Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این دانشگاه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که دارای ۹ دانشکده، ۵۲۴ هیات علمی، ۳۱ نفر استاد تمام، ۱۳۴ دانشیار، ۳۲۸ استادیار، ۵۷۵۵ دانشجو و حدود ۴۰۰ دانشجو خارجی است که بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : دو پژوهشکده سلامت در دانشگاه فعال است که دریافت مجوز پژوهشکده سوم نیز در حال پیگیری است که وجود سه پژوهشکده برابر با یک دانشگاه می باشد.

مرادی افزود : ۱۳ مرکز تحقیقاتی، ۶ مرکز مصوب قطعی، ۱۸ بیمارستان، ۷ ‌مرکز آموزشی در سطح استان با ۳۰۸۹ تخت ثابت وحدود ۲۵۰۰ تخت فعال ، ۱۳۷ دیالیز، ۱۱ سی تی اسکن با ۴۸ فوق تخصص، ۴۱۶ متخصص، ۵۲۵ پزشک عمومی در این دانشگاه فعال هستند.

او افزود : سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمار سرپایی و حدود ۱۸۰ هزار نفر بیمار بستری به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

مرادی ادامه داد :  در استان ۱۳۲ مراکز شهری و روستایی، ۶۲۹ خانه بهداشت، ۱۴۲ پایگاه بهداشت شهری، ۶ مرکز مرزی، یک اورژانس هوایی و ۶۳ پایگاه اورژانس شهری در حال انجام وظیفه هستند.

او افزود : در سه سال اخیر بحران هایی مثل سیل، زلزله، مشکلات ارز و تورم و هم اکنون هم اپیدمی کرونا دانشگاه را دچار چالش هایی نموده است.

مرادی گفت : همکاران ما علی رغم همه مشکلات دستاوردهای خوبی داشته اند و به عنوان مثال ۲۷۴۸ مقاله در مجلات معتبر علمی و بین المللی چاپ شده و هم اکنون ۶ نوع دارو در مرکز رشد در حال تولید است.

او گفت : کسب رتبه سوم فناوری کشور، اخذ مجوز را ه اندازی پارک علم و فناوری سلامت، تاسیس و راه اندازی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی و همچنین اخذ مجوز تاسیس دانشکده توانبخشی از دیگر موفقیت های دانشگاه است

جذب بیشترین تعداد نیروی متخصص

روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پارسال بیشترین تعداد نیروی متخصص در طول سال‌های اخیر که ۹۰ نفر بوده جذب شده است که این امر باعث شده است که استان از نظر متخصص در شرایط خوبی باشد

او گفت : در شهرستان‌ های معین در اکثر رشته‌ های تخصصی دو تا سه پزشک مشغول خدمت شده اند که مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته باشد.

روشنی افزود : پارسال فقط یک متخصص چشم به استان اختصاص داده شد که با توجه به شرایط جمعیتی و جغرافیایی به شهرستان اسلام آباد غرب اختصاص داده شده است.

او افزود :در شهرستان سنقر ۲۶ بیمار دیالیزی داریم که ۷ تخت دیالیز در این شهرستان کارسلزی شده است که این تعداد بیش از استاندارد تعیین شده نیز بوده و بیماران شه ستان را به طور کامل پوشش داده است.

روشنی گفت : از مجمع محترم نمایندگان درخواست داریم تا اقدامات لازم را جهت تخصیص بیشتر و بهتر نیروی تخصصی به استان کرمانشاه در رشته های مورد نیاز انجام دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اساتید دانشگاه نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • تشریح وضعیت یامگا برای فصل آینده
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین