Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:32:46 GMT

نورباران شهر امام مهربانی ها

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۰۸۱۶

نورباران شهر امام مهربانی ها

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در آستانه میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) شهر مشهد که امسال به دلیل شیوع کرونا، با شیوه‌ای متفاوت، به میزبانی جشن‌های دهه کرامت رفته، غرق در شور و سرور است.

هرچند امسال ورود این میهمان ناخوانده به شهر، محدودیت‌هایی در استقبال از زائران و برگزاری جشن‌های مختلف ایجاد کرده، ذره‌ای از ارادت مردم به ساحت حضرت رضا (ع) کم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ایام، حال و هوای شهر با آذین بندی‌های مختلف آماده میزبانی از زائران، مجاوران و دوستداران امام رضا (ع) می‌شود.

 

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادت امام رضا دهه کرامت حرم مطهر رضوی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا به امام حسن(ع)، کریم اهل بیت گفته می‌شود؟

امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند.

به گزارش ایسنا، روزی عربی به نزد ایشان آمد و درخواست کمک کرد و امام دستور دادند که آنچه موجود است به او بدهند و قریب ده هزار درهم موجود را به آن اعرابی بخشیدند.(منتهی الآمال، پیشین، ص۴۱۸)

هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.(حقایق پنهان ص۲۶)

امام مجتبی(ع) و اهتمام به امور مسلمین

شخصی که محرم نبود، در کنار حضرت مجتبی علیه‌السلام شروع به طواف کرد، گفت: یابن رسول‌اللّه! من بدهکارم، مال مردم ‌خور نیستم، اما ندارم که بدهم، واقعاً قصد جدی دارم که پول طلب کار را بدهم. او گریبانم را گرفته و می‌گوید: طلبم را بده! من به او گفتم: به این کعبه قسم ندارم، ولی طلب تو را می‌دهم، می‌گوید: اگر نداری، باید کسی ضامن شود که اگر پول را ندادی، او پول مرا بدهد. من هیچ کس را در مکه غیر از شما نمی‌شناسم.

امام علیه‌السلام فرمود: طلبکار کجاست؟ گفت: بیرون از مسجدالحرام است. حضرت با حال احرام از طواف بیرون آمد، به طلبکار گفت: اگر این طلب تو را نداد، من ضامن هستم. قبول کرد. حضرت برگشت و بقیه طواف را انجام داد. در سعی بین صفا و مروه، کسی به حضرت عرض کرد: آقا! در طواف واجب، آن هم دور پنجم و ششم، چرا بیرون رفتید؟ _ بعضی‌ها از امام و خدا جلوتر می ‌افتند _ حضرت علیه السلام فرمودند:

کاری مهم تر از طواف به وجود آمد و آن هم نجات یک گرفتار بود. (برگرفته از کتاب مرگ و فرصت‌ها نوشته استاد حسین انصاریان)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران در شب‌های قدر
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره دیدار یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • ادعای عجیب کاظم صدیقی درباره ملاقات یک روحانی با عیسی و مریم در مشهد!
  • ببینید| سخنان کاظم صدیقی درباره ملاقات آقای بهجت با حضرت عیسی در مشهد
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • چرا به امام حسن(ع)، کریم اهل بیت گفته می‌شود؟