Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز گفت: محدودیت‌های جدی کرونایی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می‌شود و در صورت موافقت رئیس جمهور محترم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه طی ابلاغی از وزارت بهداشت بر ضرورت اعمال محدودیت در ۱۱ استان که البرز نیز جزو آنها بود، تاکید شد، گفت: البرز با همراهی مردم و بسیج مجموعه مسؤولان، ۲ ماه در شرایط نسبتا نرمالی قرار داشت و اکنون نیز باید برای توقف چرخه شیوع وارد میدان شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران و انتظامی البرز بویژه فرماندهان که همراهی بسیار خوبی با ستاد در اجرای فاصله گذاری اجتماعی داشتند، ادامه داد: برای راه اندازی تخت‌های نقاهتگاهی نیز اقدامات و همراهی لازم را خواهند داشت.

شهبازی گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعات کار ادارات، حضور یک سوم پرسنل در ادارات و اعمال دورکاری، موافقت برای مرخصی گروه‌های حساس، محدودیت فعالیت در پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی، تعطیلی پاساژها و اجتماعات مسقف به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می‌شود و در صورت موافقت رئیس جمهور محترم اجرایی می‌شود.

وی افزود: ادارات، دستگاه‌ها و خرید و فروش‌ها نسبت به ارائه خدمات در فضای مجازی اقدام کنند.

استاندار البرز با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و خداقوت به کادر بهداشت و درمان، اضافه کرد: شهرداری کرج همراهی بسیار خوبی در مقابله با کرونا و انتظار می‌رود که با شدت بیشتری نسبت به ضدعفونی معابر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ شهرستان البرز در وضعیت قرمز قرار دارند و کلانشهر کرج نیز به وضعیت قرمز نزدیک است، گفت: استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه اجباری است و باید مسؤولان مربوطه در استان برای تهیه ماسک ارزان اقدام کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه شرایط بسیار حساس تر از اسفند و فروردین است و به مردم هشدار می‌دهیم که اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک را جدی بگیرند، افزود: اعمال طرح زوج و فرد در تردد خودروها نیز در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های فرعی مقابله با کرونا در ادارات و شهرستان‌های البرز تشکیل شود، گفت: اصناف، رسانه‌های البرز همانند همیشه برای آگاهی بخشی به مردم همراه باشند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی البرز رئیس جمهور وزارت بهداشت استانداری البرز مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی با بیان اینکه مقابله با مصادیق سرقت به عنف و آنچه در بین عام به عنوان زورگیری مطرح می‌شود، یکی از برنامه‌های دارای اولویت دادگستری کل البرز در سال گذشته بوده است، گفت: با توجه به آثار روانی و اجتماعی وقوع این نوع سرقت‌ها که همراه با آزار، اذیت و تهدید است و با توجه تأکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص مقابله با این نوع سرقت‌ها، اهتمام جدی در معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز در این خصوص شکل گرفت.

وی افزود: اقدامات انجام شده با همراهی و تعامل خوب فراجا منجر به کاهش میزان وقوع سرقت به عنف در البرز شد. تشکیل معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص از ابداعات دادگستری کل استان البرز بوده است. جرایم سه گانه موضوع تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص از قبیل جرایم علیه اموال یا سرقت‌های خشن، جرایم علیه اشخاص از قبیل قتل، آدم ربایی و علیه امنیت و آسایش عمومی یا جرایم اراذل و اوباش از سوی معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص به صورت مستمر مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن قدردانی از همراهی فراجای استان در انجام مأموریت‌های مشترک موضوع این قرارگاه به استقرار نماینده پلیس آگاهی در این قرارگاه اشاره کرد و یادآور شد: از این طریق، جرایم موضوع صلاحیت قرارگاه در ساعات مختلف روز گزارش‌گیری و بررسی شده و پس از آن با مراجع قضائی سطح استان به صورت روزانه توسط قرارگاه مکاتبه‌های لازم انجام می‌شود و تمامی این پرونده‌ها از زمان تشکیل در دادسرا تا صدور حکم در دادگاه و اجرای کامل دادنامه تحت رصد قرار دارد.

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: در همه مراجع قضائی قضات ویژه جهت برخورد قاطع با متهمان و مجرمان موضوع قرارگاه و با هدف دقت و سرعت لازم در رسیدگی تعیین و پرونده‌ها صرفاً به شعب خاص ارجاع می‌شود. با اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با باندهای سرقت و سخت گیری‌های انجام شده در خصوص متهمان و مجرمان جرایم خاص در همه مراجع و مراحل رسیدگی به این قبیل جرایم در دادگستری کل استان، شاهد کاهش وقوع سرقت به عنف در استان البرز بودیم. اقدامات مقابله‌ای موجب کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شده است.

کد خبر 6078672

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • رئیس جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سرقت به عنف در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های خشن در البرز
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز
  • سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید