستان شیراز) (1374 ه.ش)

• شهادت شهید رضا علی جهاندیده(استان فارس، شهرستان شیراز) (1361 ه.ش)

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان شیراز استان فارس شهادت شهید دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است

انگار که ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است و وجب به وجبش قهرمان می‌سازد، قهرمانان مدافع حرم؛ چه حرم اهل‌بیت و چه به قول حاج قاسم عزیزمان، حرم جمهوری اسلامی؛ این روزها حتی دهه هفتادی و دهه هشتادی‌ها هم نامشان را به فهرست قهرمانان وطن افزوده‌اند، هنوز بیست سالشان نشده اما این چیزها که سن و سال نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاید عده‌ای از ما تا مدتی قبل وقتی نام شهید و شهادت را می‌شنیدیم، آن را امری دور از این روزها به حساب می‌آوردیم؛ تصورمان از شهدا فقط همان‌هایی بود که نام و خاطراتشان را از بزرگ‌ترهایمان شنیده بودیم و چندباری هم به مزار آن‌ها سری زده بودیم اما وقتی که حرف از حماسه و رشادت به میان می‌آید، باید گفت که فقط برای سال‌های دور نیست و این خاک همان‌قدر که روزهای حماسی و رشادت‌ها را پشت سر گذاشته و به چشم دیده است، به همان میزان نیز پیش‌رو دارد.

انگار که ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است و وجب به وجبش قهرمان می‌سازد، قهرمانان مدافع حرم؛ چه حرم اهل‌بیت و چه به قول حاج قاسم عزیزمان، حرم جمهوری اسلامی؛ این روزها دهه هفتادی و دهه هشتادی‌ها نامشان را به فهرست قهرمانان وطن افزوده‌اند، هنوز بیست سالشان نشده اما این چیزها که سن و سال نمی‌شناسد؛ می‌توانی با بیست و چند سال سن شهید «حججی» شوی و یا پس از عمری مجاهدت مثل شهید «همدانی» به آرزوی خود برسی.

حکایت فروردینی هم که پشت گذاشتیم همین است؛ از دهه ۳۰ تا هفتادی‌ها مدافع حرم و وطن شدند تا به ما بفهمانند امنیت این روزهایمان اتفاقی نیست.

شهادت مأمور مرزبانی در میرجاوه

ساعت یک بامداد دوشنبه ششم فروردین، در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس از آن سوی مرزهای مشترک با کشور پاکستان به سمت مأموران گروهان چاهندو هنگ مرزی میرجاوه که در حال اجرای عملیات کمین در حوالی پاسگاه بودند، سروان سروان محمدمهدی نجاتی‌نیا مرزبان گلستان و سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح و حین انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ این مرزبان دلاور اهل روستای النگ شهرستان کردکوی بود.

شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری

شامگاه هفتم فروردین‌ماه و در شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در پی ضربه زدن گروهک تروریستی به منطقه درگیری در حوالی یگان تکاوری انتظامی خاش، با گروهک تروریستی و معاند، در دوراهی ای رندگان رخ داد؛ در این درگیری ستوان دوم محمد ذخیره از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار خودفروخته نیز قرار گرفت و قبل از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد، به فیض شهادت رسید؛ وی متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳

هفتم فروردین بود که روابط‌عمومی سپاه البرز اعلام کرد پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) بامداد سه‌شنبه، هفتم فروردین، هم‌زمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان بر اثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید؛ او دارای یک فرزند دو ساله و ساکن کرج بود.

شهدای قدس و داغ بر دل نشسته

روز سیزدهم فروردین هواپیماهای رژیم جعلی صهیونیستی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان یعنی حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعلی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

امنیتی که اتفاقی نیست

در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه شانزدهم فروردین ماه به‌دنبال حمله تروریستی گروهک جیش الظلم به ۲ شهرستان چابهار و راسک که به‌قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به‌طور همزمان به چهار نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت انجام شد، ۱۶ تن از اعضای سپاه و نیروی انتظامی به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

۱- احمد حبیبی فر

۲- سعید جهان تیغ

۳- امیر محسن حسن نژاد

۴- حسین انتظاریان

۵- حسین سرسنگی

۶- حامد عبدالهی (بلوچ شیعه)

۷- محمدحسین بامری (بسیجی بلوچ شیعه)

۸- جابر بلوچی جان ( بسیجی اهل سنت )

۹- عیسی آسکانی (بسیجی اهل سنت)

۱۰- امین دهانی (بسیجی اهل سنت)

۱۱- انور پاشاه (بسیجی اهل سنت)

۱۲- محمد بچوه (سرباز اهل سنت)

۱۳- عباسعلی میر

۱۴- مسلم کریمی

۱۵- جواد جهان بیگی

۱۶- سید محسن حسین نیا

این ماجرا ادامه دارد...

بیست‌وسوم فروردین و در پی دستگیری محکوم متواری که دارای سوابق متعددِ حملِ مواد مخدر و سرقت مسلحانه در شهرستان‌های مختلف بود مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر به محل اختفای متهم اعزام شدند؛ متهم که در یکی از مناطق حاشیه آبادان مخفی شده بود به محض رؤیت مأموران به سمت آن‌ها تیراندازی کرد و در این درگیری ستوان یکم مجتبی نعمت پور از کارکنان انتظامی خرمشهر بر اثر اصابت گلوله مجروح که ساعتی قبل بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ شهید مجتبی نعمت پور فرزند درویش عباس متأهل و دارای یک فرزند دختر یک ماهه بود.

بیست‌وپنجم فروردین نیز مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور مشکوک شده و به محض دادن دستور ایست، موتور سوار بعد از پرتاپ شیء مشکوک متواری شد؛ مأموران حاضر در صحنه در حال بررسی بسته مشکوک بوده که ناگهان یک دستگاه خودروی سواری با شلیک اسلحه به سمت مأمورین حمله می‌کنند و در این درگیری ستوان دوم حمید سلطانی نژاد بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود؛ وی ۳۱ ساله، متأهل و اهل و ساکن زابل بود.

کد خبر 743973

دیگر خبرها

  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات