Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو با اشاره به عملکرد مطلوب نمایندگان تبریز در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تبریز دارای چهار مسیر خروجی به تهران‌، اهر، مرند و مراغه است که اکنون با تکمیل پنجمین مسیر "بزرگراه اسپیران" تنها راه اتصال ایران به اوراسیا ایجاد خواهد شد.

علیرضا منادی عصر چهارشنبه ۱۱ تیر، در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، با بیان این‌که تبریز، جایگاه ویژه‌ای در کشورمان دارد، گفت: تبریز همواره خاستگاه تمامی اتفاقات مهم ایران بوده و حتی اساس مجلس شورای اسلامی نیز در تبریز شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: افرادی چون ستارخان بودند که در زمان مشروطه توانستند پس از مجاهدت‌های فراوان و شهادت بسیاری، مجلس را شکل دهند.

وی اظهار کرد: تبریز در حوزه‌ علمی با وجود علامه‌های بزرگی چون طباطبایی، امینی و جعفری، در حوزه‌های شعر و ادب با داشتن شاعرانی چون شهریار و پروین اعتصامی و در سایر عرصه‌ها همواره اولین خاستگاه بوده است.

منادی افزود: شهری که از نظر تفکر و فرهیختگی در سطح بالایی  قرار داشته باشد، همواره از باقی شهرها جلوتر خواهد بود، همان ‌طوری که تبریز نیز در تاریخ این گونه بوده است.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی اول باید ارزش‌های خود را بشناسیم و سپس ارزش و شکوه گذشته را حفظ کنیم، گفت: تبریز سر ایران است و هر اتفاقی که در کشور رخ دهد، ریشه مدیریت آن در تبریز است.

وی در خصوص پتانسیل و ظرفیت‌های آذربایجان شرقی، تشریح کرد: یک درصد جمعیت دنیا و ۹ درصد منابع طبیعی در ایران قرار دارد، آذربایجان شرقی نیز دارای ۵۰ درصد مس، ۹۰ درصد آلومینیوم و طلای کشور است و حرف اول را در بحث چرم می‌زند.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو افزود: تبریز در گذشته پایتخت اقتصادی ایران بود و در بسیاری از عرصه‌های دیگر حرف اول را می‌زد، اکنون باید این پایتخت اقتصادی را حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم.

وی با بیان این‌که تبریز داشته‌های بسیاری دارد که باید آن‌ها را گسترش داد، گفت: تبریز با کشورهای ارمنستان، ترکیه، آذربایجان و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان همسایه بوده و بزرگترین بازار سرپوشیده جهان را داراست؛ تصمیم گیری‌های سیاسی دوران قاجار نیز به دلیل اقامت ولیعهد در تبریز، در این شهر انجام می‌گرفت.

وی گفت: در روزگاری، پنج کنسولگری در تبریز وجود داشت اما اکنون فقط دو کنسولگری برجامانده است؛ نخبگان تبریز همیشه در تاریخ اثرگذار بودند.

منادی گفت: اکنون خط اتیلن غربی به تبریز رسیده و تبریز به چاه‌های نفتی وصل شده است، در کنار این خط، ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه پلی استایرن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز، گفت: با اجرای این طرح، مشکل آب شرب تبریز برای همیشه حل خواهد شد.

وی در خصوص بحران کرونا، اظهار کرد: اکنون با یک بیماری هزار چهره روبه رو هستیم که هیچ اطلاعاتی از آن نداریم؛ برای مقابله با آن باید همه پای کار باشند و جریان مدیریت شود.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو افزود: بحران جنگ اقتصادی، دیگر بحرانی است که با آن روبه رو هستیم و در ماه‌های آینده نیز بحران کرونا آثار اقتصادی خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اهمیت بهره وری در مدیریت، گفت: مدیران باید بهره وری را سرلوحه خود قرار دهند. زمانی که در برنامه پنج ساله، هشت درصد رشد اقتصادی پیش بینی شود، دو سوم این رشد، مربوط به بهره وری خواهد بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در حال حاضر چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود که انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نسیت و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه آرمان خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعطیلات دو روزه آخر هفته از چند منظر قابل بررسی است، تصریح کرد: بحث اول کلیت طرح است که آیا با توجه به میزان درآنمدو رفاه مردم این کشش وجود دارد که پنج روز کاری داشته باشیم؟ چراکه با تعطیل شدن یک روز، اضافه‌کاری‌ها، سطح تردد در شهر و به طور کلی کسب و کارها متاثر خواهند شد. اما در مجموع امیدواریم اجرای این تصمیم منجر به افزایش سطح بهره‌وری شود.

وی افزود: با فرض اینکه کلیت موضوع را بپذیریم، بحث روز تعطیلات مطرح می‌شود. با توجه به اینکه روز جمعه تعطیلات در فرهنگ ایران جا افتاده، روز دوم باید یک روز قبل یا بعد از آن باشد. با توجه به اینکه تعطیلات عرف در دنیا شنبه و یکشنبه است، اگر روز پنجشنبه تعطیلات باشد، سه روز ارتباطات بین‌المللی نخواهیم داشت. بنابراین برای اینکه همپوشانی ایجاد کنیم تا اختلاف روزهای کاری ما با بازار کشورهای دیگر به حداقل برسد، بهتر است روز دوم تعطیلات، شنبه باشد.

خالقی همچنین با بیان اینکه باید این نکته را در نظر گرفت که چه جمعیتی از دنیا روز شنبه تعطیل است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم به این بزرگی باید منافع اقتصادی، مطالعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود. ما در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا داریم و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. علاوه بر این اختلاف زمانی با برخی کشورها هم هست و باید این نکته را در نظر گرفت که مثلا ساعات کاری مشترک ایران و چین سه تا چهار ساعت در روز است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی روز شنبه در بسیاری از کشورهای مسلمان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد لازم است یک مطالعه کارشناسی دقیق انجام تا مشخص شود با تعطیل شدن روز پنجشنبه چقدر فرصت از دست می‌رود و چه خسارت‌هایی به کشور وارد می‌شود. از طرف دیگر نمی‌توان با این استدلال که تعطیلی برای بخش خصوصی اجباری نیست و بخش‌های دولتی تعطیل هستند، روز پنجشنبه را تعطیل کرد، چراکه دولت خدمتگذار مردم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد