Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتمدیان عنوان کرد: در راستای همین برنامه در سطح استان ۱۸ طرح ملی احصا شده که با عنایت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ویژه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به حساب ۱۱ دستگاه اجرایی واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان در این نشست  به نقدی بودن بخش عمده‌ای از اعتبارات تخصیصی به استان اشاره کرد و عنوان کرد: از اقدامات اساسی امسال، تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی است که تا شهریور ماه سال آینده قابلیت اجرا دارند. 

وی تصریح کرد: در راستای همین برنامه در سطح استان ۱۸ طرح ملی احصا شده که با عنایت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ویژه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به حساب ۱۱ دستگاه اجرایی واریز شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با کاهش ۲۸ درصدی به نسبت گذشته، امسال سهم استان از محل اعتبارات توازن استانی ۱۷۲ میلیارد تومان است و سهم استان از اعتبارات توازن ملی با افزایش چشمگیری مواجه بوده و از رقم ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۷۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی درخصوص سهم استان از اعتبارات تملک دارایی گفت: سهم استان از اعتبارات این سرفصل، سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان بوده که در سال جاری ۱۲۴ میلیارد تومان لحاظ شده است. 

معتمدیان سپس از اعتبارات نقدی ویژه‌ای خبر داد که روز گذشته به استان تخصیص یافته و بناست اجرای پروژه‌های عمرانی را تسریع کند.

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجه برخی دستگاه‌های اجرایی در راستای برنامه‌های هدف‌گذاری شده در استان مثل راه، راه‌آهن، آبخیزداری، مسکن و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری سبب شد اعتبارات ملی استان به نسبت سنوات گذشته جهش چند برابری را تجربه کند.

استاندار خراسان جنوبی از رشد ۲۵ درصدی اعتبارات استان در لایحه بودجه گفت که نتیجه حجم قابل توجه منابع متفرقه‌ای بود که از سرفصل‌هایی همچون سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان تخصیص یافت.

وی متذکر شد: برون داد این اتفاق در سالی که دولت در همه بخش‌ها با کاهش اعتبارات مواجه است، افزایش اعتبارات در برخی بخش‌ها همچون پروژه‌های راهسازی استان را به همراه داشت که بی‌نظیر بود و سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش داد. 

معتمدیان به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در بودجه اشاره کرد و گفت: موضوع فروش املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی یکی از این ظرفیت‌هاست که چون برگشت درآمد برای دستگاه‌ها را به همراه دارد، فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد درآمد حاصل از این طرح برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و ۵۰ درصد نیز در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌ها هزینه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوبخت استان اعتبارات معتمدیان میلیارد تومان خراسان جنوبی سهم استان دستگاه ها پروژه ها ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از عدم اختصاص اعتبار لازم برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه خبر داد.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کرم برگ خوار پاییزی یک آفت پروانه ای و قرنطینه ای است و برای اولین بار در کشور فعالیت خود را از زمستان سال گذشته در جنوب کشور آغاز کرد.

وی افزود: ورود محموله های علوفه ای از جنوب کشور برای انتقال این آفت به این استان یکی از دغدغه های ما است و مبارزه با آن در انبارهای علوفه تله های فرمونی نصب شده تا بدانیم آلودگی از کجا آغاز می شود.

رضایی ادامه داد: هنوز این آفات وارد استان نشده اما به طور حتم طی یکی دو هفته آینده وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آفت دو ویژگی دارد، بیان کرد: یکی از این ویژگی ها این است که از هر محصولی تغذیه می کند و از سوی دیگر قدرت پروازی بسیار بالایی دارد و اگر شرایط مهیا باشد در شب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر پرواز می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت این آفت در دمای بالای ۱۰ درجه سانتی گراد است که طی چند روز آینده این شرایط برای فعالیت این آفات مهیا خواهد شد.

وی بیان کرد: برای پایش، شناسایی و مبارزه با این آفت به جزء اعتبارات تملک و دارایی ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست داده بودیم که هیچ اعتباری اختصاص نیافت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبارات تملک و دارایی نیز که مصوب شد به طور کامل اختصاص نمی باید و به احتمال زیاد تا ۶۰ درصد اختصاص یابد.

وی گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه ما زنگ زرد گندم است که تاکنون در سطح ۱۷۵۰ هکتار مبارزه علیه این آفت انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟
  • ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی